BMW zahájilo prodej řady 6 se dvěma benzínovými motory, ale ani dieselový model 640d nezaostával, volila ho totiž valná většina kupců. Benzíny zahrnují šestiválcový motor 640i a V8 650i, jež je vybaven technologií TwinPower Turbo. Třílitrový motor 640i disponuje turbem a nabízí více než dostatek výkonu pro většinu uživatelů - 239 kW a 450 Nm maximálního točivého momentu. Točivý moment dosahuje vrcholu již v rozmezí 1 300 rpm a 4 500 rpm, takže budete mít vždy k dispozici spoustu záběru a skoro nikdy nebudete muset příliš sešlapovat plynový pedál, pokud tedy nechcete dosáhnout náhlé, obrovské akcelerace. Jelikož se jedná o řadový šestiválec, je za jízdy neskutečně plynulý a tichý. Jeho provozní náklady také nejsou špatné, podle oficiálních údajů činí spotřeba 7,9 l/100 km a produkce emisí CO2 185 g/km, těchto hodnot ale skoro nikdy nedosáhnete. Při dlouhé jízdě po dálnici se bude spotřeba pohybovat spíše kolem 9,7 l /100 km, ale při jízdě na tišší silnici si všimnete, že tato hodnota dost razantně klesne. Výrobce uvádí, že z 0 na 100 km/h se dostanete za 5,7 sekundy, takže toto vozidlo uvedete do pohybu velice rychle a s tím, že tento výkon dokáže přenést na vozovku čistě a bez jakéhokoliv náznaku ztráty stability (alespoň tedy na suchém povrchu). Stejně jako 650i, i 640i přichází v základním vybavení s osmistupňovou automatickou převodovkou Sport. Možná si říkáte, že osm stupňů je zbytečně moc, ale můžeme vás ujistit v tom, že to funguje opravdu skvěle. Akcelerujete totiž bez sebemenší námahy a převody jsou naprosto plynulé. Podřazování funguje taky úžasně, díky čemuž je předjíždění hračkou. Vozidlo má také páčky na volantu, kterými můžete měnit převodové stupně sami, zatímco 640i má systém stop/start jakožto součást programu BMW EfficientDynamics, jehož cílem je úspora paliva. Systémem stop/start je vybavena spousta BMW modelů od řady 1 nahoru, ale v případě 640i se s ním nepracuje úplně dobře, a hlavně z toho důvodu, že poté, co se vypne, nemá tak úplně plynulý start. Můžete ho sice zcela vypnout, ale pak nemá smysl, abyste ho ve voze vůbec měli. V modelu 650i ho nenajdete, což dává smysl, protože se jedná o jednu z nejvýkonnějších verzí BMW Řady 6. V8 při startování zní skvěle a mnohem velkolepěji než plynulé 640i. 4.4-litrový V8 motor je také mnohem výkonnější - disponuje výkonem 304 kW a maximálním točivým momentem 600 Nm a i když vypadá skvěle na papíře, že jeho doba akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 5 sekund, v případě každodenní jízdy vám vám tak rychlý připadat nebude. Také působí těžkopádněji a ne tak responzivně jako 640i, ačkoliv točivý moment dosahuje svého maxima v rozmezí 1 750 a 4 500 rpm. Provozní náklady jsou dalším problémem, spotřeba činí 10,7 l / 100 km a produkce emisí CO2 249 g/km, ale když vezmete v potaz výkon, který tento motor nabízí, není to vlastně až tak strašné, pro představu - Mercedes-Benz SL500 spotřebuje 11,6 l/100 km, zatímco Jaguar XK Cabriolet 11,2 l/100 km. Jízda je působivě plynulá a mnohem responzivnější než u spousty BMW modelů ve verzi M Sport. Tyto vlastnosti jsou dosaženy díky systému Drive Dynamic Control, který je součástí standardního vybavení. Díky němu si můžete zvolit míru responzivity řadící páky, volantu a plynu. Nalezneme zde 3 módy - Normal, Sport a Sport+. V obou sportovních módech jsou převody stupňů agresivnější, zatímco Sport+ pozměňuje i kontrolu stability - umožňuje, aby došlo k většímu protáčení kol před tím, než zasáhne. Toto BMW získává úplně nový podvozek, který byl navržen tak, aby nabízel komfort, stejně jako vzrušující zážitek z jízdy. To není zrovna snadná kombinace. Vozidlo to zvládá dobře, ačkoliv nepůsobí tak ostře a hbitě jako menší Z4. Je ale úžasně zpracováno a má o 50 % tužší odpružení než jeho předchůdce, což opravdu pocítíte při jízdě se staženou střechou a při přejíždění přes velké výmoly, stejně tak jako na drsných silnicích - vozidlo je bez problému absorbuje, a tak kvůli nim nijak nevybočuje ze své jízdní dráhy. Nejedná se o sportovní auto, ale to ani nebyl jeho záměr, namísto toho je řada 6 velice elegantním Gran Turismem. Tato sofistikovanost je nejvíce znát při jízdě se staženou střechou. Díky zatahovacímu zadnímu sklu a deflektoru větru (který je bohužel navzdory ceně řady 6 volitelnou položkou) za jízdy nepocítíte téměř žádný odpor větru, a to ani v rychlostech hodných dálnice, což z něj dělá - za tu cenu - jeden z nejlépe zpracovaných kabrioletů na trhu.
100%