Pokud máte v plánu zakoupit BMW Řady 5 Touring, nejlepší volbou motoru bude 520d. Jedná se o základní model, díky čemuž z hlediska ceny představuje ještě výhodnější variantu. Možná mu chybí síla výkonnějších motorů z nabídky, ale rozhodně se o něm nedá říct, že by byl slabý. Ve skutečnosti v mnoha případech působí ještě rychleji, než je uvedeno v oficiálních údajích, hlavně co se týče akcelerace. Tento dvoulitrový diesel se může pochlubit výkonem 135 kW a působivým točivým momentem 380 Nm, díky čemuž se z 0 na 100 km / h dostává za 8.3 sekundy. I přes jeho silný výkon je však úžasně hospodárný, jeho produkce emisí CO2 činí 138 g / km a spotřeba 5.2 l / 100 km (se standardní šestistupňovou manuální převodovkou). Manuální převodovky BMW byly v minulosti terčem značného množství kritiky a i když ani tato pořád není úplně perfektní (pořád se zdá být jakási gumová), rozhodně se jedná o zlepšení. Osmistupňový automat se do BMW Řady 5 hodí více a stojí za to si za něj připlatit, protože jeho přidaná hodnota jde opravdu znát. Je dostupný u všech modelů (a je součástí základního vybavení u motoru 535d) a přestože se může zdát, že je osm stupňů až příliš, posuňte volič převodovky do polohy „Drive“ a nechte ho pracovat - uvidíte, že je responzivní a převody jsou plynulé. Další dieselové motory, které jsou dostupné pro BMW Řady 5 Touring jsou nám dobře známé. Jedná se o třílitrový 525d se 150 kW a excelentní 530d, což je stejný motor, jen s rozdílem ve výkonu - má 180 kW. Je skvěle zpracovaný a tichý, a to i při vyšších rychlostech. I i přes to, že disponuje točivým momentem 540 Nm, spotřeba je pořád solidní - 6.3 l / 100 km, pokud zvolíte automat. Většina lidí bude za nejlepší motor z nabídky považovat 535d - už jenom pro jeho patrnou sílu bez přehnaně vysokých provozních nákladů. Jeho výkon činí 220 kW a točivý moment 600 Nm, díky čemuž se z 0 na 100 km / h dostane za 5.7 sekund (takže se vlastně jedná o nejrychlejší motor z nabídky). Při akceleraci není třeba sešlapávat pedál až na podlahu, i tak má ale řidič stále pocit kontroly nad tím, co se děje pod vozovkou díky skvělé zvukové odezvě motoru. Co je ale na tomto motoru nejlepší, je jeho solidní spotřeba - 6.3 l / 100 km a emise CO2 165 g / km. Jak by se dalo čekat, benzínové motory jsou mnohem méně populární, ale to neznamená, že s nimi není zábavná jízda, a že nejsou na svůj výkon rozumně ekonomické. Nabídka benzínů začíná modely 523i a 528i, jenž jsou oba třílitrové, ale liší se výkonem - první varianta má 150 kW a druhá 190 kW. Nicméně nejlepší benzinový motor je excelentní třílitrový 535i, který má turbodmychadlo twin-scroll. Díky 225 kilowattům a tomu, že se z 0 na 100 km / h dostává za pouhých 6 sekund, mimořádně dobře slouží a zůstává poslušný i při nižších rychlostech. Jeho potřeba činí 8.6 l / 100 km. Jakmile vyrazíte na cesty, rychle si uvědomíte, že BMW Řady 5 Touring se stejně dobře řídí jako sedany řady 5. V porovnání s předchozími modely má delší rozvor i celkovou délku, avšak menší převisy. Nejenže to prospívá prostoru v kabině, ale také to znamená, že BMW Řady 5 Touring zatáčí velice dobře a s malým náklonem vozidla. Jako volitelná položka je také k dispozici systém s názvem Drive Dynamic Control (DDC), který vám umožňuje nastavit styl jízdy a ovládání - na výběr máte z modů Normal, Comfort, Sport a Sport+. Rozdíly jsou opravdu výrazné, a to hlavně mezi Comfort a Sport+, ale standardní nastavení BMW Řady 5 Touring je natolik dobré, že i když tento systém ve voze mít nebudete, nebudete mít pocit, že o něco přicházíte.
100%