BMW 5 Series GT je velké auto, takže není překvapivé, že je poháněno nejsilnějšími motory od BMW - všechny z nich ještě přicházejí s novou osmistupňovou automatickou převodovkou již v základním vybavení. Ze začátku byl k dispozici jeden diesel - energický 530d s výkonem 245 bhp a točivým momentem 540 Nm. Tento třílitrový V6 diesel je neuvěřitelně plynulý, disponuje dobrou tažnou silou a také je poměrně ekonomický - jeho spotřeba činí 6.5 l / 100 km, což je na auto této velikosti opravdu solidní. Jedná se o naprosto ideální motor, nejen proto, že je nejlepší, co se týče ekonomiky, ale také významně zpříjemňuje jízdu tím, že není hlučný a je výkonný přesně v situacích, kdy to od něj očekáváte. Je lepší než verze 535i i přes to, že tento benzínový motor používá twin-turbo, aby svůj výkon navýšil až na 306 bhp, díky čemuž se z 0 na 100 km / h dostane za 6.3 sekundy - asi o půl sekundy rychleji než 530d. Ano, 535i je jedním z nejlepších motorů vůbec a v BMW Řady 3 kupé a BMW Z4 pracuje přímo zázračně, do řady 5 GT se ale tolik nehodí a navíc mu chybí nezaměnitelný chrčivý zvuk, který vydává motor 530d. Spotřeba také není špatná, 8.9 l / 100 km, tento se motor ale musí snažit mnohem víc než jeho dieselový ekvivalent. Dalším motorem k dispozici je 407 bhp V8 s dvojitým turbodmychadlem a točivým momentem 600 Nm. Ve skutečnosti se jedná o 4.4 litrový motor, ale i tak nese označení 550i (představa výrobce spočívala v tom, že dvě turbodmychadla dokáží navýšit výkon tak, aby byl srovnatelný s pětilitrovým motorem) a z 0 na 100 km / h se dostává za pouhých 5.5 sekundy, což je opravdu působivé, přihlédneme-li k faktu, že toto auto váží více než dvě tuny. Jedná se o bouřlivě rychlý motor, který vydává pronikavé dunivé zvuky a je naprostou špičkou celé nabídky. V červenci 2010 byl představen model 535d a ihned převzal pozici 530d jakožto nejlepšího motoru. Jedná se o ten stejný třílitrový V6 diesel, ale s přidaným twin-turbem, aby se výkon navýšil na 299 bhp a točivý moment na 600 Nm. Dodatečný výkon je opravdu znát, hlavně při akceleraci z 80 km / h na 110 km / h, navíc je s ním auto ještě hbitější. Zachoval si ale svou plynulost i slušnou spotřebu, která činí 6.7 l / 100 km. BMW Řady 5 GT je navržen primárně pro cestování na delší vzdálenosti - v tomto ohledu exceluje. V kabině téměř nejde slyšet hluk větru ani silnice, auto je skvěle zpracováno a jede plynule. 530d i 535i GT mají v základním vybavení 18-palcová ALU kola s pneumatikami Runflat 3, které disponují mnohem větší kvalitou než na jakémkoli jiném autě. Jízda je dokonce dobrá i na 20-palcových kolech. Díky zadnímu vzduchovému odpružení, které zajišťuje optimální jízdní výšku nehledě na silniční podmínky, GT dobře zvládá drsnější povrchy, a to i při plném počtu pasažérů a plně naloženém zavazadlovém prostoru. Všechny modely také mají Drive Dynamic Control - systém, díky kterému můžete upravovat tuhost odpružení, odezvu při řízení a řazení rychlostí. Na výběr máte ze tří předdefinovaných módů - Normal, Sport a Sport +. Také je k dispozici systém Adaptive Drive, který přidává nastavení Comfort pro pohodlnější jízdu. V módu Normal působí GT možná až příliš jemně a není tak hbitý jako nejnovější modely řady 5, což je pochopitelné vzhledem k jeho hmotnosti a výšce. Zatáčky zvládá s přehledem, avšak volant by řidiči mohl poskytovat o něco více odezvy. Nicméně v módu Sport se vše mění, průjezdy zatáčkami jsou hladší a volant reaguje rychleji. K dispozici je spousta záběru a v dálničních rychlostech působí GT řady 5 velice stabilně. Brzdy také dobře reagují.
80%