I když jsou vozy BMW vyhlášené svým skvělým ovládáním, často sklízejí kritiku za nedostatek pohodlí při jízdě. To se však netýká modelů řady 5. Kvalita jízdy je na neobyčejně dobré úrovni - tento model ve ve skutečnosti tak dobrý, že představuje vhodnou alternativu k větším (a podstatně dražším) vozům řady 7. To však neznamená, že řada 5 takzvaně vyměkla. Každým coulem odpovídá hbité povaze BMW této velikosti. V zatáčkách hezky splývá s vozovkou a vždy působí vyrovnaně - i při náhlé změně směru jízdy ve vyšší rychlosti. Volant je precizní a responzivní, ale neposkytuje řidiči takový přehled o tom, co se děje na vozovce, narozdíl od jiných modelů BMW, například menších vozů řady 3. Tento drobný nedostatek ale nijak neohorožuje celkový zážitek z jízdy. Dlouhý podvozek a krátké převisy řady 5 neprospívají jen prostoru kabiny, ale také celkové ovladatelnosti vozidla v zatáčkách. Volitelnou položkou je systém Drive Dynamic Control (nebo DDC), se kterým si můžete jízdu a ovládání dále uzpůsobit prostřednictvím módů Normal, Comfort, Sport a Sport+. Rozdíly jsou opravdu znát, zejména mezi módy Comfort a Sport+, nicméně standardní nastavení řady 5 je tak dobré, že vám tento doplněk určitě chybět nebude. V nabídce, která k řadě 5 perfektně pasuje, nenajdete žádné slabé nebo odfláknuté motory. Nejčastější volbou je 520d, který je základní variantou všech modelů, což ale neznamená, že by oproti ostatním nějak zaostával. Tento 135 kW motor k řadě 5 dokonale sedí, představuje totiž skvělou kombinaci silného tempa a dobré spotřeby paliva. K dispozici má spoustu točivého momentu, z nuly na 100 km/h se vyšplhá za 8,1 sekundy a také má dobrý záběr v jakýchkoli otáčkách, takže při sešlápnutí plynového pedálu vždy reaguje velice rychle. Jeho spotřeba se rovná 5 l/100 km a produkce emisí 132 g / km, díky čemuž dobře poslouží i jako firemní auto. Tyto působivé “zelené” hodnoty doplňuje systém stop / start - ve své době byl vůbec prvním vozem své třídy, který byl vybaven touto funkcí. Ostatní diesely zahrnují 3.0 litrový motor 525d s výkonem 150 kW a excelentní 530d, který je v podstatě stejný jako 525d, akorát nabízí výkon 180 kW. Je skvěle zpracovaný a mimořádně tichý, a to i ve vysokých rychlostech. Navzdory tomu, že má velké rezervy, co se týče točivého momentu, spotřebuje 6.3 litrů na 100 km. Mezi benzínové varianty patří čtyřválcový motor 528i, jehož původní objem 3.0 l byl snížen na 2.0 l. Nicméně nejlepším benzínem je nepochybně 535i - unikátní 3.0 litrový motor s variabilním turbodmychadlem twin-scroll. Díky výkonu 225 kW a zrychlení z 0 na 100 km / h za 6 sekund pracuje skvěle, kdykoli je to potřeba, a zároveň je mírný v nižších rychlostech. Největší z motorů je 550i s výkonem 299 kW. Tento 4.4 litrový motor V8 zní skvěle a v základu přichází s novou, osmistupňovou automatickou převodovkou (ta je dostupná i u všech dalších modelů jako volitelný doplněk), která řadí rychlostí blesku. Jeho provoz se ale docela prodraží, proto jsou diesely rozumnější volbou. Nabídku později doplnil model 535d, který představuje dokonalé spojení po stránce výkonu i hospodárnosti. Má skvělý záběr, díky čemuž je předjíždění bezpečné a nestojí vás žádnou námahu, a zároveň je skvěle zpracovaný a plynulý. Zrychlení 0 - 100 km / h mu trvá pouhých 5,7 sekundy - rychleji než většina benzínových sportovních hatchbacků - a i přesto se jeho průměrná spotřeba rovná 6.1 l / 100 km. Pak nám nezbývá nic než se divit, jak to BMW dělá.
100%