Reakce systému elektronického ovládání plynu se zdá být nekontrolovatelná, pokud od této kombinace konstrukce a motoru očekáváte příliš. Je to velké, těžké auto, kterému chybí otáčky. Ale jak už to tak bývá, čím lépe jste s něčím obeznámeni, tím menší je pravděpodobnost, že se vám to bude líbit, což platí i pro toto vozidlo. Jakmile si ale na jeho spojku a řadící páku zvyknete, budete mít spíše dobrý pocit z toho, když se vám práce s plynem povede, než abyste byli podráždění z toho, že se vám to nepodařilo. Řízení je vynikající - představuje dokonalou ukázku toho, jak skvělé je mít pocit, že máte vozidlo plně pod kontrolou namísto toho, abyste dělali, co si zamane. Kvalita jízdy je na standardních pneumatikách 225/55 R16 přímo úžasná, přejíždění po výmolech a nerovných silnicích je téměř tak hladké jako ve vozidle vybaveném vzduchem plněnými pneumatikami s náhonem na všechny čtyři kola. Ovládání je dobré, vůz má dobrý kontakt s vozovkou a prostřednictvím volantu vám dává efektivně vědět o tom, co se děje na silnici. Jakmile se seznámíte se sedadlem a pohrajete si s jeho elektricky nastavitelnou výškou, nastavíte si loketní opěrku do požadované pozice a zaujmete tu správnou vzdálenost od volantu, užijete si opravdového pohodlí. Standardní sedadla mají velice příjemné čalounění, které trošku připomíná kancelářský nábytek nebo nějakou podobnou položku z katalogu s nábytkem. Mnohem lepší než kožené. Před očima budete mít vcelku konvenční přístrojovou desku, jejíž vzdálenost a viditelnost si můžete lehce přizpůsobit úpravou výšky a dosahu volantu. Systém iDrive může být z počátku docela frustrující, ale brzy si na něj zvyknete, tak jako tomu bývá u Mac počítačů (dříve bývaly intuitivní, to už ale není pravda). Příjem radiového signálu je na špičkové úrovni. Nejlepším prvkem výbavy je však drahý, volitelný piktografický systém kontroly vzdálenosti při parkování, který je jak přesný, tak i neskutečně čitelný. Satelitní navigace je intuitivní a nastavuje se tak snadno, že byste to zvládli i za cesty bez žádného většího rozptýlení. Instrukce jsou jasné, přesné a po vizuální stránce i dostatečně velké, takže není příliš pravděpodobné, že byste někde špatně odbočili. Pokud jde o směrovky, chvíli vám asi potrvá, než si na ně zvyknete, protože je musíte zapnout úplně, jinak je jen tak nevypnete - jedná se totiž o nový typ. Nesetkáte se ani s žádnými rozčilujícími zvuky, které by vám připomínaly, že si máte zapnout bezpečnostní pásy. Na druhou stranu výstražný zvuk při rozsvícení světel nebo při upozornění na náledí je velmi uklidňující. Pointou je, že tu nenajdete velké množství technologií zbrkle rozházené po vozidle, každá část vozu je totiž pečlivě promyšlená a zanechá ve vás příjemný pocit. Měli byste toto vozidlo upřednostnit před Mercedesem-Benz třídy E nebo Jaguarem S-Type? Možná ne verzi 520i. Příplatek za výkonnější verzi 525i s větší dávkou otáček se v tomto případě rozhodně vyplatí. Menší šestiválcové motory pracují mnohem plynuleji než přeplňované čtyřválce nebo 2.6 litrový šestiválec, jež je součástí zmíněného Mercedesu. BMW navíc představuje mnohem lepší poměr kvality a ceny než 2.5 litrový Jaguar V6. V případě náročnějších zákazníků už by byl boj s Mercedesem-Benz třídy E W211 o něco složitější. Stále považuji E 320 CDI Kombi za nejlepší vůz na světě. Pokud byste dostali milion a mohli si za něj koupit jen jedno auto, tak by byl bezpodmínečně tou nejlepší možnou volbou. Pokud půjdeme o pár set tisíc níž, 520i a 525i představují skvělou záležitost samy o sobě. A věřte mi, jejich vzhled vás nikdy neomrzí.
80%