V případě sedanů BMW Řady 3 najdeme v nabídce více dieselových motorů než těch benzínových. I když by se verze 316d mohla zdát jako nejlepší volba pro zákazníky, kteří si zakládají především na nízké ceně, trefou do černého je ve skutečnosti 320d. Její dvoulitrový motor s výkonem 120 kW má dostatek záběru v nižších i středních otáčkách, a pokud zvolíte variantu Efficient Dynamics, dostanete stejnou spotřebu paliva jako u 316d - konkrétně 4.1 l / 100 km. Je na tom dobře i s produkcí emisí, která se rovná 109 g / km. Systém úspory paliva a CO2, který společnost BMW nazvala Efficient Dynamics, zahrnuje pneumatiky s nízkým valivým odporem, regenerativní brzdění pro dobíjení baterie při zpomalení vozidla, automatický systém stop / start a také menší výšku jízdy pro dosažení lepší aerodynamiky. Díky těmto vylepšením má 320d Efficient Dynamics o 10g / km nižší produkci emisí než standardní 320d a na 100 km spotřebuje skoro o půl litru méně paliva. Pro ty, kteří vyžadují diesel a zároveň i větší výkon, má společnost BMW připravené modely 325d, 330d a 335d. 325d je v podstatě 163 kW verzí stejného dvoulitrového motoru 320d, avšak z nuly na 100 km / h se dostane už za 6.8 sekundy, ve srovnání s úctyhodnými 8 sekundami verze 320d Efficient Dynamics. Pokud toužíte po větším výkonu, měli byste zvážit šestiválcové motory 330d a 335d s výkonem 190 kW a 230 kW, které se z nuly na 100 km/h dostanou za 5.6 a 4.8 sekundy. Verze 335d je dostupná pouze se systémem xDrive a inteligentním pohonem všech kol a z hlediska jízdních vlastností se pohybuje ve stejné třídě jako BMW M3, ale 100 km spotřebuje jen 5.4 litrů paliva a její produkce emisí činí 143 g / km. Ani ten nejvýkonnější sedan řady 3 s označením M se nemůže rovnat tempu dieselového 335d. Nejvíc by se mu mohl přiblížit velice živý model 335i, kterému zrychlení 0 - 100 km / h trvá pouhých 5.5 sekundy při spotřebě 7.9 l / 100 km a produkci CO2 186 g / km. Také byste mohli zvážit variantu ActiveHybrid, která je vybavená třílitrovým benzínovým motorem a také elektrickým motorem, z nuly na 100 km / h vyšplhá za 5.3 sekundy, má spotřebu 5.9 l / 100 km a vyprodukuje 139 g / km emisí CO2, mohla by vás ale odradit její ne zrovna příznivá cenovka. Pak jsou tu také čtyřválcové verze 328i a 320i, které jsou založené na stejných dvoulitrových motorech twin turbo. Varianta 316i má svůj vlastní motor s objemem 1.6 litru a výkonem 100 kW, jehož spotřeba paliva se rovná 5.9 l / km při produkci emisí 149 g / km, a který dokáže zrychlit z nuly na 100 km / h za 8.9 sekundy. Každý z modelů řady 3 jezdí naprosto brilantně, ať už zvolíte šestistupňovou manuální převodovku nebo obzvláště plynulý osmistupňový automat. Dokonce i se systémem xDrive a inteligentním pohonem všech kol máte pocit, že je náhon spíše na zadních kolech, díky čemuž je zachována jedinečnost značky BMW. Řada 3 se může chlubit hbitým ovládáním v zatáčkách, které chybí konkurentům jako Audi A4 nebo Mercedesu třídy C. Společnost BMW nastavila volant tak, aby vám dal dokonalý a současně i bezpečný pocit z řízení, zatímco ovládací vlastnosti vozidla vám zajistí zábavnou sportovní jízdu a také klid a pohodlí. Ve všech variantách řady 3 si v rámci systému Drive Performance Control můžete vybírat ze tří jízdních módů - Comfort, Sport and ECO Pro. Sportovní modely v základním vybavení přicházejí také se čtvrtým módem Sport+, díky kterému jsou reakce vozidla o něco ostřejší. Tento mód je pro ostatní modely volitelnou položkou, stejně tak jako adaptivní odpružení M Sport. To ale neznamená, že by na základním odpružení bylo něco špatného - je tomu spíše naopak. Další společnou vlastností všech vozů řady 3 je jejich excelentní zpracování. Ať už jde o hluk vozovky, větru nebo motoru, v kabině o nich nebudete vědět, což dělá z řady 3 perfektní volbu pro jakoukoli cestu v jakékoli rychlosti.
100%