Poslední generace BMW řady 3 je zatím nejprostornější a nejpohodlnější ze všech. Předchozí modely sklidily kritiku za nedostatek místa pro nohy, ale tohoto modelu už se to netýká. Musíme uznat, že usazení třech pasažérů na zadní sedadla by mohla být trošku fuška, dva se sem ale pohodlně vejdou, a to i bez toho, aniž by museli cestující vepředu posouvat svá sedadla, a tak se ubírat o vlastní prostor. Sedan disponuje kufrem s kapacitou 480 litrů, která je tedy vesměs totožná s konkurencí. Jedná se o praktický prostor tvaru čtverce bez jakýchkoli zásahů. Po stranách zavazadlového prostoru najdete další přihrádky a pokud si připlatíte za sklopná zadní sedadla, můžete nakládací plochu ještě rozšířit. Více místa v kufru je v případě řady 3 zajištěno zejména tím, že je vozidlo o 93 mm delší než jeho předchůdci. Zhruba 15 milimetrů navíc bylo také věnováno zadní řadě sedadel, konkrétně prostoru na nohy. Prostor na hlavu ale také nezůstal bez vylepšení, na zadních sedadlech ho je o 8 mm více, což sice není moc, ale i tak se jedná o krok vpřed. Řidič se nemusí obávat toho, že by mu scházelo místo na hlavu, nohy nebo ramena. Volant lze nastavit ve dvou osách a také můžete upravit výšku a pozici sedadla. Určitě je ale dobré si připlatit za elektricky nastavitelná sedadla, manuální úprava totiž může být trošku problematická, hlavně co se týče seřízení výšky sedadla, u kterého se musíte trošku nadzvednout a použít tak volant jako držadlo. Jakmile ale dosáhnete té správné pozice, dostane se vám skvělého pohodlí a podpory. Budete mít také dobrý výhled, který by však mohly lehce omezovat široká ramena podél okrajů předního skla. Ovládací prvky - například audia a ventilace - jsou na palubní desce čitelně a logicky rozmístěné, takže je budete mít za jízdy hezky na očích. Totéž platí i pro ukazatele na přístrojové desky s jednoduchým, avšak elegantním grafickým zpracováním v kombinaci bílé a černé barvy s malým, digitálním displejem uprostřed. Společnost BMW u řady 3 nezapomněla ani na ovládací prvky různých technologických vychytávek, nicméně po stránce obtížnosti ovládání je na tom nejlépe systém iDrive. Pomocí malého kulatého ovládacího panelu za řadící pákou si můžete krok po kroku nastavit základní parametry vozidla podle vašich představ. Obrazovka umístěná na vrcholku středového panelu se neleskne a je čitelná. Tímto ovládáním disponují všechny modely řady 3, ať už zvolíte třídu ES, SE, Sport, Luxury nebo M Sport. Technologie Efficient Dynamics se týká pouze modelu 320d a ne všechny třídy přicházejí se všemi dostupnými motory. Všechny modely řady 3 však přicházejí s klimatizací, tempomatem, připojením Bluetooth a multifunkčním volantem. Pokud byste chtěli kožené čalounění v základní výbavě, sáhněte po třídě Luxury. Sportovní odpružení je zase základní součástí modelů M Sport, pokud ale toužíte po pohodlnější jízdě, můžete jej vyměnit za klasické odpružení, a to bez jakýchkoli příplatků.
100%