Autonoto

Registrace Přihlášení Vložit inzerát

  • Úvod
  • Ojeté vozy
  • Operativní leasing
  • Magazín
  • Recenze automobilů
  • Oblíbené
  • Registrace
  • Přihlášení
  • Vložit inzerát zdarma
BMW

Recenze a test BMW 1 Series E81/E87 2004 - 2011

Recenze automobilů Recenze BMW Recenze BMW 1 Series E81/E87 2004 - 2011

60% BMW 1 Series E81/E87 2004 - 2011

Obsah

  • Řidičské dojmy
  • Interiér
  • Recenze a hodnocení
  • Fotogalerie (7)

Řidičské dojmy

Práce s volantem vám dá trochu zabrat. Nedostatek lehkosti vám však vynahradí ten jedinečný pocit, na který jste mohli zapomenout, pokud jste řídili auto s pohonem na přední kola. Ovládání je zkrátka naprosto nenarušené a téměř dosahuje dokonalosti. A právě na tom společnost BMW staví svou reklamu. O tom to auto je. S kvalitou jízdy je na tom také dobře. Alespoň na standardních 16” kolech s pneumatikami 205/55, s nimiž byl vybavený model 120d SE, který jsem měl možnost řídit. Nikde nic nechrčelo, a ani nechrastilo. Společnosti BMW se podařilo tomuto dvoulitrovému dieselu dodat 10 kW výkonu navíc. Jeho maximální točivý moment se rovná 340 Nm, kterého se svou šestistupňovou manuální převodovkou dosahuje při 2 000 rpm. To v praxi znamená, že se rychle dostanete za hranice dvojky, ale brzy se naučíte rychle přeřazovat na trojku. Na šestku z něj při 1 000 rpm dostanete rychlost 60 km/h, takže na dálnici naplno využijete všechen dostupný točivý moment při spotřebě 7,1 litru/100 km. Pokud se ovšem nerozhodnete, že byste chtěli jet ještě o něco rychleji. Nicméně i v rychlosti 150 km/h nepřesáhnete 2 500 rpm, takže nebudete muset pospíchat k nejbližší čerpací stanici. Podle palubního počítače se moje průměrná spotřeba pohybovala okolo 7 litrů. Čím více jsem se 120d jezdil, tím více se mi líbil. Zvykl jsem si na dotykové i klikací kontrolky, se kterými by mělo být předjíždění na dálnici snadnější. Řazení je s šestistupňovou převodovkou taky hračka. Čtyřka se skvěle hodí na rozjezd při vjíždění na dálnici. I to, v jaké rovnováze se vozidlo drží při prudkém průjezdu dlouhými zatáčkami, je naprosto fantastické. Jediné, co se mi na něm nezdálo, byl nepříjemný pach interiéru. Nebyl to takový ten jihokorejský, na to byl moc ostrý. Spíš jako lepidlo. A když řídíte auto jako 120d, čuchání lepidla je to poslední, co potřebujete. BMW se sebou také zametá stopy. Snižuje produkci CO2, cože jde ruku v ruce s hospodárnější spotřebou paliva. Zároveň ale také navyšuje výkon a vylepšuje jízdní vlastnosti vozidla. Výsledkem je diesel s maximální rychlostí 210 km/h a spotřebou 4,7 l/100 km. To stejné bychom mohli říct i o benzínovém modelu se stejnou maximální rychlostí a podobných změn se dočkaly také verze 120i a 120d. Společnost BMW těchto vylepšení dosáhla pomocí technických úprav, které skupinově nazývají “Efficient Dynamics”. Tyto úpravy zahrnují rekuperaci kinetické energie při brzdění, díky čemuž je pro dobíjení baterie potřeba méně energie z motoru, což snižuje spotřebu a emise CO2 o 3 % (elektřina se získává efektivně a bez námahy). Posilovač řízení nyní funguje na elektromechanickém principu, a tak nevyžaduje žádný přívod energie, když je volant v základní pozici, a v rychlosti jí stačí jen málo, díky čemuž vyvolává točení volantem příjemně pevný pocit. Vozidlo má také funkci Auto Start/Stop, se kterou se vypne motor, když je auto v klidu, a znovu se zapne, jakmile sešlápnete spojku. Také je vybavené indikátorem řazení, který vypočítává nejefektivnější okamžik řazení. Klapky chladiče při startu zastaví proudění vzduchu, aby se motor rychleji zahřál, a také vypne proudění vzduchu, když ho chladič nepotřebuje. Vozidlo má také dojezdové pneumatiky Michelin Primacy ZP 205/55 R16. Lehké materiály najdete všude, kde je bylo možné použít. Díky změněnému nastavení řazení u 118d na šestku pojedete rychlostí 62 km / h při 1 000 rpm. Pokud jde o řízení, tato verze je na stejně dobré úrovni jako předchozí modely řady 1 a má excelentní a skvěle předvídatelné ovládání náhonu zadních kol (vyprovodilo Cooper S se 17” koly, takže musí být dobré). Na dálnici je překvapivě tichý a v kabině je slyšet jen lehký hluk pneumatik nebo motoru - ve 115 km/h běží jen na 2 000 otáček za minutu, dokáže však pořádně zabrat přesně tehdy, kdy to potřebujete. A jelikož se tak dobře řídí v uvolněných rychlostech, pravděpodobně jej právě takto budou řídit i jeho majitelé, takže by se z hlediska spotřeby mohli dostat i na 4,7 litrů /100 km. Vozidlo odhodilo jeden pár dveří, i tak ale disponuje dostatečným prostorem pro usazení čtyř dospělých s výškou 175 cm - ti vyšší si nejspíš budou muset najít menší kamarády. Kapacita kufru, která činí 330 litrů, je více než adekvátní. Společnosti, které hledají úsporné firemní vozidlo, nejspíš zvolí verzi 118d - a rozhodně ji jen tak nevymění. Jedná se o skutečně dobré malé auto.

BMW 1 Series E81/E87 2004 - 2011

Interiér

Podle některých je toto vozidlo stísněné, ale já, s výškou 175 cm, jsem se na zadní sedadlo bez problému pohodlně usadil. Ani kufr není nijak malý, a když se sklopí zadní sedadla, nebude problém naložit delší předměty, které by se vám tam na šířku nevešly - třeba golfové hole. Řada 1 není z hlediska prostoru tak efektivní jako Honda Jazz nebo Mitsubishi Colt, ale to ani takový Volkswagen Golf. Docela překvapivé zjištění je to, že řada 1 nepřichází s náhradním kolem. Pod podlahou kufru…

Pokračovat ve čtení interiéru

BMW 1 Series E81/E87 2004 - 2011

Recenze automobilu

Když vozidla BMW Řady 1 v roce 2004 vstoupily do prodeje, jejich nejkontroverznějším aspektem byl jejich styl. Teprve uvidíme, jestli se z něj stane designová klasika, rozhodně to ale zákazníky od nákupu neodradilo, a tak se BMW Řady 1 zařadilo mezi nejpopulárnější hatchbacky na trhu. Už na první pohled na modelech řady 1 oceníte jejich pevnost. Tak jako u všech BMW je i na těchto modelech znát, že jsou skvěle navržené a sestavené jak zevnitř, tak i zvenčí. Sice se jedná o nejlevnější…

Pokračovat ve čtení recenze

Fotogalerie

  • BMW 1 Series E81/E87 2004 - 2011
  • BMW 1 Series E81/E87 2004 - 2011
  • BMW 1 Series E81/E87 2004 - 2011
  • BMW 1 Series E81/E87 2004 - 2011
  • BMW 1 Series E81/E87 2004 - 2011
  • BMW 1 Series E81/E87 2004 - 2011
  • BMW 1 Series E81/E87 2004 - 2011

Závěrečné hodnocení

  • Nedostatek místa na zadních sedadlech. Ztuhlá jízda u modelů Sport a M Sport. Benzínový motor 116i je docela slabý. Problémy se zapalovací cívkou a vstřikovačem paliva u pozdějších čtyřválcových benzínů. Časté poruchy s rozvodovým řemenem u dieselových motorů N47.

  • Skvěle se řídí a je skvěle sestavený. Široká nabídka modelů, vylepšená v roce 2007 díky systému Efficient Dynamics. Model 118d je obzvláště hospodárný.

60%

Můžete nás znát z těchto médií… Média

Bezplatná poradna

„Dobrý den. Budeme kupovat ojeté auto z bazaru. Jaké máte doporučení co se týká oprav spotřeby atd. Které auto je vhodnější? Renault Megane Fabia 1,4 Pegeut 308. Děkuji.“

Navštívené inzeráty

    Nejoblíbenější modely aut

    • Škoda Octavia

      Škoda Octavia 2397 inzerátů

    • Škoda Fabia

      Škoda Fabia 1343 inzerátů

    • Volkswagen Golf

      Volkswagen Golf 876 inzerátů

    • Volkswagen Passat

      Volkswagen Passat 817 inzerátů

    • Škoda Superb

      Škoda Superb 720 inzerátů

    Nejlepší nabídky leasingu

    • Škoda Fabia

      Škoda Fabia od 3 745 Kč 1.0 MPI, 44 kW, benzín, hatchback

    • Škoda Fabia

      Škoda Fabia od 3 745 Kč 1.0 MPI, 44 kW, benzín, hatchback

    • Kia Rio

      Kia Rio od 4 173 Kč 1.3 CVVT, 62 kW, benzín, hatchback

    • Škoda Scala

      Škoda Scala od 4 293 Kč 1.0 TSI, 70 kW, benzín, hatchback

    • Škoda Kamiq od 4 716 Kč 1.0 TSI, 85 kW, benzín, mpv

    Nejoblíbenější modely aut

    • Škoda Octavia 2397
    • Škoda Fabia 1343
    • Volkswagen Golf 876
    • Volkswagen Passat 817
    • Škoda Superb 720
    • Ford Focus 488
    • Hyundai i30 478
    • Volkswagen Touran 436
    • Škoda Kodiaq 369
    • Škoda Karoq 349
    • Volkswagen Tiguan 341
    • Kia Cee´d 330
    • Hyundai Tucson 326
    • Škoda Octavia III 322
    • Škoda Rapid 297
    • BMW Řada 3 294
    • Opel Astra 288
    • Renault Mégane 285
    • Ford Transit 285
    • Ford Mondeo 284
    • Škoda Scala 269
    • Dacia Duster 256
    • Kia Sportage 247
    • Peugeot 308 246

    Nejoblíbenější výrobci

    • Škoda 7597
    • Volkswagen 3963
    • Ford 2418
    • Peugeot 1740
    • Hyundai 1502
    • Renault 1356
    • Citroën 1224
    • Opel 1213
    • BMW 1075
    • Mercedes-Benz 988
    • Kia 924
    • Audi 886

    Operativní leasing

    • Operativní leasing Škoda
    • Operativní leasing Volkswagen
    • Operativní leasing Kia
    • Operativní leasing Peugeot
    • Operativní leasing Audi
    • Operativní leasing Cupra
    • Operativní leasing Ford
    • Operativní leasing Nissan
    • Operativní leasing Seat

    Služby

    • Odhad ceny vozidla
    • Affiliate

    Informace

    • O nás
    • Nabídka pro autobazary
    • Katalog automobilů
    • Katalog autobazarů
    • Recenze automobilů
    • Magazín

    Kontakty

    • Kontakt
    • Facebook
    • Twitter
    • Obchodní podmínky
    • Zásady ochrany osobních údajů
    • Informační povinnost
    • Nastavení soukromí

    Ostatní

    • Operáky
    • Uložená hledání

    © 2016 – 2025 Autonoto s.r.o. – Víme o všech vozech na prodej a operativní leasing