4.2-litrový motor V8 v kabrioletech RS5 Coupe a Cabrio se také používá v modelu S5 Coupe, ale mírně zmatečně není v modelu S5 Cabriolet, který je místo toho poháněn motorem s přeplňovaným objemem 3,0 litru. Samozřejmě, že je to špičkový model v řadě A5, byl V8 v modelu RS5 vylepšen s větším výkonem a má 450 koní spolu s 430Nm točivého momentu - to je více než BMW M3 (420bhp a 400Nm), ale ne tolik jako Mercedes-Benz C63 AMG (457 k, 600 Nm). Je to stále ta nejúčinnější, normálně nasávaná V8-poháněná Audi, která byla kdy vyrobena, a s rychlostí 0-62 km / h za pouhých 4,5 sekundy je na M3 a pouze částečně (0,1 sekundy přesně) za Mercedesem AMG. Je to skvělé, když je spouštíte (což můžete udělat pomocí čistého tlačítka start / stop motoru vedle páky řazení) s krásným hlubokým zvukem od sportovního výfuku a znít ještě lépe, když zrychlíte. Při nízkých rychlostech, jako je například městská doprava, je RS5 neuvěřitelně snadné řídit, téměř poslušný ve skutečnosti, takže je pohodlný a relaxační, když chcete. Tato jízda je velmi působivá pro vysoce výkonné vozidlo a je to pravděpodobně největší rozdíl mezi touto Audi a jejími hlavními konkurenty. Dokonce i na volitelných větších 20-palcových hliníkových kolečkách je to ještě odpuštěno i při rychlých nárazů a dobře se dotýká drsných povrchů. Ve srovnání s vozem M3 se rozhodně cítí mnohem uvolněnější a méně zběsilý na řízení, přesto to neznamená, že se to nedaří dobře. Jak dlouho trvají pneumatiky a ráfky, je další věc. Jelikož je to quattro pohon všech kol, trakce jsou dobré, obzvláště viditelné na mokrých cestách nebo při vytažení z křižovatky. ESP zřídkakdy musí zasáhnout a RS5 vypadá, že bez námahy snižuje svůj výkon, což vám dává velkou akceleraci, když to budete chtít bez jakéhokoli rozruchu. Je to stejně dobré i v zákoutích s ostrými reakcemi, ačkoli řízení má trochu pocit. Audi uvedl nastavení pružiny, tlumiče a protiproudové tyče podle RS5, zatímco závěs je snížen o 20 mm, takže je velmi kompaktní díky rychlým proudům. Přesto se nikdy nehodí nebo necítí příliš pevně a je to tato směs, která je tak skvělým všestranným, použitelným výkonným vozem. Systém řízení dynamiky řízení vozidel Audi také pomáhá. Standardní funkce má různá nastavení od komfortu k dynamickému, což mění nejen nastavení zavěšení, ale také řízení (dává jí větší váhu), převodovku a sportovní diferenciál. Zadní sportovní diferenciál (používaný v modelech S4 a S5) je vybaven novým středovým diferenciálem, který může měnit točivý moment mezi přední a zadní nápravou. Ve standardním režimu je systém pohonu čtyř kol nastaven na 40:60 ve prospěch zadních kol, avšak středový diferenciál může vyslat až 85% výkonu na zadní straně. V podstatě se cítí velmi podobně jako vozidlo s pohonem zadních kol, ale s přidanou jistotou pohonu čtyř kol Quattro, které vám dává to nejlepší z obou. Navzdory skutečnosti, že je to quattro, RS5 je stále ještě relativně ekonomické pro výkonné vozidlo, zejména ve srovnání s alternativami. Kombinovaný průměr ECDC je 26,2 mbar s emisemi CO2 252 g / km a zatímco BMW M3 Coupe s automatickou převodovkou DCT není daleko za těmito hodnotami, Mercedes C63 AMG vrací testy na 21,1 m / s a emise CO2 319 g / km.
80%