Velkým překvapením s RS4 je, že jde pouze o Avant. Nejedná se o obvyklý tvar těla pro vysoce výkonný motor, ale Audi má tvar zde. Před pár lety se objevil epický V6-poháněný RS6 Avant a předcházející RS4 se objevil i jako majetek. Argument pro nedostatek salonu podle Audi spočívá v tom, že už má RS5, který je poháněn stejným motorem. A tento motor je monstrózní 4,0-litrový V8, který vyrábí 450PS. Překvapením číslo dvě je, že na rozdíl od nedávno zahájených vozů S6 a S7 Sportback to není přeplňovaný turbodmychadlem. Místo toho se Audi rozhodl pro normálně aspirovaný motor, takže výkonní puristé budou velmi potěšeni. Nicméně to znamená, že je žíznivý s tvrzeným průměrem 26,4mpg a jestliže jste těžká s pravou nohou, která rychle padne. To znamená, že to vypadá pozitivně ekonomicky ve srovnání se starým RS4, který v dobrém dni dosáhl pouze 20,8 mph. Ale nebudete šokovat, když zjistíte, že RS4 je velmi rychlý. To bude raketovat od 0-62mph za pouhých 4,7 vteřin pomohl start systému řízení, který přichází jako standard. Jednoduše držte brzdu levou nohou, pedál akcelerátoru položte na podlahu a uvolněte brzdu. Chytré věci na palubě pak maximalizují trakci a zrychlení. Jak jste očekávali od vysoce výkonného Audi, nový RS4 dostane standardní pohon quattro s pohonem všech kol. Standardně řídí 60% výkon zadních kol, ale může to v závislosti na podmínkách zvýšit na 80%. Se všemi těmito výkony vám zajistí extra trakce jistotu, a to zejména v mokrém, takže zrychlení z pomalých rohů je mnohem stabilnější než při pohonu zadních kol. Nezapomeňte, že ani BMW, ani Mercedes-Benz nenabízejí pohon všech kol ve svých ekvivalentních výkonových modelech. Je zde také systém vektorového točivého momentu, který pracuje se samočinně se rozválcovaným středovým diferenciálem. To mírně brzdí vnitřní kolo v rozích, čímž je RS4 neuvěřitelně přesný v zákrutách a vyžaduje menší vstup řízení. Dokonalá přilnavost těchto širokých pneumatik je obrovská a přestože je značná velikost, Audi je agilní a reaguje na rychlé změny ve směru. Zřídka se stává neslušné. To, co nemusí být pro puristy, je, že RS4 je dodáván se standardní převodovkou S tronic. Neexistuje žádná manuální krabice a audi říká, že také nebude. Je to problém? S tronic pracuje velmi dobře s velkým motorem V8 a činí RS4 použitelnou v provozu i ve městě. Můžete jej nechat v D a bude šťastně potter při nízkých rychlostech. Je to, když se snažíte trochu tvrdší, že byste mohli uniknout interakci a užívání příručky. Můžete však posunout pomocí pádla na volantu a v dynamickém režimu bude držet otáčky na červené čáře, než by se automaticky měnila. Bez turbodmychadla RS4 nemá tolik točivého momentu jako S6. To znamená, že s 430Nm se sotva vyhýbá tahání síly, ale dosahuje vyššího rozsahu než otáčky než u motoru TFSI, a proto se necítí tak citlivě dolů, jak byste očekávali. Zrychlení je úžasně hladké a lineární, a to, že V8 zní také skvěle s krásnou nízkou rumble při startu a hlubokou rezonancí, když jste na cestách. Překvapením číslo tři je to, že RS4 jezdí hladce, zvláště pro výkonné vozidlo tohoto vozu. Je to odpuštění a pohodlí, což znamená, že je to auto, které můžete žít s každodenním životem, aniž byste zničili páteř. K dispozici je systém Audi Drive Select, který vám umožní vybrat mezi různými nastaveními od komfortu až po dynamiku a pokud zaplatíte navíc systém Dynamic Ride Control, změní se také nastavení jízdy, abyste mohli na drsných silnicích mírnější.
80%