Model Audi Q7 si nejvíce rozumí s výkonným 200 kW motorem 3.0 TDI, který přichází s osmistupňovým automatem. Naše testovací vozidlo přišlo s adaptivním vzduchovým odpružením a úplně poprvé v případě vozidel 4x4 s řízením všech kol. První věcí, které si všimnete po usednutí za volant, je hluk - nebo spíše jeho absence. I při rychlosti 110 km / h je Q7 téměř tiché. Hluk se do kabiny dostane pouze za situace, kdy budete na motor opravdu hodně tlačit. Další, čeho si všimnete, je neskutečný jízdní komfort, a to hlavně s adaptivními tlumiči, které mělo i naše Q7 při testování. Dokonce i při použití 21-palcových kol byla jízda klidná a pohodlná. Jak na dálnici, tak i na venkovských silnicích si nemáme na co stěžovat, co se výkonu týče. Výkonný diesel dosáhne rychlosti 100 km / h za 6,5 sekundy, a tak je rychlejší než spousta sportovních hatchbacků. To ale neznamená, že Audi Q7 projíždí zatáčkami stejně jako sportovní hatchbacky. Pokud je něco, v čem by vás verze Q7 mohla zklamat, tak je to její jízdní výkon na náročnějších silnicích. Dokonce i se svým jízdním módem Dynamic nemůžete očekávat stejné vlastnosti jako u sportovních vozů. Náklon vozidla je celkem razantní a navzdory tomu, že Q7 má o něco menší hmotnost než dříve, stále ucítíte, že se jedná o auto, které váží dvě tuny. Range Rover Sport nebo Porsche Cayenne se nemají čeho bát. Řízení všech kol, jež patří mezi volitelné položky, je zajímavým přídavkem. Zbavuje Q7 tendence pospíchat v užších zatáčkách, nicméně většina lidí si ho koupí, aby zredukovali průměr otáčení ve městě. Tam a na otevřené silnici je Q7 nejspokojenější. A jeho komfort rozhodně nejvíce ocení rodiny. Ti, kteří často vlečou, budou ohromeni tím, že Q7 dokáže utáhnout 3 500 kg (se vzduchovým pérováním, 2 700 kg bez něj). Asistent pro couvání s přívěsem navíc pomůže i úplnému laikovi ve spěchu zacouvat s dlouhým, těžkým přívěsem se sebevědomím řidiče těžkého nákladního vozu.
100%