Pokud uslyšíte někoho mluvit o Q5, pravděpodobně si bude chválit zejména perfektní tlumení okolního hluku. Pokud někdy budete mít příležitost se v tomto autě svézt, přesvědčíte se sami. Společnost Audi navrhla model Q5 s aerodynamicky optimalizovanou střechou, což znamená, že vás nebude ani trošku tížit hluk větru a díky silné struktuře karoserie v kabině pocítíte pouze minimum vibrací. Toto Q5 je rozhodně mnohem tišší než kdy předtím - čehož si všimnete zejména v případě motoru 2.0 TDI. Nejedná se tedy o nejtišší model, ale je výrazně lepší než ten předešlý - díky opravdu excelentnímu tlumení kabiny vám to navíc nebude vadit. Přestože je Q5 větší, tak je ve skutečnosti lehčí - asi o 90 kg, což není zrovna málo. Vylepšena je také spotřeba paliva a jízdní komfort. Potvrzujeme, že pohodlí je u tohoto modelu skutečně silnou stránkou - a to nejen díky volitelnému elektronickém řízení tlumičů. Standardní nastavení pérování bylo přepracováno, čehož si při jízdy taky všimnete, protože se naprosto skvěle vypořádáte s jízdou po silnicích horší kvality. Audi Q5 si v tomto ohledu opravdu zamilujete. Tento model se také dobře ovládá, za což můžeme vděčit vyváženému a příjemnému řízení. Nicméně nedá se říct, že by jízda byla úplně vzrušující, to už tak u SUV ale bývá. Pokud se pro toto vozidlo však rozhodnete, můžete očekávat bezpečnost a schopnost - velice šikovně se v případě potřeby vypořádává s klikatými silnicemi. Jízdu bychom tedy určitě popsali jako uvolněnou. Motor 2.0 TDI je napříč nabídkou Audi velice známý, protože pohání spoustu modelů, a to nejen této značky - například se s ním můžete setkat také u Volkswagenu. Jedná se o motor EA288, takže se jej skandál ohledně emisí vůbec netýká. Se 140 kW poskytuje bohatě výkonu, ale jezdí se s ním skvěle hlavně díky maximálnímu točivému momentu 400 Nm. Má velice silný záběr, takže nevyžaduje žádné důrazné šlapání na plyn, a i když k němu dojde, tak to pro něj nepředstavuje žádný problém. Jedná se o velice schopný motor s chvályhodnou spotřebu - podle oficiálních údajů dosahuje okolo 5 l / 100 km. Žádná z verzí nepřichází s manuální převodovkou, všechny ve standardním vybavení disponují sedmistupňovým automatem S tronic. Poskytuje rychlé a plynulé převody a i přesto, že je trošku váhavý při nižších rychlostech - například když zpomalíte před kruhovým objezdem a pak chcete akcelerovat - většinou funguje velice dobře a řadí rychle a přesně. Pokud nepotřebujete diesel, je k dispozici skvělý benzín TFSI. Disponuje větším výkonem, konkrétně 185 kW, a stejně jako TDI přichází s novým systémem náhonu na všechna kola Quattro. Je plynulý, responzivní a jízda je díky němu zábavná. A zatímco spotřeba 7,1 l / 100 km není nic, čím by se dalo chlubit, není zas tak špatná, pokud nemáte v plánu cestovat na dlouhé vzdálenosti. Díky vyvýšené jízdní pozici vám Q5 dává dobrý rozhled ven, což podstatně zjednodušuje parkování a manévrování v užších prostorech. Konstrukce zadního skla a bočních sloupků není pro dobrý rozhled dozadu zrovna ideální, ale naštěstí všechny modely přicházejí s předními i zadními parkovacími senzory a jakožto volitelná položka je k dispozici i reverzní kamera.
100%