K dispozici je v případě Audi Q5 hned několik motorů, většina lidí však volí 2.0 TDI. Jedná se o common-rail diesel, takže je tišší než starší Audi PD (což jen tak pro zajímavost znamená Pumpe-Düse) TDI diesely a také dodává výkon mnohem plynuleji. Tento motor je k dispozici napříč celou nabídkou Audi a mimo to jej také nalezneme u některých modelů Volkswagenu, SEATU či Škody. Na výběr máte ze dvou verzí, které se liší výkonem - 105 kW a 125 kW. 105 kW nepůsobí v případě Q5 tak rychle jako u některých ostatních aut (mezi které se řadí například Volkswagen Golf) kvůli jeho větší hmotnosti a permanentnímu náhonu na všechna kola Quattro. I tak má ale solidní záběr, takže předjíždění a jízda po dálnici nepředstavují žádný problém. Tato verze se může chlubit také dobrou spotřebou paliva - průměrně dosahuje 6,5 l / 100 km. Práce s šestistupňovou manuální převodovkou, jenž je součástí standardního vybavení, je opravdová zábava, a to hlavně díky jejím přesným rychlostním převodům. 2.0 TDI se 125 kW se dostane z 0 na 100 km / h přibližně o 2 sekundy rychleji, na silnici také působí hbitěji a navíc je dostupné s excelentním sedmistupňovým automatem S tronic (Audi verze toho, co Volkswagen nazývá DSG), jehož převody jsou opravdu neskutečně rychlé. Dalším dieselovým motorem je skvělé 3.0 TDI. Tento V6 motor se 180 kW je jedním z nejlepších dieselů, které jsou nyní dostupné, a poskytuje velice plynulý výkon. Vždy máte pocit, že je připraven zabírat, a to i při vyšších otáčkách. Z 0 na 100 km / h se dostává za 6,5 sekundy, což je doba, která zahanbí spoustu sportovních hatchbacků, i tak je ale spotřeba velice solidní - konkrétně činí 7,5 l / 100 km. Pokud toužíte po benzínu, k dispozici je 2.0 TFSI, které přichází ve dvou verzích - jedna se 132 kW a druhá se 155 kW. Verze se 155 kW je použita i ve Volkswagenu Golf GTI. Vrcholem nabídky je také 3,2-litrový motor V6 s 200 kW. Nicméně není tak rychlý jako 3.0 TDI a jeho spotřeba se pohybuje okolo 9,3 l / 100 km, takže bychom ho spíše nedoporučovali. Stejně jako 3.0 TDI přichází ve standardním vybavení se sedmistupňovým automatem S tronic. Audi Q5 na silnici působí, že jezdí stejně jako A4. Díky výborné jízdní pozici a působivě vyváženému ovládání je jednoduché zapomenout, že sedíte ve vozidle s náhonem na všechna kola. Skvěle zvládá také zatáčky, kde je náklon vozidla minimální, zatímco řízení je dobře vyvážené a responzivní. Na dálnici se modelu Q5 také daří. Je tichý a plynulý, a to i v případě, že se rozhodnete pro jeden ze sportovnějších modelů S. Jakožto auto pro jízdu na dlouhé vzdálenosti je stejně dobré jako větší 4x4 a jednou z jeho nejpraktičtějších funkcí je adaptivní tempomat. Funguje jako normální tempomat, ale jakmile jedete nastavenou rychlostí a před vámi se objeví auto, systém zpomalí a bude udržovat bezpečnou vzdálenost, dokud nebude silnice opět čistá a poté začne znovu akcelerovat. Cestování po dálnici je díky němu mnohem uvolněnější, ale budete si za něj muset připlatit.
80%