To, jak Audi Q3 působí za volantem, se nedá jednoznačně popsat. Můžeme očekávat mnoho pozitiv - vozidlo se v zatáčkách dobře ovládá, nijak zvlášť se nenaklání a jízda je obecně dobrá, záleží ale na tom, kterou verzi si zvolíte a jaká máte nasazená kola. Pokud jste se rozhodli pro model S, počítejte s nižší jízdní výškou - konkrétně o 20 mm. Přidejte 19-palcová kola a všimnete si, že jízda přes zpomalovací prahy a drsnější silnice bude možná až moc tuhá. Na dálnici je však model Q3 plynulý a tichý nehledě na to, kterou verzi zvolíte. Největší kritika se týká řízení, které působí až příliš lehce a uměle, Q3 má navíc docela velký průměr otáčení, takže manévrování v užších zatáčkách není tak jednoduché. Řízení může být ještě tužší ve sportovním módu systému Audi Drive Select, ale mějte na vědomí, že pokud jste se rozhodli pro elektronicky řízené tlumiče, odpružení bude ještě mnohem tužší. Na tomto vozidle se však samozřejmě dají najít i pozitivní vlastnosti. Vyvýšená jízdní pozice zajišťuje dobrou viditelnost a zadní parkovací senzory jsou součástí standardního vybavení u všech modelů. Jelikož je Q3 mnohem větší než normální hatchback, řídí se příjemně a snadno. Pokud máte v plánu jezdit hlavně na kratší vzdálenosti, zvolte benzínový motor. 2.0 TFSI je velice šikovný, sportovní model, ale většině lidí bude bohatě stačit 1.4 TFSI se 110 kW. Sice nemá tak silný záběr v nízkých otáčkách, to však při jízdě městem nepředstavuje sebemenší problém. Také je mnohem plynulejší a tišší než diesel a samozřejmě i levnější. V nabídce motorů Audi Q3 překvapivě není k dispozici žádný 1.6 TDI motor, což je zvláštní, protože v případě jiných modelů Audi je velice hospodárný. K dispozici je tedy jen 2.0 TDI. Ve většině verzí tento motor disponuje výkonem 110 kW, a tak má velice silný záběr, čemuž přispívá i jeho maximální točivý moment, který činí 340 Nm. Pro srovnání, 1.4 TFSI má 250 Nm. Dostupná je také sportovnější verze TDI se 135 kW, jenž je znatelně rychlejší, ale také vás vyjde podstatně dráž. Pokud vyloženě nepotřebujete bleskovou rychlost, verze se 110 kW je více než adekvátní. Její provozní náklady jsou nízké - spotřeba těch nejekonomičtějších verzí se pohybuje pouze okolo 4,6 l / 100 km, tedy alespoň podle oficiálních údajů.
60%