Při testování výkonných sedanů se nelze vyhnout porovnání s BMW Řady 5 a v tomto případě si při jízdě po náročných a zakroucených silnicích rozdílu opravdu všimnete. V základu má Audi A6 náhon na přední kola, což je protikladem BMW, které má náhon na zadní, což způsobuje, že A6 není tak stabilní při rychlejším výjezdu ze zatáček. Na druhou stranu je ale dostupný se systémem Quattro, tedy náhonem na všechna čtyři kola, který však BMW nenabízí, díky čemuž působí opravdu sebejistě, a to zejména na mokré vozovce. Podstatnějším problémem A6 je její řízení. Při parkování je vozidlo užitečně lehké a za jízdy se dostatečně zatíží, čímž získáte pocit kontroly, avšak v některých chvílích působí tak zvláštně uměle, takže si pak jízdu neužijete tak, jak byste si mohli přát. Nicméně díky hliníkové karoserii je tento vůz na svou velikost poměrně lehký a až překvapivě hbitý, díky čemuž pro něj rychlé změny směru nepředstavují žádný problém. Rozhodně se ale řídí dobře a vyniká zejména při cestování po dálnici, kde je tichý a uvolněný. Také poskytuje dobrou viditelnost a i když to není žádný malý hatchback, podélné parkování s ním zvládnete poměrně snadno. Jízda je u většiny modelů docela přívětivá, jelikož je spíše tužší. Nicméně u sportovnější verze S může být pro spoustu řidičů kvůli větším kolům a sportovnímu odpružení až příliš tuhá, takže musíte počítat s menší stabilitou na drsnějších, hrbolatých silnicích. Audi A6 si nejlépe rozumí s většími motory, z nichž nejlepším je rozhodně třílitrový diesel V6 TDI, který v základu přichází se systémem Quattro. Díky 174 kW a 450 Nm točivého momentu má skvělý záběr v nízkých otáčkách a obzvláště dobře funguje s volitelnou šestistupňovou automatickou převodovkou S Tronic. Rozhodně bychom jej ohodnotili jako nejlepší dostupnou variantu. Menší, dvoulitrový motor TDI se 104 kW k Audi A6 příliš nesedí, je totiž docela hlučný a nezdá se být tak dobře zpracovaný, na druhou stranu má rychlé reakce a překvapivě dobré tempo. Když však dosáhnete vyšších otáček, tak bývá docela hlučný a postrádá plynulost, kterou vám mohou nabídnout ostatní motory. Hospodárný ale je, produkuje 159 g emisí CO2 na kilometr a spotřebuje 6,1 l na 100 kilometrů. Při faceliftu z roku 2008 tento motor nahradilo nové dvoulitrové TDI, které bylo obrovským zlepšením. Na rozdíl od starších TDI PD motorů nese nová jednotka označení Common rail (takže ji většina lidí vidí jako TDI CR), což znamená, že je podstatně tišší a plynulejší a její dodávka výkonu se dá mnohem lépe předvídat. Se 127 kW je její výkon také slušný, čemuž dopomáhá spousta točivého momentu. Méně výkonná verze (se 101 kW) se zařadila do nabídky jakožto hospodárnější varianta. Nese označení 2.0 TDIe, její produkce emisí CO2 činí 139 g/km při spotřebě paliva 5,3 l/100 km a navzdory nižšímu výkonu se s ní jezdí dobře. Zrychlení během jízdy jí nedělá problém, ačkoliv vášnivým řidičům stačit nemusí. Na cestování městem a po dálnici je ale víc než dostačující. Když model Audi A6 vstoupil na trh, nabídka motorů zahrnovala benzín s objemem 2.4 litru a výkonem 132 kW, ten však v roce 2008 nahradil plynulejší motor 2.8 FSI se 164 kW. Nepůsobí vyloženě rychle, ale na klidnou jízdu je víc než dostačující. Pak tu byl také 3.2-litrový motor V6 se 191 kW, který ve stejném roce nahradila jednotka 3.0 T FSI s mechanicky poháněným kompresorem, který zajišťuje okamžitou akceleraci a úžasný zvuk motoru. Dosahuje výkonu 216 kW a maximálního točivého momentu 420 Nm.
80%