Audi A6 musíme porovnat s BMW Řady 5, i když to už udělali ve většině recenzí, které si o tomto modelu přečtete. Jejich největší rozdíl spočívá v tom, že BMW řady 5 má náhon na zadní kola, zatímco standardní A6 má náhon pouze na přední. Nicméně, když se podíváme na všechny motory, které s A6 přicházejí, a na to, jak plynule dodávají výkon, tak se vlastně neliší tolik, jak byste očekávali. Většinu modelů si můžete vybrat ve verzi Quattro s náhonem na všechna kola, což pomáhá s trakcí ve vlhkém počasí, zejména v prudkých zatáčkách, a také ve sněhu - pokud tedy máte nazuté ty správné pneumatiky. Vědomí toho, že jedete s autem, které pohánějí všechna kola, vám dodává sebevědomí v situacích, se kterými by měl vůz s náhonem na zadní docela problémy. A6 se ve skutečnosti ovládá dobře, vlastně velice dobře, vzhledem k tomu, že se jedná o velký sedan, jehož délka nemá daleko do pěti metrů. Za to můžeme vděčit jeho nízké hmotnosti. Se svými 1 575 kg (v případě 2.0 TDI) je podstatně lehčí než jiné dieselové alternativy jako BMW Řady 5 nebo Mercedes třídy E, které dosahují více než 1 700 kg. Při jízdě je to asi takový rozdíl, jako když se dozadu usadí dva dospělí muži. Díky tomu je mrštný a přesný při jízdě na silnici a zároveň velice stabilní v zatáčkách a při prudkém zrychlení či brzdění. Jediné, co nás trochu zklamalo, bylo řízení. Společnost Audi se opravdu snažila o to, aby se řidiči této A6 cítili více zapojení do jízdy, ale kvůli novému elektromechanickému posilovači se stejně nedočkají takového pocitu kontroly - chtělo by to větší zatížení. Toto vozidlo je sice přesné a responzivní, ale nebudete si s ním připadat tak propojení jako v případě BMW Řady 5. Nicméně při běžné každodenní jízdě to není zas takový problém a většina řidičů to nejspíš ani nezaznamená. Co si zaslouží pochvalu, je ohromně pohodlná jízda. Některé vozy od Audi, zejména sportovní verze S, v tomto ohledu v minulosti sklidily kritiku, ale model A6 takové problémy nemá. Je tichý, pohodlný a na městských silnicích plných výmolů jede stejně tak dobře jako na hrbolatých venkovských cestách. Díky tomu je interiér velmi klidným místem, ať už zaujímáte pozici řidiče či pasažéra. Standardní nastavení odpružení poskytuje dobrou kombinaci solidního ovládání a jízdy. Sportovní odpružení, které je o 20 mm nižší, přichází jako součást základní výbavy u modelů S (u verze SE je volitelnou položkou) a i když je znatelně tužší v zatáčkách, neubírá na celkovém pohodlí jízdy, což je opravdu obdivuhodné. Také si můžete připlatit za adaptivní vzduchové odpružení, které průběžně monitoruje podmínky na vozovce a podle toho uzpůsobuje nastavení tlumičů. Nabídka motorů je poměrně jednoduchá. Většina lidí se rozhodne pro 2.0 TDI, které tvoří zhruba tři čtvrtiny všech prodaných vozů - a je snadné pochopit proč. Sice jde o nejmenší motor nabídky, ale s Audi A6 si rozumí dobře a poskytuje víc než dostatek výkonu. Také je poměrně tichý - úroveň hluku, který vydává, sice není úplně nejnižší, ale rozhodně je víc než přijatelná. To platí zejména pro kabinu, která má výbornou zvukovou izolaci, takže v ní uslyšíte hluk pouze za opravdu vysokých otáček a ty nejsou vůbec potřeba, maximální točivý moment je totiž dostupný už při 1 750 rpm. Standardní šestistupňová manuální převodovka je na tom podstatně lépe. Má lepší a ne tak náhlé reakce, díky čemuž je mnohem jednoduší dosáhnout rychlé a plynulé jízdy než ve staré A6. Třílitrová dieselová jednotka V6 přichází ve dvou variantách výkonu. Standardní verze s náhonem na všechna čtyři kola má 150 kW a je dostupná s automatickou převodovkou Multitronic, zatímco silnější verze se 180 kW a systémem Quattro přichází se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S Tronic. Oba modely nabízejí dobré jízdní vlastnosti, ale je to právě silnější verze Quattro, která má navrch, a to hlavně díky 500 Nm točivého momentu - to je o 100 Nm více než u verze s náhonem na přední kola. Když potřebujete zrychlit, zvládnete to snadno a bez námahy, motor je navíc skvěle zpracovaný, a tak je pro A6 naprosto ideální. Také má typický charakter V6, takže při sešlápnutí plynového pedálu vydává příjemný zvuk.
100%