Audi A6 Allroad je ideální na svištění po dálnici, kde je jízda díky její klidné a tiché povaze neskutečně příjemná. Motor ani pneumatiky nevydávají přílišný hluk, takže se toto vozidlo skvěle hodí například pro rodiny, které jezdí na dlouhé výlety. Model A6 Allroad také nemá problém vydat se do trošku obtížnějšího terénu, kde je vzhledem k tomu, že nemá žádné speciální off-road systémy, překvapivě schopný. K dispozici je mechanický samosvorný středový diferenciál a výškově nastavitelné vzduchové pérování s pěti možnostmi nastavení - to nejvyšší navyšuje světlou výšku vozu na 185 mm (při rychlostech do 35 km / h). Elektronický stabilizační systém ESP byl navržen se specifickým off-road nastavením a pokud máte v plánu jezdit po opravdu náročných cestách, za příplatek můžete dostat pneumatiky do všech typů terénů a zesílený podvozek pro zvýšenou ochranu motoru. Na silnici si u A6 Allroad všimnete, že perfektně kombinuje pohodlí a dobré ovládání, ale v zatáčkách působí poněkud měkce v porovnání se standardní A6. Nedá se říct, že by tento model byl vyloženě líný, ale chybí mu hbitost, kterou můžeme vidět například u A6 Avant, a také nepůsobí tak precizně. Nabídka motorů je však bohatá a všechny z nich jsou silné, největší smysl ale dávají diesely TDI. Nejpopulárnějším z nich je 2.7 TDI se 132 kW, jenž je dostupný pouze s plynulou šestistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic. V roce 2008 byl výkon tohoto motoru navýšen o dalších 10 kW a i jeho průměrná spotřeba se zlepšila - z 8,7 l / 100 km na 7,5 l / 100 km. Dalším dieselem je excelentní 3.0 TDI se 174 kW a 450 Nm točivého momentu (který je dostupný už při 1 400 rpm). Výkon tohoto motoru byl v roce 2008 také vylepšen, konkrétně se zvýšil na na 176 kW. Dostat jej můžete buď s převodovkou Tiptronic nebo šestistupňovým manuálem, jehož spotřeba dosahuje 7,2 l / 100 km, díky čemuž je nejhospodárnějším motorem nabídky. Na výběr máte i z benzínů, jež zahrnují 3.2-litrové FSI a špičkové 4.2-litrové FSI V8 s ohromným výkonem 257 kW. Později byl představen přeplňovaný motor 3.0 TFSI s 213 kW. Ano, benzíny zní skvěle a jsou opravdu silné, provozní náklady jsou však velice vysoké.
80%