Autonoto

Registrace Přihlášení Vložit inzerát

  • Úvod
  • Ojeté vozy
  • Operativní leasing
  • Magazín
  • Recenze automobilů
  • Oblíbené
  • Registrace
  • Přihlášení
  • Vložit inzerát zdarma
Audi

Recenze a test Audi A4 B8 2008 - 2015

Recenze automobilů Recenze Audi Recenze Audi A4 B8 2008 - 2015

80% Audi A4 B8 2008 - 2015

Obsah

  • Řidičské dojmy
  • Interiér
  • Recenze a hodnocení
  • Fotogalerie (7)

Řidičské dojmy

Na čem asi příliš nesejde je to, že motor 1.8 TFSI se 118 kW drží pohromadě rozvodový řetěz namísto řemene, alespoň ale každé čtyři roky ušetříte na jeho drahých výměnách. Jedinou položkou v nabídce, která představuje o něco lepší volbu, je jednotka 2.0 TDI, jež nějakou dobu po uvedení na trh vyšla ve třech variantách výkonu, z nichž nejsilnější dosahuje 129 kW. Mezi novými funkcemi této Audi najdeme mimo jiné systém zvaný Audi Drive Select, který vám podobně jako u BMW M3 umožňuje vybírat mezi jízdními módy Comfort, Active a Dynamic, které upravují chod motoru, řízení a reakci odpružení, a také umožní nastavit si jízdní vlastnosti vozu na míru vašim preferencím. Všechny nové modely A4 také disponují halogenovými LED světly pro denní svícení, které neoslepují protijedoucí řidiče automobilů ani motorkáře. Z necelých 20 kilometrů, které jsem ujel s verzí 1.8 TFSI Multitronic, jsem toho nestihl moc vyvodit. Snad jen to, že je velice tichá, takže jediné zvuky, který jsem v kabině slyšel, byly způsobeny jízdou po rozbitých a hrbolatých silnicích. Mnohem lépe jsem si rozuměl s modelem 1.8 TFSI vybaveným manuální převodovkou, s nímž jsem vyrazil na krátkou, 27 kilometrů dlouhou cestu směrem do hor. Jeho motor běží příjemně a obecně tento vůz zatáčí, drží stabilitu a ovládá se mnohem plynuleji než A4 ve verzi B6 a B7. Řídí se skutečně velice dobře, ale stále v něm cítíte velmi prudký záběr na předních kolech způsobený nedostatkem točivého momentu. Nepůsobí to žádné velké problémy a ani vás to nijak nerozčiluje, nemáte však ve voze tak vyvážený pocit jako ve Fordu Mondeo. Další na řadě jsou dvě varianty Quattro, obě vybavené manuální převodovkou a jednotkou 3.0 V6 TDI, ve stejné barvě a na pneumatikách Michelin Pilot Primacy HP, s nejnovějším systémem Quattro, který rozděluje výkon mezi přední a zadní nápravu v poměru 60:40 a teoreticky by měl znemožnit vznik nedotáčivosti vozu. Obě varianty také disponují systémem Audi Drive Select, nicméně u první z nich se zdálo, že v módu Dynamic docházelo k nedotáčivosti, když jsem s vozem projížděl sérií několika zatáček. Stěžoval jsem si, a tak jsem jel na testovací jízdu s bývalým německým závodníkem Rallye, který jízdou na slalomové dráze dokázal, že s autem není nic špatného. A možná ani nebylo. Možná jsem jen špatně nastavil Dynamic mód. Nebo možná cesta, po níž jsem jel, měla zatáčky, které se zužovaly, a tak přirozeně způsobily nedotáčivost vozu, a to i s náhonem na čtyři kola. Takže když mi zbývala asi půl hodina testování, vzal jsem druhé 3.0 V6 Quattro na těch stejných pneumatikách Michelin Pilot Primacy HP na tu stejnou, 27 kilometrů dlouhou trasu jako 1.8 TFSI. A právě tento model se mi zalíbil nejvíc. Řazení mělo do dokonalosti sice daleko, ale motor byl mnohem živější než ten první. Jízdní mód Dynamic fungoval tak, jak by u modelu Quattro měl, takže jsem zatáčku vybírat přímo v jejím vrcholu namísto toho, abych musel kvůli špatnému najíždění nedbale snižovat rychlost. Také má dobrý záběr - výkon 177 kW a točivý moment 500 Nm zvládá v rozmezí 1 500 a 5 000 rpm. Na šestku při 1 000 otáčkách utáhne rychlost 65 km / h a má potenciál se z hlediska spotřeby vejít do 6,9 l /100 km, takže dává smysl i z hlediska nákladů. Verze 2.0 TDI se 105 kW je dobrá, dle mého názoru dokonce i lepší než 1.8 T, protože má mnohem silnější záběr - na nejvyšší rychlostní stupeň utáhne 50 km/h při 1 000 rpm. Navzdory tomu, že má těžší motor, se mi tato verze zdála i lépe vyvážená v zatáčkách než 1.8 TFSI. Dokonce i řazení bylo v pořádku. A nakonec 2.7 V6 TDI Multitronic, opět s náhonem na přední kola, ale s novou sedmistupňovou CVT převodovkou. Jízda byla příjemná, řazení pomocí páček na volantu bezproblémové a brzdění při vjezdu do zatáček velice plynulé. Mohli byste s ním jezdit ve velké rychlosti bez toho, aniž by si toho ostatní pasažéři všimli. Řazení fungovalo dobře, i když jsem to nechal pouze na automatické převodovce. Mohl jsem bez námahy zrychlovat, abych předjel pomalu jedoucí náklaďáky, a později na dlouhém a klikatém sestupu, když jsem z ničeho nic uvízl za jiným vozem, jsem ocenil také okamžité brzdění. Narozdíl od jiných vozů tu automat podřazuje podobně, jako když jedete s manuálem, takže v určitých situacích dostatečně brzdí motorem, díky čemuž nemusíte neustále šlapat na brzdový pedál - velice užitečná funkce. Co bych si tedy vybral? Na základě selského rozumu a s přihlédnutím k jeho schopnostem bych řekl 2.0 TDI. Ovšem pokud bych měl soudit jen na základě toho, jaká je to zábava, tak bych musel doporučit automat, tedy konkrétně 2.7 TDI Multitronic. Později, v lednu 2008, si nás společnost Audi znovu pozvala, abychom zhodnotili modely A4 se sedadlem řidiče na pravé straně - všechny se stejnými motory, tedy manuální 2.0 TDI, 2.7 TDI Multitronic a 3.0 TDI Quattro. Změnilo se něco? Tak jako předtím, motor 2.0 TDI se vstřikovačem PIEZO byl perfektní a měl mnohem soudržnější záběr v předních kolech než kterýkoli jiný model od Audi. A to jsme měli základní, citlivá 17” kola s pneumatikami 225/50 R17. I řízení má dobrou úroveň, automaticky se zpevní, když přidáváte rychlost, takže má citlivější reakce a vy nikdy nepotřebujete v zatáčce překřížit ruce. I převodovka je citlivě nastavená - na šestku utáhne 50 km/h při 1 000 rpm. Není to moc, ale ani málo. Motor navíc zabírá na trojku už při 1 000 rpm, a to i po cestě na lehce stoupající vozovce. Podobně jako 2.0 TDI PD s Bluefin chipem a 103 kW. Na té stejné trase jsem se s dalším modelem, 3.0 TDI Quattro, cítil dost podobně, jako když jsem ho testoval v Sardinii. Má slušný záběr a jelikož na šestku utáhne rychlost 60 km/h při 1 000 rpm, má potenciál dosáhnout příznivé spotřeby na dálnici. Nicméně když jsem v rámci Audi Drive Select zvolil nastavení motoru, řízení a odpružení módu Dynamic, zdálo se, že má pořád mnohem větší tendenci k nedotáčivosti než 2.0 TDI s náhonem na přední kola, přestože byl vypnutý systém ESP. Tohle je pro Quattro poměrně charakteristické. Vjeďte do zatáčky, pohrajte si s výkonem, rozložte ho a tím se nedotáčivosti zbavíte - to však nemůžete udělat, pokud si nejste jisti, jak dlouhá bude zatáčka nebo co by se k vám mohlo řítit v protisměru. Delší rozvor kol B8 Quattro jeho tendence k nedotáčivosti ještě podporuje. Stále se však jedná o bezpečné auto a nejspíš vám nebude dělat problém ho udržet ve svém jízdním pruhu, nicméně nejedná se o to nejzábavnější vozidlo, které jsme testovali. Tím je totiž, stejně jako minule, 2.7 TDI Multitronic s náhonem na předních kolech. Když aktivujete ovládání pomocí páček na volantu, budete mít k dispozici celkem osm převodových stupňů, jejichž řazení zabere pouhý okamžik. Na zakroucených horských silnicích si snadno uděláte přehled o tom, jakou rychlost máte zrovna zařazenou. Ačkoliv namísto toho, abyste jezdili hlavně na trojku jako v případě 3.0 Quattro, můžete si pohrát s trojkou, čtyřkou, pětkou i šestkou, takže pro to, že se zaseknete v zatáčce, neexistuje vhodná výmluva. Toto auto v rozmezí 2 500 a 3 500 rpm doslova zpívalo, nikdy nepotřebovalo víc než 4 000 rpm a zatáčkami projíždělo tak ladně, že to skoro připomínalo baletní kousky. Čistá radost, žádné obavy, očividně více záběru v předních kolech než u verze Quattro, jelikož si vždycky vyberete ten správný převodový stupeň na to, abyste projeli zatáčkami, a ani spotřeba není špatná, když zvážíme, že na osmičku zvládne při 1 000 rpm rychlost 60 km/h.

Audi A4 B8 2008 - 2015

Interiér

Tato verze A4 vypadá skvěle. Je pohodlná, a to zejména díky Audi sedadlům, která sice nepůsobí úplně správně, když na ně poprvé usednete, ale kterým vřele poděkujete, až budete vystupovat z auta bez toho, aniž by vás něco bolelo. Toto auto je také nádherně sestavené a čiší z něj pevná a dlouhotrvající kvalita. Na šestku zvládá jet rychlostí necelých 50 km/h při 1 000 rpm a jeho kufr s kapacitou 480 litrů je přímo obrovský.

Pokračovat ve čtení interiéru

Audi A4 B8 2008 - 2015

Recenze automobilu

Tak jako firma Porsche vyvinula velmi sofistikovaná řešení, aby eliminovala základní nerovnováhu motoru přesahujícího zadní kola, společnost Audi udělala přesně to stejné, akorát vepředu. Nejhorší ze všech vozů Audi byly staré železné pětiválcové diesely, které v zatáčkách působily, jakoby chtěli jet spíše rovně než někam odbočovat. Naštěstí už jsou to pro většinu z nás pouze vzpomínky. Audi se totiž v řešení této vady neustále zlepšuje a u modelů A4 z let 2005 až 2008 se výrobci…

Pokračovat ve čtení recenze

Fotogalerie

  • Audi A4 B8 2008 - 2015
  • Audi A4 B8 2008 - 2015
  • Audi A4 B8 2008 - 2015
  • Audi A4 B8 2008 - 2015
  • Audi A4 B8 2008 - 2015
  • Audi A4 B8 2008 - 2015
  • Audi A4 B8 2008 - 2015

Závěrečné hodnocení

  • Neovládá se tak dobře jako BMW Řady 3. Motory 1.8 a 2.0 TFSI s rozvodovým řetězem jsou spolehlivější než diesely s řemenem, ale mají problémy se spotřebou oleje.

  • Vysoce kvalitní interiér se spoustou prostoru. Excelentní řízení a ovládání. Dostupný s náhonem na všechny čtyři kola Quattro. Základní 2.0 TDI. V roce 2012 vylepšený o efektivnější motory.

80%

Můžete nás znát z těchto médií… Média

Bezplatná poradna

„Dobrý den Jedná se o volvo xc90 2004 Při jízdě se mi nevracelo řízení , když bylo asi v polovině rejdu. Vyměnily se některé kul. čepy, silenbloky ramen a byla provedena kompletni kontrola nápravy. Udajně je všechno jak má byt a problem přetrváva. Vyměnilo se celé řízení za komplet repasované a problém stále přetrváva. Všichni za svou práci ručí,ale problém se tím nevyřešil.Všem došly nápadý a nikdo nevi co s tím je.“

Navštívené inzeráty

    Nejoblíbenější modely aut

    • Škoda Octavia

      Škoda Octavia 2257 inzerátů

    • Škoda Fabia

      Škoda Fabia 1302 inzerátů

    • Volkswagen Golf

      Volkswagen Golf 817 inzerátů

    • Volkswagen Passat

      Volkswagen Passat 789 inzerátů

    • Škoda Superb

      Škoda Superb 728 inzerátů

    Nejlepší nabídky leasingu

    • Škoda Fabia

      Škoda Fabia od 3 745 Kč 1.0 MPI, 44 kW, benzín, hatchback

    • Škoda Fabia

      Škoda Fabia od 3 745 Kč 1.0 MPI, 44 kW, benzín, hatchback

    • Škoda Scala

      Škoda Scala od 3 922 Kč 1.0 TSI, 70 kW, benzín, hatchback

    • Kia Rio

      Kia Rio od 4 173 Kč 1.3 CVVT, 62 kW, benzín, hatchback

    • Kia Cee´d

      Kia Cee´d od 4 440 Kč 1.5 GDi, 103 kW, benzín, hatchback

    Nejoblíbenější modely aut

    • Škoda Octavia 2257
    • Škoda Fabia 1302
    • Volkswagen Golf 817
    • Volkswagen Passat 789
    • Škoda Superb 728
    • Ford Focus 553
    • Hyundai i30 433
    • Volkswagen Touran 381
    • Kia Cee´d 339
    • Volkswagen Tiguan 339
    • BMW Řada 3 337
    • Ford Mondeo 330
    • Škoda Octavia III 327
    • Renault Mégane 319
    • Opel Astra 314
    • Škoda Kodiaq 311
    • Ford Transit 287
    • Škoda Rapid 270
    • Hyundai Tucson 268
    • Škoda Karoq 263
    • Audi A4 232
    • Peugeot 308 231
    • Škoda Yeti 218
    • BMW Řada 5 215

    Nejoblíbenější výrobci

    • Škoda 7163
    • Volkswagen 3791
    • Ford 2508
    • Peugeot 1716
    • Renault 1376
    • Hyundai 1373
    • BMW 1155
    • Opel 1136
    • Citroën 1116
    • Mercedes-Benz 1013
    • Audi 968
    • Kia 882

    Operativní leasing

    • Operativní leasing Škoda
    • Operativní leasing Volkswagen
    • Operativní leasing Kia
    • Operativní leasing Peugeot
    • Operativní leasing Audi
    • Operativní leasing Cupra
    • Operativní leasing Ford
    • Operativní leasing Nissan
    • Operativní leasing Seat

    Služby

    • Odhad ceny vozidla
    • Affiliate

    Informace

    • O nás
    • Nabídka pro autobazary
    • Katalog automobilů
    • Katalog autobazarů
    • Recenze automobilů
    • Magazín

    Kontakty

    • Kontakt
    • Facebook
    • Twitter
    • Obchodní podmínky
    • Zásady ochrany osobních údajů
    • Informační povinnost
    • Nastavení soukromí

    Ostatní

    • Operáky
    • Uložená hledání

    © 2016 – 2025 Autonoto s.r.o. – Víme o všech vozech na prodej a operativní leasing