Autonoto

Registrace Přihlášení Vložit inzerát

  • Úvod
  • Ojeté vozy
  • Operativní leasing
  • Magazín
  • Recenze automobilů
  • Oblíbené
  • Registrace
  • Přihlášení
  • Vložit inzerát zdarma
Audi

Recenze a test Audi A4 B7 2005 - 2008

Recenze automobilů Recenze Audi Recenze Audi A4 B7 2005 - 2008

60% Audi A4 B7 2005 - 2008

Obsah

  • Řidičské dojmy
  • Interiér
  • Recenze a hodnocení
  • Fotogalerie (1)

Řidičské dojmy

Motor 2.0 TDI se 104 kW k tomuto vozu pasuje o něco lépe než jiné modely řady VAG. Jeho dodávka výkonu je stále trochu nízká, což znamená, že budete potřebovat více otáček, než je běžné, abyste se vymanili ze zatáčky, ale pak se točivý moment z ničeho nic dostaví, pořádně se projeví zhruba při 1 750 rpm a pak zůstává na vrcholu až do 2 500 rpm, než začne opět slábnout. Výkon se mezitím ještě o něco opozdí a ukáže se zhruba z 90 % při 2 500 rpm a svého maxima dosáhne při 4 000 rpm. Potom je to vše a motor pracuje nejlépe mezi 2 000 a 3 000 rpm. Takže potřebuje šest rychlostních stupňů. V reálných podmínkách pracuje stejně hbitě, mocně a uspokojivě jako Mk V Golf a A3 s tím stejným motorem. Práce s řadící pákou je o něco obtížnější, ale ne tolik, aby to při jízdě znamenalo nějakou velkou překážku. Hlavní vylepšení je znát především na jízdních vlastnostech. Namísto toho, aby se jednalo o Achillovu patu A4, je nyní jízdní kvalita velice dobrá. Auto má dobrou stabilitu a zatáčí bez kyvadlového efektu, s nímž se řidiči občas museli potýkat u předchozí generace tohoto modelu. Také je mnohem lépe vyvážený, díky čemuž je jeho řízení příjemnější a snadnější na všech typech vozovek a za jakýchkoli podmínek. Jde o rozumnou koupi jak pro soukromé, tak i pro firemní využití. To už se o modelu 3.2 V6 FSI Multitronic říct nedá. Nicméně na rozdíl od předchozí verze 3.0 V6 Multitronic je to nejspíš ten nejlepší automat, který můžete sehnat. Páčky umístěné na volantu nyní nabízejí sedm převodových stupňů s tím, že pomocí pravé páčky řadíte vyšší rychlosti a pomocí levé zase podřazujete - a funguje to výborně! Hned, jak na to šlápnete nebo přibrzdíte, dostanete přesně tu rychlost, kterou si přejete. V kombinaci s působivým 190 kW motorem z něj navíc dostanete dokonalý jízdní výkon na klikatých silnicích. Funguje stejně tak dobře, i když to necháte na automatické převodovce. Nezačne v půlce zatáčky dělat problémy se změnou rychlostního stupně, jak je tomu zvykem u většiny konvenčních automatů. A pokud chcete okamžitou, prudkou akceleraci, tak ji také dostanete. Na německých dálnicích, kde není omezená rychlost, zrychlí na 200 km/h prakticky na povel a poté bude plynule zrychlovat až na 230 km/h, pokud vás v cestě neomezí nějaké pomalejší auto. Opět jsem dostal příležitost řídit auto, které si nemohu dovolit, ale hned jsem si ho zamiloval. Audi A4 3.2 FSI Multitronic mezi taková auta rozhodně patří. Pokud se ale považujete za opravdu nadšeného řidiče, bude se vám šestistupňová verze A4 2.0 T FSI Quattro se 149 kW zamlouvat ještě více. Kombinuje příjemnou a plynulou dodávku výkonu Golfu V GTI s podélnou instalací motoru od Audi a systémem náhonu na všechny čtyři kola s převodovkou Haldex. Všechny části pracují jako dokonalý tým a výsledek je jednoduše ohromující. Na 190 km/h se dostanete rychle a čistě. Převodovka s dobře nastavenými rychlostmi vám v každé situaci, do které byste se mohli dostat, zařadí ten správný převodový stupeň, zatímco na horských silnicích vám motor s volnoběhem dodá pořádnou dávku výkonu a rychlosti, už když máte zařazenou trojku, což je obzvláště působivé. Pokud na to ale šlápnete až moc, mohlo by dojít k nedotáčivosti auta. Nicméně v takových chvílích vám kryje záda systém náhonu na čtyři kola, díky čemuž to vypadá, že i špatný řidič řídí dobře. Na základě pěti A4, které jsem měl možnost řídit, je právě tato tou nejvyváženější a nejlépe seřízená z nich. Pro nadšence je zkrátka naprosto ideální volbou. Benzínový model Multitronic s náhonem na přední kola a 97 kilowatty funguje dobře a má 7 převodových stupňů, které mu pomáhají vyvážit nedostatek výkonu a točivého momentu. Není ale pochyb o tom, že se mu vede lépe s lepším a mnohem hospodárnějším motorem TDI se 104 kW. Ve srovnání s A6 V6 TDI Quattro Tiptronic, s nímž sdílí stejné hnací ústrojí, je A4 docela zklamáním. Motor byl pro A4 upraven a jeho výkon se tedy snížil na 150 kW. Testované auto nemělo žádné páčky na volantu, takže se řazení dalo kontrolovat jedině pomocí nelogického systému Tiptronic, se kterým jsem si po pravdě vůbec nerozuměl. Pokud řazení zcela přenecháte automatu, a to i ve sportovním módu, stává se, že mění rychlosti příliš často, takže se například ocitnete uprostřed zatáčky a zjistíte, že máte zařazenou špatnou rychlost. I tak ale určitě bude jasnou volbou mnoha řidičů, pro které je bezprostřední manipulace s vozem méně důležitá než uvolněná automatizovaná jízda, spousta záběru, slušná spotřeba paliva a bezpečnost jízdy s náhonem na čtyři kola. Ale pokud bych měl k dispozici volitelné páčky na volantu, možná bych se cítil lépe. Nicméně nejlepším vozem nabídky je rozhodně šestistupňová verze 2.0 T FSI Quattro a hned za ní 3.2 V6 Multitronic. 2007 A4 2.0 TDI 125 kW Avant řady S Od modelu z roku 2005 se vzhled tohoto vozu nijak nezměnil. Inženýři společnosti Audi se mu však podívali pod kůži a zapracovali na tom, co bylo předmětem kritiky - na nízké jízdní kvalitě, a to zejména s ovládacím balíčkem řady S. Já jsem zase testoval A4 TDI 103 kW Avant a dost mě ohromilo, jak čistý měl tento model záběr, a to dokonce i v kopcích už při 1 200 rpm. Jako první jsem si na 125 kW verzi všiml toho, že v nižších otáčkách zabírá bez prodlevy a následného katapultového efektu, kterým trpí standardní 103 kW verze. Na rovném povrchu to zvládá už při 1 200 rpm a na stoupajícím zhruba od 1 400. Toto auto si však zaslouží pochvalu ve dvou ohledech. První z nich je to, že celé vozidlo působí, jakoby bylo vyrobené z jednoho kusu plechu, nijak tvarovaného ani lisovaného. I kvalita se zdá být spíše lepší než horší, asi tak jako v případě ostatních výrobců. Druhá pochvala paří jízdě. Vůz, který jsem testoval, byl z řady S a měl pneumatiky s profilem 40 - u kterých byste čekali, že se kvůli nim bude celé auto včetně vás natřásat jako v Martini pro Jamese Bonda. To se však nestalo. Kromě velmi jemných a téměř neregistrovatelných otřesů na nerovných cestách byla jízda pohodlná, a to i při přejezdu přes retardéry. Takže se to společnosti Audi konečně podařilo. Nejspíš se poučila z chyb, kterých se napáchala u RS4. Díky tomu je 125 kW Audi A4 TDI Avant obstojným konkurentem pro BMW 320d Touring. Dvě zcela odlišná auta - náhon na přední kola proti náhonu na zadní, rozvodový řemen proti rozvodovému řetězu - a stejně je z pohledu řidiče tak těžké si vybrat.

Interiér

Nezapomnělo se ani na interiér. Určitě bylo náročné na něm ještě zapracovat, zvážíme-li, že měl hliníkové obložení již v základní výbavě (nebo volitelný ořech či jemnou zrnitou břízu v šedé nebo béžové barvě), dostalo se mu však vylepšení v podobě nových variant čalounění - kombinace kůže a čalounění Alcatra a dvou exkluzivních kožených provedení. Mezi jeho volitelnými položkami najdete také satelitní navigací ve dvou úrovních. Ta základní dává instrukce hlasem a zároveň je zobrazuje pomocí…

Pokračovat ve čtení interiéru

Recenze automobilu

Jak můžete vidět z obrázků, A4 se dočkala úplně nového faceliftu. A to nezahrnuje pouze tvar oken, pod kapotou totiž můžete najít celkem čtyři nové motory - benzínové zahrnují 190 kW 3.2 FSI V6 s rozvodovým řetězem a 149 kW 2.0 T FSI, který sdílí s modelem Golf V, zatímco mezi dieselovými najdete 152 kW 3.0 TDI V6, jež je také součástí Audi A6, a 104 kW 2.0 TDI, kterým disponuje také Golf V, A3, Touran a Altea. Poslední z nich je pravděpodobně tím nejoblíbenějším v celé Evropě. Vylepšení se…

Pokračovat ve čtení recenze

Fotogalerie

  • Audi A4 B7 2005 - 2008

Závěrečné hodnocení

  • Pohon olejového čerpadla u 2.0 TDI PD je náchylný na odlomení, zničení motoru a možná i turbodmychadla. Celkové náklady na opravu by mohly auto úplně odepsat. Časné modely řady S jezdily otřesně, ale později se to zlepšilo.

  • Zvenku vypadá na úrovni a zevnitř tak skutečně působí. Obrovské množství nabízených motorů. Přiměřeně vyvážené řízení a dobrá jízda.

60%

Můžete nás znát z těchto médií… Média

Bezplatná poradna

„1“

Navštívené inzeráty

    Nejoblíbenější modely aut

    • Škoda Octavia

      Škoda Octavia 2397 inzerátů

    • Škoda Fabia

      Škoda Fabia 1343 inzerátů

    • Volkswagen Golf

      Volkswagen Golf 876 inzerátů

    • Volkswagen Passat

      Volkswagen Passat 817 inzerátů

    • Škoda Superb

      Škoda Superb 720 inzerátů

    Nejlepší nabídky leasingu

    • Škoda Fabia

      Škoda Fabia od 3 745 Kč 1.0 MPI, 44 kW, benzín, hatchback

    • Škoda Fabia

      Škoda Fabia od 3 745 Kč 1.0 MPI, 44 kW, benzín, hatchback

    • Kia Rio

      Kia Rio od 4 173 Kč 1.3 CVVT, 62 kW, benzín, hatchback

    • Škoda Scala

      Škoda Scala od 4 293 Kč 1.0 TSI, 70 kW, benzín, hatchback

    • Škoda Kamiq od 4 716 Kč 1.0 TSI, 85 kW, benzín, mpv

    Nejoblíbenější modely aut

    • Škoda Octavia 2397
    • Škoda Fabia 1343
    • Volkswagen Golf 876
    • Volkswagen Passat 817
    • Škoda Superb 720
    • Ford Focus 488
    • Hyundai i30 478
    • Volkswagen Touran 436
    • Škoda Kodiaq 369
    • Škoda Karoq 349
    • Volkswagen Tiguan 341
    • Kia Cee´d 330
    • Hyundai Tucson 326
    • Škoda Octavia III 322
    • Škoda Rapid 297
    • BMW Řada 3 294
    • Opel Astra 288
    • Ford Transit 285
    • Renault Mégane 285
    • Ford Mondeo 284
    • Škoda Scala 269
    • Dacia Duster 256
    • Kia Sportage 247
    • Peugeot 308 246

    Nejoblíbenější výrobci

    • Škoda 7597
    • Volkswagen 3963
    • Ford 2418
    • Peugeot 1740
    • Hyundai 1502
    • Renault 1356
    • Citroën 1224
    • Opel 1213
    • BMW 1075
    • Mercedes-Benz 988
    • Kia 924
    • Audi 886

    Operativní leasing

    • Operativní leasing Škoda
    • Operativní leasing Volkswagen
    • Operativní leasing Kia
    • Operativní leasing Peugeot
    • Operativní leasing Audi
    • Operativní leasing Cupra
    • Operativní leasing Ford
    • Operativní leasing Nissan
    • Operativní leasing Seat

    Služby

    • Odhad ceny vozidla
    • Affiliate

    Informace

    • O nás
    • Nabídka pro autobazary
    • Katalog automobilů
    • Katalog autobazarů
    • Recenze automobilů
    • Magazín

    Kontakty

    • Kontakt
    • Facebook
    • Twitter
    • Obchodní podmínky
    • Zásady ochrany osobních údajů
    • Informační povinnost
    • Nastavení soukromí

    Ostatní

    • Operáky
    • Uložená hledání

    © 2016 – 2025 Autonoto s.r.o. – Víme o všech vozech na prodej a operativní leasing