Nejmenším motorem nabídky byla původně 1.2-litrová jednotka TFSI s turmodmychadlem, které jí pomáhá dosáhnout víc než adekvátního výkonu 63 kW. Také tomuto motoru dodává velice ojedinělý charakter, takže je jízda i zábavná, a má obrovský vliv na jeho hospodárnost - udávaná spotřeba paliva je 5,1 l/100 km, zatímco produkce emisí CO2 se rovná 118 g/km. V roce 2015 byl jakožto součást faceliftu Audi A1 představen motor 1.0 TFSi, aby nahradil 1.2 TFSI. Může se zdát, že je pro A1 příliš malý, ale ve skutečnosti si spolu velmi dobře rozumí, například zrychlování v nižších rychlostech mu nedělá sebemenší problém. Disponuje výkonem 70 kW, takže je na tom vlastně lépe než předchozí 1.2-litrový motor a jeho spotřeba paliva taky rapidně klesla, konkrétně na 4,2 l/100 km. Litrovému motoru TSFI nejvíce sedí cestování městem, kde dokáže být skutečně velmi živý. Jízdu po dálnici také zvládá dobře a nemá problém udržet tempo s ostatními vozy, může vás ale potkat mírný nedostatek točivého momentu, takže si v některých situacích budete muset podřadit, abyste docílili rychlejší akcelerace. Ve 110 km/ h si razí cestu bez potíží a ani není nijak zvlášť hlučný. Dalším benzínovým motorem nabídky je 1.4-litrový TFSI - se kterým se můžete setkat u spousty ostatních vozů, včetně Volkswagenu Golf. Je dostupný v různých variantách výkonu - z nichž nejrychlejší je model se 110 kW - o všech verzích se dá ale říct, že mají šťávu, silný záběr v nižších otáčkách a plynulou akceleraci. Má příjemný sportovní nádech a nikdy nepůsobí příliš ostře nebo nedočkavě, a to ani když na něj opravdu tlačíte. Navzdory všem těmto rysům je také poměrně hospodárný - jeho spotřeba paliva se podle oficiálních údajů pohybuje okolo 5,1 l/100 km. Nejpopulárnějším dieselem je 1.6-litrové TDI, které je sice plynulejší něž předchozí dieselové motory Audi, není však zrovna nejtišší. Jeho výkon se původně rovnal 77 kW (později byl navýšen na 85 kW), ale síla této jednotky spočívá hlavně v točivém momentu 250 Nm. Má dostatečný záběr, kdykoli to potřebujete a v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou pracuje velmi dobře. Nejlepší je na něm jeho udávaná spotřeba paliva, která činí 4 l/100 km, což znamená, že jeho provozní náklady jsou velice nízké. Audi A1 využívá hliníkových panelů karoserie k tomu, aby si udržela nízkou hmotnost, což dopomáhá její ekonomičnosti a zároveň zajišťuje její hbitost na silnici. Jelikož nedochází k žádnému velkému zatížení, tak je velmi mrštná a stabilní při průjezdu zatáčkami, zatímco přímé a ostré řízení (které je současně velmi dobře vyvážené) jí dodává nádech sportovního vozu, a to i s menším motorem 1.2 TFSI engine. Její řízení je skutečně velmi zábavné, a to jak ve městě, tak i na náročnějších silnicích mimo něj. Pokud jde o jízdní kvalitu, tak by se Audi A1 dala popsat jako pohodlné auto, které dokáže absorbovat většinu nerovností na vozovce. Pokud zvolíte verzi Sport, dostanete tužší odpružení, u kterého je rozdíl docela znát, zejména ve městě, i tak je ale při každodenní jízdě velmi příjemné. Modely S dostávají ještě tužší a níže posazené odpružení, což se hodí v zatáčkách, ale při jízdě po hroších silnicích nebo přes retardéry už to nemusí být tak pohodlné.
100%