Abarth 124 je založen na modelu Fiat 124, který je založen na modelu Mazda MX-5. To je skvělá zpráva, pokud máte rádi jízdu, protože je to fantastická zábava a funguje opravdu dobře na zkroucení britských silnic. Řízení, pedály a převodovka jsou perfektně vážené a poskytují vozidlu skutečnou poezii a poskytují řidiči spoustu zpětné vazby. Abarth vzal stejný motor používaný ve standardním Fiat 124 - 1,4-litrovém přeplňovaném benzinu - a zvedl výkon od 140PS do 170PS. Točivý moment je také o 10Nm, takže výkon je dobrý - 0-62mph trvá 6,8 sekundy. Na cestě je spousta z toho, že se zvedne a chodí za pomalou jízdu a zrychlení je doprovázeno masovým výfukem. Tahle poznámka je ale dost hlasitá. Ve skutečnosti je to tak hlučné, že by mohlo přilákat špatnou pozornost jak od ostatních účastníků silničního provozu, tak ze strany vašich sousedů na klidném nedělním ránu. Ale dostat to na správnou cestu, to zní dobře, s tím zvláštním pop a houkání tu a tam dává to nějaký zvláštní charakter. Standardně je vozidlo Abarth 124 vybaveno šestistupňovou manuální převodovkou, která má krásný krátký záběr a opravdu hladký pocit. Ale pokud chcete auto, je k dispozici šest rychlostních stupňů a při odstranění účasti řidiče na perfektní jízdní cestě je mnohem jednodušší po městě nebo při uvíznutí na dálnici. Pokud uvažujete také o MX-5, ujistěte se, že jste otestovali 2,0 litru. Není to přeplňovaný turbodmychadlem, takže se otáčí mnohem čistěji a vybízí se až po červenou linku tak, že je mnohem vzrušující a zapůsobí více než 1,4 turbodmychadla použitá v Abarthu navzdory jeho poněkud skromnějšímu výkonu a točivému momentu. Není nic, co by oddělovalo dvě auta v rozích. Abarth 124 se skvěle hodí díky standardnímu diferenciálu s omezeným klouzáním s vynikajícím řízením a zavěšením, které se při lehkých jízdách a při nízké rychlosti lehce otáčí a cítí se přímo na silnici B a poskytuje vynikající kontrolu a zpětnou vazbu. Ve srovnání s podobnými cenami horkého poklopu to nemusí mít naprosté tempo, ale zážitek z jízdy je tak nádherný, že nebudete starat o to, že jste pomalejší než někteří jiní účastníci silničního provozu. Na vaší oblíbené silnici s střechou dolů je Abarth 124 (a jeho ekvivalenty Fiat a Mazda) naprosto úžasné.
80%