„Dobrý den, mám téměř stejný dotaz jako již byl položen (viz kopie pod textem i s Vaší odpovědí). Chtěl bych také koupit Volvo XC60. Jen po mém velmi dlouhém zkoumání a skládání informací bych se chtěl zeptat jestli je opravdu dieselový motor 120kW v první xc60-kách ,který doporučujete, ten legendární pětiválec bez vířivých klapek, filtrů pevných částic a všech možných nesmyslů. Tedy jestli je to ten původní koncept, který Volvo převzalo od Audi. Dle mích informací tento spolehlivý motor 12OkW dávalo Volvo maximálně do roku 2005. Pak jej nahradil 136kW ten už byl vždy s filtrem pevných částic. Mohl by jste tedy popsat rozdíl mezi motory v prvních XC60-kách (r.v. 2008, 2009). Rozdíl mezi 120kW a 136kW? Vzhledem k roku výroby musí mít oba filtr pevných částic, ale má třeba 136 něco "špatného navíc"? Moc by mi to pomohlo s výběrem. Zatím jsem nenarazil na nikoho, kdo by se v tom chaosu, které Volvo v těch dieselových motorech udělalo, někdo vyznal. Předpokládám, že ostatní motorizace 2.4D 151kW, 129kW, 158kW, 165kW a 2.0D 100kW, 120kW nestojí ani za diskuzi. Nebo je mezi nimi nějaký výjimečný držák? :-) Moc děkuji za odpověď. Sluka Kopie již zodpovězeného dotazu: „Dobrý den pane Javorský. Chci koupit ojeté Volvo XC 60 AWD s naftovým motorem v ceně okolo 360.000,-Kč. Nevím ale, jestli je lepší automat, nebo manuál. Někteří mě od automatu zrazují, protože prý na ojetém autu je to sázka do loterie - pravděpodobnost poruchy, která se projeví ppozději. Také nevím jaký by byl vhodný výkon motoru a stáří vozu Moc děkuji za odpověď a přeji hezký víkend. K.S. “ Vaše odpověď: „Dobrý den, Volvo XC60 patří obecně mezi spolehlivé ojetiny a právě proto si tak dobře drží cenu. V nabídce taktéž převažují vozy s automatickou převodovkou a pohonem všech čtyř kol (AWD). Nejlepší motorizací pro Vás bude vznětový pětiválec 2,4l, který se v čase lišil svými doplňky, které pomáhaly k plnění přísnějších emisních limitů. I tady platí, že co na motoru není, nemůže se pokazit. V roce 2008, kdy XC60 vstoupila na trh, dostala tento motor s výkonem 120 kW (moje doporučení), k autu mohu doporučit automatickou převodovku Geartronic – je spolehlivá . Převodovka od Japoského Aisinu sice zvyšuje spotřebu víc než by se slušelo a není ani příliš rychlý v podřazování. Řadí však plynule a motor drží v nízkých otáčkách. Převodový olej měňte po 60 tis. km. Také čtyřkolky s označením AWD se nemusíte bát, jde o mezinápravový haldex a má jej většina ojetin (dle roku výroby se liší generace). Ve vašem případě bych s výběrem nespěchal a dal si práci s důkladnou kontrolou vozu, protože právě technický stav rozhoduje o pravděpodobnosti budoucí poruchy . Snad vám pár mých postřehů pomůže ve výběru vozu .Děkuji za dotaz. Petr Javorský, Tým123Auto.cz““
Můžete nás znát z těchto médií…
© 2016 – 2024 Autonoto s.r.o. – Víme o všech vozech na prodej a operativní leasing