Většina technických detailů je stejná jako S40, takže nemá smysl opakovat to, co je již v testu S40. Významné rozdíly jsou samozřejmě i zavazadlový prostor a trochu více místa na zadním sedadle. Toto bylo poprvé, kdy jsem řídil 2.0litrovou verzi nové / 16-ventilové dieselové kombinace Ford / PSA. (Pro verzi 1.6, která přichází s vozy S40, ale ne vozy V50, najdete test na silnici Mazda 3.) V modelech V50 a S40 je tento nový model doplněn o novou 6stupňovou manuální skříňku Ford se zpětným vzletem vedle první. Nejedná se o stejný motor a převodovku jako naftový motor Jaguar X-Type, který používá motorovou naftu Mondeo Duratec a starší pětistupňovou převodovku Mondeo. Testovací cesta Volvo pro toto vozidlo byla téměř všemi španělskými Autopistami, které společnost považovala za své přirozené prostředí. A není pochyb o tom, že je to skvělý křižník s extrémně vysokým šestým rychlostním stupněm, který dává rychlostí kolem 40 km / h na 1 000 otáček za minutu, což znamená, že otáčíte méně než 2 000 ot / min na absurdně nízké hranici ve Velké Británii. Je to docela hladké i při mnohem vyšších rychlostech a extrémně prudké na 4. rychlostním stupni. Ale zda to udělá dobrá karavanová věž, je trochu pochybná s tím vysokým šestým převodem, protože špičkový točivý moment není vyvíjen, dokud neuděláte asi 76mph, což je trochu rychlé s bungalovem za ním. Stejně jako na dálnicích je to dobré i na rychlých dvou silnicích s uličkou A, s pytlíky, které se rychle a bezpečně předbíhají. Jízdní komfort je opravdu dobrý. A manipulace je v pořádku. Ale dostat ji na úzkou cestu B nebo horší, a když to nevyjde na kusy, to prostě přestane být impozantní. Nic hladkého a ujištěného jako 5-válcový benzinový automatický motor S40 jsem letos letěl. A za těchto podmínek se elektrohydraulický posilovač řízení cítil spíše jako Mazda než 5-válcový motor S40. Nechápejte mě špatně. Je to stále skvělé auto. A to je výhodnější při manipulaci, řízení a dodávce energie do Audi A4 TDI PD 130. Takže tam, kde brigáda anti BMW 320d měla předtím jen jednu vynikající alternativu, mají nyní dvě a dokážu si představit nekonečné zkušební pohony a prohlížet katalogy předtím, rozhodnutí o vozidlech jsou konečně provedena. Na V50 T5 AWD a to je úplně jiné zvíře. Manuální skříň je vlastní Volvo, stejně jako u modelů S60 a V70 T5, s obráceným směrem dolů vedle 6. vozu. Aby byla zajištěna vůle předního a zadního výsuvného hřídele, je závěs zdvihnutý trochu s tlustějšími protilehlými tyčemi, které pomáhají kompenzovat. Další výhodou je, samozřejmě, trochu více povolení pro jízdu na nerovných cestách. Toto auto umí velmi dobře a velmi rychle zvyšuje rychlost. Systém Haldex s pohonem na čtyřech kolech dělá svou práci skvěle a nevíte o žádné nepříjemné běhání. Zatlačte do mastného rohu příliš rychle a navzdory sofistikovanému a nenápadnému systému DSTC nakonec zažijete nedotáčivost, jak našli někteří naši kolegové, když narazili na rozlití nafty a zasunuli se do předního kola protiletadlového kamionu . Zmínil jsem to, protože se ukázal být výbornou zkouškou bezpečnostního systému Volvo pro náraz. V tomto pohledu byly rozmístěny pouze boční airbagy, což je přesně to, co se mělo stát, a navzdory šoku nebyl vůdce ani cestující zraněn v nejmenším. Za normálních okolností se většina řidičů nikdy nedostane k těmto hranicím, ale je příjemné vědět, že auto se o tebe postará, bude-li krize někdy přicházet. Volvo také nabídlo příležitost vyzkoušet automatický V50 T5 AWD na typické drsné a kopcovité farmě. Přesně takový druh kupující přístupové silnice tohoto typu automobilu koupí. A bylo to v pořádku, šikovně přeměňovat sílu na kola s nejvíce trakcí a pravděpodobně z ní dělat to nejlepší karavanu nebo jednu věž s koněm v dosahu. Rád bych také zmínil, že jsem odjel na letiště do nejnovějšího modelu Ford Mondeo, modelu Mondeo, o šestistupňovém manuálu Ghia X, a to ještě předtím, než začal zapomínat na to, co je nyní v Mondeu. Hladký, rychlý, spolehlivý a schopný, je stejně snadný jako nižší poháněný 5-válcový motor S40. To prostě postrádá to, co společnost Volvo nazývá odvoláním "form over function" (nenahradí vám stav S40 nebo V50). Ale když je rozhodnutí mezi V50 nebo ekvivalentním A4 Avant, je to opravdu těžké udělat. Dieselové vozidlo Volvo se rozhodně zrychluje před vozidlem A4 TDI PD 130. Ať už vozidlo V5 T5 AWD porazí model A4 3.0 Quattro, je mnohem tvrdší volání. Jediné, co mohu říct, je, že budu opravdu šťastná. A kdybych šel na Volvo, určitě bych našel něco společného s tím, co jsem ušetřil za 1 500 liber.
80%