Výkonný sektor se skládá z Audi, BMW a Mercedesu, takže je to triumvirát, že Volvo musí svaly na S80. Zatímco řada BMW řady 5 se zabývá manévrovací schopností a Mercedesem při jeho velkolepějším pokroku, Audi A6 je nejpřímějším rivem Volvo S80. To je důvod, proč byl S80 požehnán kvalitou stavby, dokonce i švédská firma tvrdí, že je tím nejlepším dílem. Nicméně, tento druh úmyslné a uvažované konstrukce přichází s hmotnostní trest, to znamená, že S80 tipy váhy na přibližně 1550kg, v závislosti na modelu, který si vyberete. S takovým množstvím hmotnosti, které je třeba naložit, není divu, že model S80 má výkon, který je nejlépe popsán jako vhodný, když je vybaven motormi s nižšími výkony. Nejméně účinný je benzín 140PS bez turbo, který je špinavý, i když je připojen ke standardnímu pětistupňovému manuálu. To pokrývá 0 - 62 km / h za 10,2 sekundy, ale pokud se rozhodnete pro auto, že čas sprintu ustoupí na 11,0 sekundy. Značně se vylepšuje verze verze 170PS tohoto 2,4-litrového motoru bez turbo. Vychází z rychlého zrychlení a znatelně lepšího upřednostnění předjíždění a obecně je v S80 mnohem uvolněnější záležitost. To je zvláště tehdy, když je instalována automatická převodovka, protože řidič nemusí tak silně stlačovat pedál škrticí klapky, aby způsobil, že převodovka vykopne rychlost nebo dvě, pokud je vše, co potřebujete, o trochu vyšší rychlost, například při spojování dálnice z příjezdové komunikace. Hlava pro turbodmychadla o objemu 2,4 litru nebo pozdějších 2,5 motorů, které dorazily v roce 2003, a zjistíte, že výkonnost modelu S80 se snadno srovná s výkonem jeho současníků s podobnými výkony. Ovšem motory Volvo mohou být přeplňovány, ale jejich raison d'etre zůstává klidné a neohrožená plavba, kterou dodávají stejně jako Audi A6. Pro ty, kteří chtějí vyšší rychlost, jsou modely T6 s turbodmychadlem o objemu 2,9 litru šestiválcového motoru. S 272PS na kohoutu mají maximální rychlost 155 mph a pokrývají rychlosti 0-62 mil za hodinu za 7 sekund, přestože mají také bezchybný záchvat, který vede k kombinované průměrné úspornosti 25,0 mph. Nejlepším řešením pro hospodárnost a všestranné jízdní povinnosti v modelu S80 jsou dieselové motory. Vyhněte se 140PS 2,5 D, pokud můžete a vydejte se na D5 ve formátu 163PS nebo vyšších. Je to mnohem hladší motor než dřívější 2.5 D a také mnohem více punčochy díky nižšímu tónu. V kombinaci s pěti- nebo šestistupňovými manuály nebo pětistupňovou automatickou převodovkou budou motory D5 neúnavně pracovat na míle po míli a přinášejí tak dobrou hospodárnost vozu této velikosti a typu. To, co S80 nedosáhne, je velmi ve způsobu vzrušení řidiče. Jedná se o většinu silnic, které jsou roztříštěné, a jen náhlé hřebeny to zachycují, ale manipulace je pouze adekvátní. V nárožích se tělo Volvo výrazně opírá o pouhý návrh, že je silně zalitý. Tento pocit je pro řidiče zdůrazněn řízením, který je zaměřen více na celodenní plavbu než páteřní jízdní pruhy. Na straně plus je hluk z kabiny S80 vyloučen a dělá lehkou práci dlouhých cest.
60%