Nabídka motorizací začíná na výkonu 110 koní. Základní pohonnou jednotkou benzínové řady je motor 1.2 TSI, který pracuje se šestistupňovou manuální převodovkou a nabízí točivý moment 175 Nm. Spotřeba pohonných hmot má hodnotu 4,5 l na 100 km a do ovzduší vypouští 126 g/km CO2. K dispozici je také silnější verze, 1.4 TSI s výkonem 150 koní, u níž můžete volit mezi šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou převodovkou DSG. Verze s manuálním řazením je nejžíznivější verzí celé řady Touran a vyznačuje se spotřebou 4,67 l na 100 km a emisemi CO2 132 g/km. 1.4 TSI s převodovkou DSG má o něco málo menší apetit. Na 100 km spořádá 4,51 l a do ovzduší vypustí 126 g/km CO2. Pro zákazníky plánující dlouhé trasy jsou atraktivnější alternativou dieselové motory. Základním modelem je 1.6 TDI s výkonem 110 koní, spotřebou nafty 3,5 l na 100 km a emisemi CO2 111 g/km. K dispozici je též 2.0 TDI ve dvou verzích. První je naladěna na výkon 150 koní, zatímco druhá může dosahovat výkonu až 190 koní. Spotřeba pohonných hmot se pohybuje na úrovni 3,66 l na 100 km a emise CO2 činí 116 g/km. Verze se 190 koňmi pod kapotou je pevně spjata s šestistupňovou DSG převodovkou zatímco u slabší motorizace je možnost zvolit manuální šestistupňové řazení. 1.2 TSI a 1.6 TDI fungují sice dobře, ale vzhledem k značným rozměrům Touranu se musí hodně snažit, aby vozu dodaly impuls k předjíždění nebo k rychlému opuštění křižovatky. A tak je práce převodovky někdy i slyšet. 2.0 TDI to už je jiná písnička. Pro živější jízdu jsou lepší volbou a navíc150 koňová verze přináší i dobrou rovnováhu mezi výkonem a hospodárností. Touran je většinou tichým a pohodlným vozem, ale je poněkud nudným ve srovnání se zábavným Fordem C-MAX a rafinovaným BMW Řada 2 Gran Tourer. Není nic, co bychom mohli pohonu Touranu vyčíst. Snad jen že vás nezatlačí do sedačky při prudkém rozjezdu jako Ford C-MAX a také necítíte silnici ani zpěv větru, jak byste je mohli pocítit u BMW. Ve prospěch Touranu nutno znovu zopakovat, že je velmi komfortní a ať už si vyberete ruční nebo automatickou převodovkou, rychlostní stupně půjdou řadit hladce jako po másle. Měkká a poddajná jízda je podpořena optimálně vyváženým řízením, což znamená, že můžete projíždět zatáčkami s minimálními rušivými pohyby. Balíček bezpečnostních systémů je bohatě vybaven a zahrnuje automatické brzdění a sedm airbagů už ve standardní výbavě. Modely SE přidávají automatického asistenta, který varuje řidiče, pokud se vůz přiblíží příliš blízko k vozidlu před ním. Při nižších rychlostech, pokud systém vyhodnotí, že by mohlo dojít ke kolizi, šlápne na brzdy.
80%