Testovaný Volkswagen Touran byl osazen šestnáctiventilovým dieselovým motorem s přímým vstřikováním, zdvihovým objemem 2.0 l a výkonem 136 koní. Propojený byl s kompaktní šestistupňovou manuální převodovkou VAG, díky níž najdete pro každou jízdní rychlost ideální rychlostní stupeň. Šestý rychlostní stupeň je nastaven dost vysoko, ale i přesto dokáže vůz se zařazenou šestkou jet rychlostí 48 km/h při tisíci otáčkách motoru. Zároveň je šestý rychlostní stupeň pořád dost flexibilní, aby pokryl i bezproblémovou dálniční jízdu. Kvalita jízdy je velmi dobrá, pomineme-li menší nedotáčivost, kterou ovšem trpí většina malých MPV. Není to nic hrozného, ale je to znát, když Tourana porovnáte s vozem, které má nižší těžiště. Volkswagen Touran se může pochlubit novým multilinkovým zavěšením zadní nápravy. Jde o čtyřprvkový systém, který se používá v novém A3 nebo v Golf páté generace se vzpěrami vpředu. Vzpěry jsou připevněny k pomocnému rámu z lehké slitiny, který je upevněn na karosérii v šesti bodech. Při výrobě jsou boční ramena nápravy, stabilizátor i řídicí tyč na pomocný rám předmontovány a tak je dosaženo přesné geometrie i precizního zavěšení. Tak jako u vozů A3 a Golf V má i Touran řízení elektro-mechanické a dokáže přizpůsobit reakci volantu tak, aby odpovídala rychlosti a jízdní situaci. Při jízdě vysokou rychlostí je volant pevný a stabilní, zatímco při pomalé rychlosti při parkování je lehký a lze s ním otáčet bez nejmenší námahy. Dalším benefitem je mírné automatické centrování volantu. Díky této schopnosti dokáže Touran kompenzovat některé nebezpečné jevy, jakými je například boční vítr a připisuje si plusové body i za nepatrnou úsporu pohonných hmot. Standardní elektronický stabilizační program (ESP) zahrnuje protiblokovací brzdový systém (ABS), elektronický uzávěr diferenciálu (EDL), řízení trakce (ASR) a hydraulický brzdový asistent (HBA). Takže palec nahoru? Ano, pokud se nebudete dívat na jeho cenu. Možná jako kompaktní školní minibus dává Touran smysl. Pravdou je, že vznětový motor s výkonem 136 koní je lepší než kterýkoliv z dostupných motorizací modelu Zafira a jeho nejbližším konkurentem je nový Renault Scenic 7. Aktualizace: DSG Převodovka Šestistupňová DSG převodovka a vznětový motor 140 koní 16v jsou pro sebe stvořeny. Na volantu nenajdete pádla ani žádná tlačítka pro řazení jednoduše proto, že nic takového nepotřebujete. V režimu Sport řadí převodovka tak rychle, že rychleji byste to nezvládli. Tento model je prostě úžasný Skotačí v kopcích a v zatáčkách drží pevně a příjemně, téměř jako Mini. Jenže na rozdíl od Mini není za řidičem jen jedna řada sedadel nýbrž dvě. Navíc má výborný výkon. za jeho úroveň výkonu by se nemusel styděť ani kdejaký hot hatchback natož minibus Touran. Pro všechny, kteří touží po sedmimístném dieselovém vozu s automatickou převodovkou a sportovními vlastnostmi mám dobrou zprávu. Mohou přestat vybírat a vrhnout se do nákupu Touranu DSG, který navíc nabízí spotřebu pohonných hmot 6,2 l/100 km a emise CO2 178g/km.
40%