Jak se s ním jezdí po silnici? Skvěle? Ve skutečnosti je řízení velmi příjemné, jakmile si na něj zvyknete. Z počátku na vás bude ohromný točivý moment možná až příliš a při první prudké zatáčce vás povede spíše dopředu než po jejím směru. Zůstaňte však v klidu, abyste se na silnici cítili co možná nejpříjemněji, stačí si vybrat nastavení odpružení Sport či Comfort - podle toho, jestli chcete mít plnou kontrolu nad šestistupňovou převodovkou nebo ji raději necháte myslet za sebe. Jen co se ve vozidle uvolníte, uvolní se i vozidlo. Při předjíždění na úzkých silnicích musíte být opatrní, protože Touareg je vše, jen ne úzký, a jeho boční zpětná zrcátka na každé straně zabírají skoro 30 centimetrů. Naštěstí už někdo jedno rozbil před tím, než jsme na to stačili přijít sami. Nakonec stejně budete jezdit v hlavně módu Drive, protože je to mnohem jednoduší než něco řešit s automatickou převodovkou Tiptronic (některé modely Sport jsou však vybaveny tlačítky pro přepínání módů umístěnými přímo na volantu). Umí ale také věci, které Range Rover, BMW X5, Mercedes ML a ani Toyota Landcruiser nezvládnou. Jako například zařadit přesně ve chvíli, kdy to potřebujete. Je to také řádný teréňák. S pneumatikami se vzduchovým odpružením se světlá výška Touaregu rovná 30 centimetrům. I konstrukce je velmi pevná, takže nedochází k žádnému protáčení či kroucení. Všechny modely mají vysoký/nízký rozsah převodů, manuálně uzamykatelný středový diferenciál, mocnou elektroniku, která automaticky zajistí stoprocentní dodávku točivého mementu do zabírajícího kola, a také úžasného asistenta sjíždění kopce. Rozjeďte se z toho nejstrmějšího kluzkého kopce a auto se stejně zcela zastaví. Přišlápněte plynový pedál a zase se rozjede. Parkovací brzdy? Kdo je potřebuje? Takhle věc se zastaví a zase rozjede ve svahu pod úhlem 45°. Cestu mu nezastaví ani řeka. Všechny dveře mají trojité těsnění, které zabrání tomu, aby se dovnitř dostala voda, a maximální hloubka brodění Touaregů se vzduchovým odpružením činí 580 mm. Zkuste to v Range Roveru nebo BMW X5 a rozbije se vám elektrika nebo se stane to, že motor nasaje vodu a přestane fungovat. Kromě dieselu V10 jsme také vyzkoušeli levnější benzín s objemem 3.2 litru. S automatickou převodovkou je to opravdu dobrý vůz. Je to pohodlný, tak akorát rychlý a velmi schopný model s pohonem na všechna čtyři kola a stejnou cenovkou, jako má Lexus RX300. Společnost Volkswagen nabízí směsici motorů, z nichž 57 % tvoří 2.5 litrové pětiválcové diesely, z 24 % 3.2 litrové benzíny V6, pouhé 4 % 4.2 litrové V8 s automatem a 15 % pětilitrové diesely V10, které jsou z 94 % automatické. Ke konci roku 2004 se k nabídce připojil také model W12, což je diesel s výkonem 168 kW. Rozhodně to byl krok správným směrem. Pokud je 5.0 litrové V10 TDI senzační, jak na tom bude 2.5 litrové TDI? Pouze z poloviny tak senzační? Ani z daleka. Sice disponuje výkonem 128 kW a maximálním točivým momentem 400 Nm, což mu nedává ten nejsilnější záběr, ale zanedbatelné to taky zrovna není. Mohlo by se zdát, že se s menším a lehčím motorem se celé auto fyzicky scvrkne, ale samozřejmě tomu tak není. Ve skutečnosti se Touareg díky němu stává snadněji ovladatelný, má mnohem větší záběr na předních kolech a také se lépe pracuje s jeho volantem, díky čemuž je celková jízda mnohem příjemnější a také kvalitnější, za což můžeme vděčit pneumatikám 235/65 R17. Šestistupňová automatická převodovka Tiptronic skvěle využívá dostupného výkonu. Můžete vyjet strmé a klikaté silnice v kopcích bez toho, aniž byste ztratili rychlost kvůli nedotáčivosti v zatáčkách. Šestistupňová manuální převodovka Tiptronic sice stojí víc, ale určitě představuje lepší volbu. Na šestku zvládá 50 km / h při 1000 rpm. Tak jako V10, i 2.5 TDI disponuje soukolím s ozubenými koly namísto poruchového rozvodového řetězu, takže k tomu, aby vám vydržel prakticky navěky, stačí, abyste ho udrželi v čistotě a pravidelně měnili olej.
60%