Udávaná spotřeba 3,8 l/100 km je na 1.4 diesel dost troufalá a 3,4 l/100 km v rychlosti 90 km/h je ještě pozoruhodnější, stejně tak jako produkce emisí CO2, která se rovná 99 g/km. Mimo to se však prakticky jedná o to stejné Polo, jako jsme testovali v lednu roku 2002. Od té doby dostalo nový facelift a teď i nové sportovní světlomety. Společnost Volkswagen navíc přidala i různé aerodynamické prvky, včetně uzavřené přední mřížky chladiče, nižšího předního spojleru, malého zadního spoileru a o něco sníženého podvozku. Vozidlo jezdí na ALU kolech 5J x 14 s úzkými, tuhými pneumatikami 165/70. Zásadní změny však proběhly pod kapotou. Pod ní se totiž ukrývá 1.4 litrový tříválcový motor TDI, který je vybavený rozvodovým řemenem, turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek a technologií EGR neboli recirkulace spalin, díky níž má nižší spotřebu i produkci emisí. Poslední jízda byla prodloužena o revizi poměrů při třetím, čtvrtém a pátém rychlostním stupni, z nichž poslední nabízí jízdu v rychlosti 55 km/h při 1000 rpm. Teoreticky by toho neměl zvládnout tolik jako v reálu. Není tam žádný moderní systém, které by přerušil chod motoru, když zastavíte, žádný speciální alternátor a ani baterie. Uvnitř je poměrně prostý. Standardní měkké plasty pokrývají jak volant, tak i rádio / CD přehrávač, ale nic přehnaného. Dokonce ani klimatizace. Najdete ji sice mezi vybavením verze Bluemotion 2, ale bude vás stát o 5 g více CO2 při každém najetém kilometru. Jakmile se rozjedete, tak by vám mohly převody mezi prvním a druhým rychlostním stupněm připadat docela dlouhé. Turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek vám zajistí spoustu točivého momentu už v nízkých rychlostech, a tak nemusíte až tak silně šlapat na plyn, abyste zrychlili. Také není těžké udržet se v rozmezí 1 500 a 2 000 otáček za minutu. Když jsem motor nechal běžet naprázdno, zatímco jsem fotil, tak jsem se ani zdaleka nepřiblížil k dobré spotřebě paliva, která podle palubního počítače činila 5,1 l/100 km, a to i po 70 kilometrech jízdy. Divil jsem se tedy, kdy se dostanu na slibovaných 3,4 l/100 km v rychlosti 90 km/h nebo alespoň pod 4,7 l/100 km. Odpověď přišla asi po 16 kilometrech a po dalších pěti jsem se dostal až na 4,5 l/100 km. To tedy znamenalo, že abych se mohl po 21 kilometrech dostat z 5,1 l na 4,5 l/100 km, moje průměrná spotřeba musela činit méně než 3,5 l/100 km, a to mě přesvědčilo.
40%