Volkswagen Passat Estate je v nabídce pouze s dieselovými motory nebo s hybridním pohonem. Celkem jsou k dispozici čtyři motorizace začínající na výkonu 120 koní, který generuje pohonná jednotka se zdvihovým objemem 1,6 l. Ačkoliv jde o nejslabší pohon, vůbec nemusí být špatnou volbou. Motor vyniká nízkou hlučností a má i rozumný točivý moment 250 Nm. Dobrou vlastností je také úspornost, která se projeví spíše na dlouhých dálničních trasách, než když vytáhnete Passat Estate jen na cestu do práce. Oficiální čísla hovoří o spotřebě 3,5 l na 100 km a emisích 107 g/km. Motor 2.0 TDI s výkonem 150 koní je další možností a je v řadě Passat Estate nejpopulárnější. Je trochu flexibilnější než 1.6 TDI a má výrazně vyšší točivý moment 340 Nm, který oceníte především při předjíždění, protože nebudete potřebovat zařadit nižší rychlost. A přitažlivá je i spotřeba pohonných hmot a emise, jejichž hodnoty jsou stejné jako u modelu 1.6 TDI. V nabídce je také 190 koní 2.0 TDI s točivým momentem 400 Nm, což je chytrá volba pro ty, kteří se chystají za Passata Estate zapřáhnout těžký přívěs. Nejsilnějším motorem, kterým je možné Passat Estate osadit je stroj o výkonu 240 koní s dvojitým turbodmychadlem. Nabízen je výhradně se sedmistupňovou DSG automatickou převodovkou s mokrou spojkou a pohonem všech čtyř kol 4Motion. Spojení motoru 2.0 TDI a sedmistupňové převodovky nabízí vynikající zrychlení a z modelu Passatu Estate činí skvělý vůz na dlouhé cesty. Bez ohledu na to, jaké motorové srdce tepe pod kapotou, je Passat Estate oproti starším modelům rozhodně zdokonalený a nabízí příjemnou jízdu s nízkou hlučností v kabině. I když se ocitnete na rozbitém terénu jízda je komfortní a vůz navíc netrpí přehnanou točivostí. Dlouhé trasy snadno zvládnete díky pohodlným sedadlům s širokou možností nastavení nebo díky funkcím jako je adaptivní tempomat. Jízda s Passatem Estate sice není buhví jak zábavná, ale vůz se chová předvídatelně, bezpečně a má silný pohon. Řízení je příjemně vyvážené, nicméně toužíte-li po lepší konfiguraci pak u modelu SE je k dispozici několik jízdních režimů. Zvolením konkrétního režimu měníte mimo jiné odezvu škrtící klapky a tím hospodárnost vozu, komfort jízdy nebo sportovní svezení. Záběr můžete vylepšit obutím pneumatik 235/45 R18. Ale pozor, dobrý záběr je vykoupen tím, že ucítíte všechny nerovnosti na silnici a to i když zvolíte režim Comfort. Působivé jsou některé funkce. Například asistent při jízdě s přívěsem, který přináší neuvěřitelné zjednodušení manipulace s přívěsem. Stačí si jednoduše zvolit úhel, ve kterém chcete, aby se přívěs pohyboval vzhledem k vozu, pak už jen udržovat nízkou pojezdovou rychlost a auto udělá zbytek. Asistent řídí přední kola a dokáže udržet přívěs rovně nebo pomoci s parkováním. Systém také obsahuje kameru, která vám pomůže s připojením.
80%