Největší změny sedmé generace Passatu pocítíte, když se rozjedete. Nenajdete je ani tak v řízení, protože Passat B7 se řídí podobně jako B6, ale hlavně v komfortu. Co se týká pohodlí na cestách, Volkswagenu se povedlo to, co předesílal. To, že v modelu Passat B7 budete mít pocit, jako byste seděli v autě vyšší třídy. Může za to například systém adaptivní regulace podvozku DCC, který je u Passatů B7 přítomen za příplatek. Systém dokáže upravit jízdní vlastnosti vozu podle řidičem zvoleného režimu Comfort, Normal nebo Sport. DCC přizpůsobuje reakci vozidla na zrychlení, brzdění, řízení a nastavuje odpovídajícím způsobem tlumení podvozku. Nicméně pokud si za systém nepřiplatíte, dostane i tak ve standardu velmi povedený systém zavěšení, který přináší skvělý komfort. Passat B7 je dobře ovladatelné auto s bezproblémovým a snadným řízením, přesným řazením a rychle reagujícím řízením, čímž se mnoho neliší od svého předchůdce. Novější model ale nastavuje mnohem vyšší laťku v úrovni komfortu, což znamená, že Ford Mondeo oproti Passatu B7 nabízí pořád ostřejší a levnější jízdu. Bezpečnostní prvky „šly nahoru“ díky zařazení systému City Emergancy Braking’s system, který jste možná zaznamenali například ve vozu Volvo S60. V nízké rychlosti dokáže tenhle chytrý asistent virtuálně sešlápnout brzdový pedál místo vás a uvést vozidlo dokonce do zastavení, pokud vyhodnotí, že hrozí kolize například s chodcem. Premiéru si v Passatu B7 odbývá i další bezpečnostní systém, který zase hlídá, jak moc je řidič unaven. Únavový detektor je přitom většinou součástí automobilů mnohem vyšší třídy, jako je například Mercedez Benz CLS. Systém funguje tak, že na začátku každé cesty zanalyzuje řízení řidiče. Během jízdy zohledňuje i úhel řízení a použití pedálů. Pokud zjistí, že se chování řidiče výrazně změnilo, varování na palubní desce doporučí řidiči přestávku. Modely Passat B7 jsou k dostání s širokou paletou různých motorů. Populární je například benzínový 1,4 litrový TSI motor. Jeho benefitem je turbodmychadlo, díky kterému i takový malý motor může generovat výkon pěkných 122 koní. Stejná technologie i se stejným systémem přímého vstřikování, jaký je použitý u 1,4 litrového motoru, najdeme i u dalších dvou pohonných jednotek, 1,8 litrového motoru s výkonem 160 koní i u nejsilnějšího motoru celé řady - 2 litrového motoru s výkonem 210 koní. Passat je velmi oblíbeným firemním autem, a protože firmy preferují spíše dieselové motory, je to důvod, proč na trhu s ojetými Passaty kralují modely s touto motorizací. Nejméně žíznivým motorem je 1,6 TDI s výkonem 105 koní a točivým momentem 250Nm. Navíc je velmi šetrný k prostředí, jelikož jeho emise CO2 jsou 109g/km. Nejoblíbenější je pohonná jednotka se zdvihovým objemem 2l, která se snaží vybalancovat ekonomický provoz a výkon. Dostupná je ve výkonech 140 koní a 170 koní. Všechny motory jsou kompatibilní s šestistupňovou manuální převodovkou nebo dvouspojkovou převodovkou DSG, která nabízí pro malé motory šest stupňů, pro motory s vyšším točivým momentem sedm stupňů. Novinkou generace B7 je technologie stop-start u všech modelů s dieselovým motorem a tudíž mají všichni Blue Motion Technology. Ale pozor nesmíme toto označení zaměňovat za samotný model BlueMotion, v tomto případě 1,6 TDI, který je nejčistší model v řadě.
80%