Autonoto

Registrace Přihlášení Vložit inzerát

  • Úvod
  • Ojeté vozy
  • Operativní leasing
  • Magazín
  • Recenze automobilů
  • Oblíbené
  • Registrace
  • Přihlášení
  • Vložit inzerát zdarma
Volkswagen

Recenze a test Volkswagen Passat B5 2001 - 2005

Recenze automobilů Recenze Volkswagen Recenze Volkswagen Passat B5 2001 - 2005

60% Volkswagen Passat B5 2001 - 2005

Obsah

  • Řidičské dojmy
  • Recenze a hodnocení
  • Fotogalerie (1)

Řidičské dojmy

Vyzkoušel jsem čtyři verze nového Passatu, všechny ve verzi sedan. Pohon V6 4Motion s náhonem na všechny čtyři kola nedosahuje výkonu stejného motoru V6 o výkonu 3,06 koní a objemu 3,0 litru jako nový model A4. Místo toho si musí vystačit se stejným 193 HP 2.8, který byl vybaven předtím. A tento motor musí zůstat na patřičných otáčkách, aby podával co nejlepší výkon, což může vyústit v častou změnu rychlostí s nepříliš přesnou pákou. Řídí se ale mnohem mnohem lépe, než dříve, a nemáte v něm pocit zbytečné „odpoutanosti“ řidiče od vozu. Zdatný řidič může toto auto velmi rychle ovládnout. Ale proč si ho vybrat místo TDI PD 130? Pokud jde o základní použitelnost, je to vlastně lepší auto, protože nástup je dostupnější už od nižších otáček. Jeho jízdní charakteristiky jsou ve skutečnosti velmi podobné vlastnostem modelu Audi A4 PDI 130 a vůz, který jsem zkoušel byl dokonce o něco lepší, ale stále ještě ne úplně bezvadný. Pokud Chrysler může přijít s přesnou převodovkou pro PT Cruiser, proč nemůže Volkswagen Group dokázat totéž pro své A4 a Passat? Ale výkon je takový, že se nemusíte obávat. Nechte to v běžném provozu na trojce a budete zřídkakdy potřebovat další rychlostní stupeň. Koneckonců, jeho 309 N/m točivého momentu při pouhých 1900 ot/min je pro každodenní použití fenomenální. Model V6 4Motion se ve skutečnosti rozjíždí pomaleji, pouhých 268 N/m a s mnohem vyššími otáčkami 3 200 ot/min. Volkswagen Group má také převodovku přímo na TDI PD 130. 1000 otáček za minutu vám dává rychlost přes 100 km/h. Takže při rychlosti 90 mil za hodinu se motor otáčí na méně než 3000 otáček za minutu a pravděpodobně vám nedá spotřebu větší než 7 litrů na 100 km. Co víc si můžete přát? Další obrovskou výhodou tohoto vozu jsou poměrně nízké emise CO2 ve výši 154 g / km, což jej řadí i do daňové skupiny s nejnižším zatížením podle nových pravidel pro daňové zatížení vozidel, a to i po absurdní penalizaci za 3% motorové nafty. Zkombinujte tento faktor s nižší cenou vozu (475 tisíc za model S) a bylo by nelogické, aby si řidič zvyklý na vozidla této společnosti, zvolil něco jiného. Model 1.8T, který má stejný turbomotor s výkonem 150 koní, který jsem dostal na 225 km/h na uzavřeném úseku dálnice během startu Passatu v roce 1997. Tenhle působí sevřeněji, průrazněji a mnohem uhlazeněji, než si pamatuji v předchozích Passatech. A s nejistotou, která byla odstraněna z řízení, je mnohem bezpečnější vůz řídit. Nejdříve jsem si vybral TDI PD 100 HP, který nahrazuje starý TDI 90. Byl mnohem hlučnější než PD 130, ale motory TDI byly v tomto ohledu vždycky jiné. Jezdí ve skutečnosti velmi dobře, takže kdokoliv by byl nervózní z přechodu ze starého TDI 110 na nové TDI 130, bude asi spokojenější, když ušetří nějaké peníze a nechá všechno při starém. (V nové modelové řadě Passat není vůz TDI PD 115 zařazen.) Budoucím doplňkem do této řady bude vlajková loď, 3,7-litrový 280 kW W8 4Motion, u kterého VW doufá, že ho bude schopen nabídnout za méně než 30 000 liber. Bude mít šestistupňovou převodovku, točivý moment 350 N/m a bude schopen zrychlení z 0 na 100 za 6 sekund a s elektronicky omezenou maximální rychlostí 250 kmh. Konečně, abychom odpověděli na otázku, kterou jsem položil na začátku: Je nový Passat lepší než nové Mondeo? Působí dojmem, že je o něco lépe postavený a také z mírně kvalitnějších materiálů než je Mondeo. Ale to ještě nezatáčí, neřídí ani neřadí, hluk větráku je výraznější, řídit ho není taková zábava, jako v případě Mondea, a přestože ceny jsou stejně dobré, ne-li lepší než ceny Mondea, nemáte pocit, že řídíte vůz v výprodeje. Ale řiďte raději Volkswagen než Ford, a pokud nejste připraveni vydělat nějaké peníze navíc na Audi A4, budete stále cítit lépe než republikán Roger v jeho Mondeu. To by nemělo být důvodem pro volbu jednoho auta nad druhým, ale ve snobské automobilistické společnosti příznivců VW, a stejně tak ve Velké Británii, to tak bude.

Recenze automobilu

Někteří o tomto Passatu z let 2001-2005 mluví jako o Passatu B5.5, se stálým podélný pohonem předních kol. Není pochyb o tom, že VW vylepšil model z roku 2001 Passat ve srovnání s předchozí verzí, kterou nahradil. Struktura karoserie je o 10% tužší. Úroveň výbavy je vyšší. Ceny jsou nižší o 10-15%. Ale otázkou je, jak dobře to lze srovnat s Mk III Ford Mondeo, který posunul pomyslné brankové tyče do jiné ligy. Naštěstí pro fanoušky VW se z něj stalo mnohem lepší auto, než bývalo. U většiny…

Pokračovat ve čtení recenze

Fotogalerie

  • Volkswagen Passat B5 2001 - 2005

Závěrečné hodnocení

  • Ford Mondeo ho překonává ve všech ohledech a jeho cena je nižší. Není odolný proti únikům a má problémy se spolehlivostí.

  • Lepší jízdní vlastnosti a lepší výbava než předchozí Passat. Pohodlný a působí, řekneme luxusněji, než Ford Mondeo.

60%

Můžete nás znát z těchto médií… Média

Bezplatná poradna

„1“

Navštívené inzeráty

    Nejoblíbenější modely aut

    • Škoda Octavia

      Škoda Octavia 2337 inzerátů

    • Škoda Fabia

      Škoda Fabia 1334 inzerátů

    • Volkswagen Golf

      Volkswagen Golf 853 inzerátů

    • Volkswagen Passat

      Volkswagen Passat 801 inzerátů

    • Škoda Superb

      Škoda Superb 720 inzerátů

    Nejlepší nabídky leasingu

    • Škoda Fabia

      Škoda Fabia od 3 745 Kč 1.0 MPI, 44 kW, benzín, hatchback

    • Škoda Fabia

      Škoda Fabia od 3 745 Kč 1.0 MPI, 44 kW, benzín, hatchback

    • Kia Rio

      Kia Rio od 4 173 Kč 1.3 CVVT, 62 kW, benzín, hatchback

    • Škoda Kamiq od 4 174 Kč 1.0 TSI, 70 kW, benzín, mpv

    • Škoda Scala

      Škoda Scala od 4 293 Kč 1.0 TSI, 70 kW, benzín, hatchback

    Nejoblíbenější modely aut

    • Škoda Octavia 2337
    • Škoda Fabia 1334
    • Volkswagen Golf 853
    • Volkswagen Passat 801
    • Škoda Superb 720
    • Ford Focus 487
    • Hyundai i30 465
    • Volkswagen Touran 433
    • Škoda Kodiaq 368
    • Škoda Karoq 348
    • Kia Cee´d 327
    • Volkswagen Tiguan 325
    • Hyundai Tucson 318
    • Škoda Octavia III 314
    • BMW Řada 3 291
    • Škoda Rapid 288
    • Opel Astra 286
    • Ford Mondeo 285
    • Ford Transit 285
    • Renault Mégane 280
    • Škoda Scala 269
    • Dacia Duster 253
    • Peugeot 308 241
    • Kia Sportage 241

    Nejoblíbenější výrobci

    • Škoda 7529
    • Volkswagen 3912
    • Ford 2419
    • Peugeot 1716
    • Hyundai 1481
    • Renault 1351
    • Citroën 1221
    • Opel 1205
    • BMW 1070
    • Mercedes-Benz 988
    • Kia 912
    • Audi 879

    Operativní leasing

    • Operativní leasing Škoda
    • Operativní leasing Volkswagen
    • Operativní leasing Kia
    • Operativní leasing Peugeot
    • Operativní leasing Audi
    • Operativní leasing Cupra
    • Operativní leasing Ford
    • Operativní leasing Nissan
    • Operativní leasing Seat

    Služby

    • Odhad ceny vozidla
    • Affiliate

    Informace

    • O nás
    • Nabídka pro autobazary
    • Katalog automobilů
    • Katalog autobazarů
    • Recenze automobilů
    • Magazín

    Kontakty

    • Kontakt
    • Facebook
    • Twitter
    • Obchodní podmínky
    • Zásady ochrany osobních údajů
    • Informační povinnost
    • Nastavení soukromí

    Ostatní

    • Operáky
    • Uložená hledání

    © 2016 – 2025 Autonoto s.r.o. – Víme o všech vozech na prodej a operativní leasing