Autonoto

Registrace Přihlášení Vložit inzerát

  • Úvod
  • Ojeté vozy
  • Operativní leasing
  • Magazín
  • Recenze automobilů
  • Oblíbené
  • Registrace
  • Přihlášení
  • Vložit inzerát zdarma
Volkswagen

Recenze a test Volkswagen Golf IV 1998 - 2004

Recenze automobilů Recenze Volkswagen Recenze Volkswagen Golf IV 1998 - 2004

40% Volkswagen Golf IV 1998 - 2004

Obsah

  • Řidičské dojmy
  • Recenze a hodnocení
  • Fotogalerie (1)

Řidičské dojmy

Nový Golf V5 lahodně zaburácí vašim uším pokaždé, když roztočíte jeho motor na 6000 otáček jako u formule 1. Proč jsem začal zrovna touto větou? Protože kvalita zvuku je jedním z důvodů, proč si připlatit 30 tisíc navíc nad náklady na Golf GTI 1.8T o objemu 150 koní, a nebo 115 tisíc více než za rychlejší SEAT Leon 20VT Cupra s výkonem 180 koní. Dalším důvodem je, že golfy jsou prostě golfy. A ty špičkové mají nejen v britské společnosti velmi výsadní postavení. Představte si rozhovor v baru v nějakém golfovém klubu, u toho popíjíte tonic: „Co to máš, Henry? GTI?" A Henry samolibě odpovídá: "Ne, V5, novinku se sto sedmdesáti." Náhle je Harry povýšen nad všechny ostatní majitele golfu v baru, s jejich slabými 150 koňmi u 1.8T, jejich sto patnácti body u žen s jejich 2.0 GTI. (Tedy jenom za předpokladu, že TDI o objemu 90, 110 nebo 110 koní má vůbec právo projet branami klubu.) Takže, jak řídit, tento nový chlapský Golf, který je druhý v pořadí v této řadě za 204bhp 4Motion? No, je to velmi odlišné od původního 150chp Golf V5, což byl první Mk IV Golf, který jsem kdy řídil. Toto auto, podle slov jednoho z VW PRs, bylo "symfonií ladného řízení". Kdykoliv při řazení nebyl jakýkoli problém a vyšší rychlost fungovala bez problémů. Zvýšená hmotnost v přední části auta způsobila, že řízení bylo mnohem obtížnější než 1.8T nebo původní 125Ghp 1.8GTI. Mně se to ovšem líbilo. Také se mi líbilo 150 koní u vozu V Bora a vždycky jsem si zajezdil v Seatu Toledo V5 na golfovém hřišti, který vždy skvěle reagoval na mé řízení. Ale nyní inženýři VW vymysleli nový 20-ventilový motor. Jen jednou byl takový typ použit u VR6 a tisíckrát u Lancii V4 v letech minulých. Nová hlava pomáhá motoru "dýchat snadněji" a pomáhá řidiči. Je třeba být velmi opatrný, protože spojení plynu přes vodič je okamžité a vyžaduje praxi. Řidič musí správně zdupnout plyn, aby se auto bez problémů rozjelo. Na druhou stranu, pokud se chystáte vyrazit, auto se rozjede jako Dan Air Comet. Požitek z burácejícího motoru odpovídá vysoké rychlosti, které rychle dosáhne. Na papíře sice rozjezd nevypadá tak dobře, z nuly na sto auto zrychlí za nějakých osm vteřin, maximální rychlost je 200 kilometrů v hodině. Během mého příliš krátkého seznámení s vozidlem V5 se ukazatel podle mě pohyboval stále rychleji k nedostatku paliva. Sotva jsem měl v nádrži pod deset litrů, neviděl jsem už přesně, kolik mi ještě zbývá, zakrýval mi to špatně udělaný ukazatel. Myslím, že existuje i lepší automobil než V5. To by mohlo lépe reagovat na pohyby volantu. Po většinu času toho, co jsem měl auto, jsem hluk považoval za dobrý. (Čtenáři kvůli tomu kritizovali menší modely Golf Mk IV.) Rádio fungovalo dobře, takže jsem mohl bez problémů poslouchat svou oblíbenou stanici. (A to může být problém u některých modelů řady VAG). Tichý, ale dobře slyšitelný hlas mé ženy nezanikl v hukotu pneumatik. Model Santa Monica má kola s kontaktem 225/45 R17. Ačkoli klimatizace je standardní, při bližším pohledu najdete několik bonusových doplňků k základním cenám 19150 liber, včetně xenonových výbojek (20000 korun), vyhřívaná sedadla s koženým čalouněním Recaro (60 tisíc), satelitní navigační systém (35000 Kč) a speciální zelenokovová barva (8 tisíc korun). Henry bude potřebovat dostat velké vánoční bonusy k tomu, aby zvládl zaplatit takový balík.

Recenze automobilu

Čtvrtá generace Volkswagen Golfu v žádném případě není tou nejlepší variantou ke koupi, ale přesto má spoustu dobrých vychytávek, třeba komfortní a dobře designovaný interiér. Na trhu naleznete spousta aut Volkswagen Golfs z druhé ruky, jistě tedy nebudete mít žádné problémy najít to, co potřebujete. Navzdory tomu, že společnost Volkswagen získala reputaci hlavně díky vysoké kvalitě a spolehlivosti, tento Golf trpěl obrovským množstvím problémů. To samo o sobě neznamená, že Volkswagen Golf je…

Pokračovat ve čtení recenze

Fotogalerie

  • Volkswagen Golf IV 1998 - 2004

Závěrečné hodnocení

  • Pohodlná jízda, kvalitní interiér, cítíte se bezpečne, velmi levné provozní náklady díky dieselovým motorům TDI, auto od kvalitní a vyhledávané značky.

  • Volkswagen má obrovské množství problémů a není zdaleka tak kvalitní, jak lásá jeho marketingové heslo. Větší požitek je řídit Ford Focus.

40%

Můžete nás znát z těchto médií… Média

Bezplatná poradna

„Porucha magnetického čidla kliky u Opel vektra jak odstranit či cena opravy? “

Navštívené inzeráty

    Nejoblíbenější modely aut

    • Škoda Octavia

      Škoda Octavia 2337 inzerátů

    • Škoda Fabia

      Škoda Fabia 1334 inzerátů

    • Volkswagen Golf

      Volkswagen Golf 853 inzerátů

    • Volkswagen Passat

      Volkswagen Passat 801 inzerátů

    • Škoda Superb

      Škoda Superb 720 inzerátů

    Nejlepší nabídky leasingu

    • Škoda Fabia

      Škoda Fabia od 3 745 Kč 1.0 MPI, 44 kW, benzín, hatchback

    • Škoda Fabia

      Škoda Fabia od 3 745 Kč 1.0 MPI, 44 kW, benzín, hatchback

    • Kia Rio

      Kia Rio od 4 173 Kč 1.3 CVVT, 62 kW, benzín, hatchback

    • Škoda Kamiq od 4 174 Kč 1.0 TSI, 70 kW, benzín, mpv

    • Škoda Scala

      Škoda Scala od 4 293 Kč 1.0 TSI, 70 kW, benzín, hatchback

    Nejoblíbenější modely aut

    • Škoda Octavia 2337
    • Škoda Fabia 1334
    • Volkswagen Golf 853
    • Volkswagen Passat 801
    • Škoda Superb 720
    • Ford Focus 487
    • Hyundai i30 465
    • Volkswagen Touran 433
    • Škoda Kodiaq 368
    • Škoda Karoq 348
    • Kia Cee´d 327
    • Volkswagen Tiguan 325
    • Hyundai Tucson 318
    • Škoda Octavia III 314
    • BMW Řada 3 291
    • Škoda Rapid 288
    • Opel Astra 286
    • Ford Transit 285
    • Ford Mondeo 285
    • Renault Mégane 280
    • Škoda Scala 269
    • Dacia Duster 253
    • Peugeot 308 241
    • Kia Sportage 241

    Nejoblíbenější výrobci

    • Škoda 7529
    • Volkswagen 3912
    • Ford 2419
    • Peugeot 1716
    • Hyundai 1481
    • Renault 1351
    • Citroën 1221
    • Opel 1205
    • BMW 1070
    • Mercedes-Benz 988
    • Kia 912
    • Audi 879

    Operativní leasing

    • Operativní leasing Škoda
    • Operativní leasing Volkswagen
    • Operativní leasing Kia
    • Operativní leasing Peugeot
    • Operativní leasing Audi
    • Operativní leasing Cupra
    • Operativní leasing Ford
    • Operativní leasing Nissan
    • Operativní leasing Seat

    Služby

    • Odhad ceny vozidla
    • Affiliate

    Informace

    • O nás
    • Nabídka pro autobazary
    • Katalog automobilů
    • Katalog autobazarů
    • Recenze automobilů
    • Magazín

    Kontakty

    • Kontakt
    • Facebook
    • Twitter
    • Obchodní podmínky
    • Zásady ochrany osobních údajů
    • Informační povinnost
    • Nastavení soukromí

    Ostatní

    • Operáky
    • Uložená hledání

    © 2016 – 2025 Autonoto s.r.o. – Víme o všech vozech na prodej a operativní leasing