Volkswagen představil koncept E-Bugster na severoamerické motoristické show. Dvoumístná verze nového brouka 2012 má nižší střeše a širší tělo spolu s jedinečnou střechou. Ale velký rozdíl spočívá v tom, že Bugster běží čistě na elektřinu. Elektrický motor poskytuje 116 koní, což mu dává čas 10,9 sekundy a E-Bugster má podle Volkswagenu nejméně 110 mil. Napájení pochází z lithium-iontových baterií a rychlá nabíjecí funkce umožňuje úplné nabití za pouhých 35 minut. To je možné díky novému systému kombinovaného nabíjení, který byl vyvinut ve spolupráci s Audi, BMW, Daimler, Porsche, Ford a General Motors. Umožňuje nabíjení ze standardní domácí zásuvky nebo přes ultra rychlé zdroje stejnosměrného proudu na konkrétních nabíjecích stanicích. E-Bugster je také nabíjen za použití kinetické energie, takže jakmile řidič opustí pedál akcelerace, energie se přemění na elektřinu a uloží se do baterie. Použití brzd zvyšuje intenzitu regenerace. Z pohledu vzhledu byly přední a zadní nárazníky výrazně upraveny od náběhu brouků. V zadní části svítí LED dioda vpředu ve tvaru C, na zadní straně jsou reflektory nahrazeny LED diodami. Koncepční vůz je vybaven 20-palcovými hliníkovými koly, která jsou upravena z 18-palcových "Twister" slitin výrobního automobilu. Mezitím jsou uvnitř umístěny sportovní sedačky, nepřetržitá středová konzola a hliníkové dveře. Spuštění E-Bugsteru je také jiné. Když ovladač stiskne tlačítko Start, vnitřní světlo svítí v bílém světle, které se pak změní na modrou. Začíná to světelným impulsem v přístrojové desce, odkud světlo vychází z pásů o šířce milimetru a proudí do dveří a kolem vzduchových trysek.