Volkswagen nechce, abyste to viděli jako tradiční salon. Namísto toho se o to obrací jako na "sportovní gran turismo" - podobně jako Audi A5 Sportback nebo BMW řady 4 Gran Coupe. To vysvětluje dvě věci. Jeden, skutečnost, že vypadá docela zarážející, zvláště ve srovnání s poměrně světským Volkswagenem Passat. A dvě - cena. Vzhledem k tomu, že nejlevnější Arteon dostanete (nejprve na začátek), bude vám vráceno přibližně 38 000 liber. A chcete-li model TDI, podíváte se blíže na £ 40k. Jako srovnání, A5 Sportback a 4 Series začínají zhruba 33 000 liber. Jistě, nejsou tak mocné, nebo tak dobře vybavené za tyto peníze, ale pro spoustu lidí, odznak Audi nebo BMW má ještě více postavení než Volkswagen. Tak co dostanete za ty peníze? Arteon je jistě velmi prostorný, s obrovskými rezervami zadních nohou, velkými boty a pohodlnými sedadly. Je také rafinované a relaxační. Zaškrtne pak mnoho krabic - ale Škoda Superb. A to je mnohem levnější. Otázkou je tedy toto: je Arteon více než jen Škoda v luxusním obleku? Uvnitř to připadá, jako by to mělo trochu navíc. Ano, všechny přepínače a ovládací prvky jsou známé Volkswagenu, ale je zde nový systém Discover Navigation Pro - basically velký dotykový displej, který ovládá pomlčku. Díky skleněnému obalu se cítí jako špičková sada kitu a funguje to velmi dobře, díky pečlivě navrženému rozhraní s elegantní grafikou. Arteon také přichází s digitálním přístrojovým clusterem Active Info Display, který je stejný jako virtuální kokpit Audi. Arteon dostane všechny základní věci správně. Hnací poloha je spot-on a vyšší řidiči ocení jen to, jak daleko se sedadlo přizpůsobuje. Tam je také dobrá podpora pod stehna. Zadní sedadla jsou ještě lepší s akry nohy a opět velmi pohodlná. To znamená, že centrální tunel znamená, že je to zmáčknutí s třemi v zádech, ale nad hlavou je dobře i přes strechu. Kvalita výroby je - jak byste očekávali vzhledem k tomu, že je to nový vlajkový model Volkswagenu - bezvadný. Existuje výběr dvou motorů od začátku - 2.0 TDI s 240 koní nebo 2.0 TSI s 280 - protože zářivě silný benzín je to, co lidé chtějí v autě, jako je Arteon zřejmě. Oba tyto vozy jsou standardně vybaveny pohonem čtyřmi pohony 4Motion a sedmistupňovým automatickým systémem DSG. Levnější verze 2.0 TDI s výkonem 190 koní (a pohonem dvou kol) bude zavedena později a měla by začínat kolem 35 000 liber. S motorem 2.0 TDI není Arteon dostatečně výkonný, díky tomu, že má točivý moment 500Nm při velmi nízkých otáčkách. Rychle se zvedá a znamená, že nikdy nečekáte, že tento výkon bude kopírován, stejně jako s TSI. To také funguje dobře se sedm-rychlostní převodovka DSG, který není vždy případ s nižší pohon verze tohoto motoru.