Pojďme se ze začátku zaměřit na tu dobrou stránku, konkrétně na nový 1.6 litrový dieselový motor BiTurbo. Pokud si kupujete kombík, abyste s sebou mohli bez problému převážet spoustu věcí, pak potřebujete motor, který má dostatek síly na to, aby takovou zátěž utáhl. A právě tato nová jednotka se dvěma turbodmychadly poskytuje spoustu výkonu přesně ve chvíli, kdy to nejvíce potřebujete. Už od 1 500 otáček za minutu je k dispozici 350 Nm točivého momentu při celkovém výkonu 118 kW. Nemusíte se však se všemi těmi čísly nijak trápit, namísto toho si můžete raději užít plynulou jízdu se slušnou dodávkou výkonu. Doba zrychlení z nuly na 100 km/h vás sice nijak zvlášť neohromí, na druhou stranu ale budete moci s lehkostí předjíždět kamiony při cestě do kopce, a to i s plně naloženým kufrem - a právě na tom doopravdy záleží. Tento motor se může chlubit opravdu špičkovým zpracováním. Opel řádně zapracoval na tom, aby zmírnil hluk a chrčení motoru a zároveň vylepšil zvukovou izolaci kabiny. Také trochu ztratil na váze, což pozitivně ovlivnilo výkon i spotřebu paliva. Pokud trváte na dieselu, můžete vybírat hned z několika možností - všechny však mají stejný objem, a to 1.6 litru. U benzínových motorů už je nabídka o něco rozmanitější, můžete vybírat mezi 1.0, 1.4 a 1.6 litrovou variantou. Stejně tak jako na motorech zapracovali vývojáři i na ovládání a kvalitě jízdy jako takové. I když je tato Astra lepší než její starší verze, v situacích, kdy nebylo její zadní odpružené dostatečně zatížené, se nám zdála lehce nestabilní - rozhodně by vás to ale od nákupu nemělo odradit. Jen je otravné přejíždět po hrbolcích na horších silnicích, avšak na dálnici je tento Tourer jako doma. Pokud přidáte plyn, ucítíte překvapivě silný náhon na předních kolech. Vaše očekávání by mohlo zmařit samotné ovládání - volant je až příliš citlivý na udávání směru a moc se mu nedaří dávat vám najevo, co se skutečně děje. Po pár stovkách najetých kilometrů si na to jistě zvyknete, ale do té doby by vám to mohlo začít lézt na nervy.
80%