Korando není vylepšený SUV. Vokál při startu a náchylný k vysokým hladinám vibrací a silničního hluku, připadá jako návrat k 4x4s v devadesátých letech. Zatímco to není zdaleka hrozné, originální 2,0-litrová nafta je zrovna tak hladká jako motory nabízené v modelech Hyundai ix35 a Kia Sportage. Zklamávající jednotka o objemu 2,0 litru byla na konci roku 2015 nahrazena lepším 2,2 dieselovým motorem. Je stále na hlučné straně, ale je mnohem hladší a v kabině je méně vibrací. Na cestě se Korando cítí stabilní, s malým tělem v zákrutách. Také se najíždí po nízkých otáčkách a produkuje dostatečný točivý moment, aby dosáhl stabilního a slušného pokroku, aniž by se zuřivě dostal na převodovku. Jezdí i nad rychlými nárazy a vývrtkami, ale při vyšších rychlostech - například na dvojité vozovce - se cítí méně stabilní a bezpečnější, s malými hrudkami a vlnami v silnici přenášenými do kabiny, než aby se pohltili zavěšením. Je to také rozumně schopný off-road, ačkoli nemá dostatek prostoru pro vychýlení strmých kopců nebo procházení nad hlubokými žlaby. Nicméně, pro ty, kteří žijí na farmě nebo je třeba překročit pole jeho dostatečně kompetentní. Čtyřválcový vznětový motor o objemu 2,0 litru, který je trochu krutý, je ochotný a výkonný a vyrábí 175 koní. 2.2-litr, který ji nahradil má 178PS, ale je to 400Nm točivého momentu, který opravdu vyčnívá. Znamená to, že Korando silně vytáhne rychlostní stupeň, což umožňuje bezproblémový pokrok na dálnici a je ideální pro tažení. Co je ještě působivější, je rozumná (ne-li výjimečná) palivová ekonomika, kterou nabízí. SsangYong tvrdí, že modely 2.0D 2WD jsou 47.1mpg. To se výrazně zlepšilo na 53,3 mpg se zavedením 2,2 litru. Naneštěstí existuje několik bugbears - nejvíce pozoruhodně pomalé a necitlivé řízení, které ztěžuje posuzování úrovně směru a úchopu předních kol. Ssangyong řešil tento problém s aktualizací do roku 2015, ale manipulace je stále zdaleka dokonalá. Manuální převodovka má dlouhý posun mezi poměry a cítí se trochu staromódní a spojka je odpružena nelineárním způsobem, takže je obtížné ovládat bod kousnutí při odtržení. Naštěstí jsou auta s automatickou převodovkou hodně, mnohem lepší. Auto je příjemné a vyhovuje uvolněné povaze auta mnohem lépe než manuál - snad proč SsangYong očekává, že bude oblíbeným výběrem.
60%