Fortwo má neobvyklé rozložení pohonu zadních kol. To má tu výhodu, že mu dodává extrémně těsný kroužek otáčení. Spárovaný s malou velikostí Fortwo, znamená to, že se dostanete dovnitř a ven z těsných mezer a malých parkovacích míst je neuvěřitelně snadné. U-otáčky jsou také bez námahy - tříbodová zatáčka je nutná pouze na velmi úzkých cestách. Oba benzinové motory o objemu 71PS a 90PS (bez dieselového motoru) jsou dokonale doma v okolí města a přicházejí s hladkou pětistupňovou manuální převodovkou. Pokud děláte delší cesty pravidelně, vyšší výkonový motor je lepší - je to díky turbodmychadlu trochu citlivější, takže je efektivnější při zrychlování na kluzné cestě nebo při předjíždění pomalejšího provozu. Dřívější inteligentní modely byly k dispozici s automatickou převodovkou a byly směšné a pomalé - ale pokud máte strach o nový model, není potřeba. Aktuální Smart je nabízen s velmi hladkou, hladkou duální spojkou automatickou jako volitelnou. Funguje to velmi dobře, zejména pro ty frustrující městské zastávky a zahájení džemů. Oficiální údaje o spotřebě paliva jsou pro obě varianty motoru více než 65 mv, bez ohledu na to, zda jsou spojeny s manuální nebo automatickou převodovkou. Údaje o reálném světě jsou zřejmě méně impozantní, ale inteligentní je stále levné. Má však malou palivovou nádrž - tak očekávejte časté, pokud levné, výlety na čerpací stanici. Zatímco Smart Fortwo Cabrio je snadné řídit ve městě, to má nějaké problémy. Závěs se táhne a rozvíjí se na nepravidelných plochách a přechází přes otvory, zatímco tkanina střechy zrychluje a hlasitě urychluje. Rychlost nárazů je také nepříjemná v důsledku krátkého rozvoru. To znamená, že Fortwo se dobře vyrovná v nárožích. Manipulace je předvídatelná a stabilní dokonce i na venkovních silnicích, s velkou kontrolou těla z větší části. Navzdory uspořádání pohonu zadních kol není žádný smysl, kdy vůz vůbec chce otáčet i na volných plochách, jako ve štěrkovitém parkovišti. Mezi pomocné prvky řidiče patří standardní tempomat a omezovač rychlosti spolu s asistencí při startu na kopci. Volitelně je k dispozici systém asistence pro jízdní pruhy, který poskytuje vizuální a zvukovou výstrahu, pokud řidič začne unášet z jízdního pruhu na dálnici, a systém varování před nárazem, který upozorní, pokud bude zjištěn bezprostřední náraz.
60%