Spaceback byl sestaven hlavně pro komfort, a toho se vám na silnici také dostane. Kabina je tichá a jízda povětšinou velice plynulá, ačkoliv se 17” koly může být přejíždění přes výmoly trochu nepříjemné. Pokud ale zůstanete u menších kol, můžete se spolehnout na to, že získáte vůz, jehož řízení je velmi jemné a poddajné. Ovládání je lehké, řazení plynulé a zatáčky tento model zvládá také bezpečně a s přehledem. Dokáže udržet dostatečný kontakt i s vlhkou vozovkou, díky čemuž se skvěle ovládá i během deštivého počasí. Jistě, není to žádný sporťák, ale jedná se o velmi zdatné a schopné vozidlo, a to jak při jízdě po městě, tak i na rychlostních silnicích. Sice to pro vás nebude žádný výjimečný zážitek, ale z bodu A do bodu B dorazíte bez potíží. Škoda nabízí celkem pět motorů - dva dieselové a tři benzínové. V případně benzínu můžete vybírat z 63 kW nebo 77 kW motoru s objemem 1.2 litrů a 90 kW motoru s objemem 1.4 litrů. Ten s výkonem 63 kW někdy tak trochu nestíhá, a to zejména v situacích, kdy má před sebou vyšší kopec, pokud ale umíte dobře řadit, bude pro vás snadné udržet tempo s okolní dopravou. Na 100 km spotřebuje 5,5 litrů paliva a vyprodukuje 119 g emisí. Z benzínových motorů představuje nejlepší volbu 77 kW motor 1.2 TSI. Působí ostrým a dychtivým dojmem a navíc je skvěle propojený s šestistupňovou manuální převodovkou, tak je současně i velice všestranný a má dostatečný točivý moment pro uvolněnou jízdu, což díky šestému rychlostnímu stupni platí i pro dálnice. Je vlastně tak dobrý, že 1.6 litrové TDI, ať už s výkonem 66 kW nebo 77 kW, oproti němu působí celkem slabě. I tak jsou oba motory na velmi dobré úrovni, mimo jiné díky typickým výhodám dieselů, mezi které patří šetrnost a skvělý výkon v nízkých otáčkách. Po stránce šetrnosti a čistoty však na plné čáře vítězí 1.6 litrové TDI Greenline, se kterým jsou díky produkci emisí 99 g/100 km a spotřebě paliva 3,8 l/100 km spojené i nízké provozní náklady. Motory 1.4 TSI a 1.6 TDI s výkonem 77 kW jsou dostupné s plynulou a nenápadnou automatickou DSG převodovkou, která svou roli zvládá opravdu obstojně - rychle mění rychlostní stupně a jelikož má dvě spojky, tak příliš nezasahuje ani do spotřeby paliva. Vzhledem k tomu, že Volkswagen zaznamenal potíže s DSG převodovkou u několika různých modelů, počítejte s tím, že se neobejde bez problémů.
80%