Škoda Octavia přichází se čtyřmi motory - dvěma dieselovými a dvěma benzínovými. Základní 1.2 litrový TSI motor má výkon 77kW a oficiální spotřebu paliva 4,9 l/100km při produkci CO2 114g/km. Možná si myslíte, že je docela slabý, ale má poměrně slušný točivý moment v nízkých otáčkách a je překvapivě rychlý. Pokud netrávíte moc času na dálnici, tak je to pro vás dobrá volba. Na druhou stranu 1.4 litrový TSI motor s výkonem 103 kW je mnohem všestrannější a lépe si poradí s jízdou po dálnici. Jeho spotřeba je jen lehce vyšší, konkrétně se rovná 5,3l/100km. Nejvýhodnější volbou je 1.6 litrový TDI motor s výkonem 77kW, maximálním točivým momentem 250 Nm a produkcí CO2 99g/km. Rozhodně bychom ho nemohli označit za ten nejvýkonnější motor, ale i tak má v tomto ohledu poměrně slušné výsledky, je propracovaný a tichý, a to dokonce i ve vysokých rychlostech. Jeho převodovka má jen pět rychlostních stupňů, na rozdíl od ostatních motorů, které se nabízí s manuální šestistupňovou převodovkou, ale to rozhodně není žádná katastrofa. Na pátý stupeň toho zvládne tolik, že je i na dálnici vcelku tichý. Z tohoto motoru vychází i model Greenline s produkcí emisí 87g/km, který zahrnuje i další úsporné prvky jako například pneumatiky s nízkým valivým odporem. Vrcholem nabízených motorů je 2.0 TDI, který je skoro tak úsporný jako menší diesel - na 100 km vyprodukuje 106g emisí CO2 a spotřebuje 4.1 litrů paliva. Pravděpodobně se jedná o nejlepší variantu pro řidiče, kteří často vyrážejí na cesty o dlouhých vzdálenostech, zejména po dálnici, nebo pro ty, kdo mají v plánu cestovat s obytným přívěsem. Narozdíl od 1.6 TDI je dostupný i ve verzi s automatickou převodovkou. Ať už zvolíte jakýkoli motor, můžete počítat s tím, že ovládání Octavie je snadné a pohodlné. Řízení je skvěle vyvážené a precizní a při jízdě se můžete obecně spolehnout na komfort, pokud tedy nebudete přejíždět přes hrbolaté silnice plné výmolů. Není to sice auto, které byste zvolili, pokud očekáváte zábavu, na druhou stranu vám ale poskytne pocit bezpečí a dobré ovládání v zatáčkách. Řazení je plynulé a přesné. Všechna potřebná tlačítka jako ovládání topení, rádia a navigace jsou prakticky rozmístěná tak, abyste při jejich používání nemuseli spustit zrak ze silnice. Ty, kdo si s sebou vozí obsáhlou sbírku CD, nejspíš zklame umístění CD přehrávače, který se nachází v palubní přihrádce - takže se budou muset smířit s tím, že si na cestě CD nejspíš nevymění. Pokud toužíte po automatu, můžete si od roku 2013 vybrat mezi 2.0 litrovým TDI a 1.4 TSI motorem v kombinaci se sedmirychlostní DSG převodovkou.
100%