Vyzkoušeli jsme dvě verze auta, obě dieselové, a to 105PS 1.9 TDI PD a pak 6-rychlostní 140 PS 2.0 TDI 16v. Kromě toho, že je uživatelsky přívětivý, dokáže prásknou do koní a je opravdu rychlý. Ještě toho nalezneme hodně okolo 80-90 a žádný problém není u 120. Tady to zdůrazňujijelikož je nesmysl předpokládat, že za 105 zaplatíte o dost méně než za 140. Je to jednoduché a rychlé, tedy to, co většina lidí požaduje. Stejně jako u Golfu V TDI 105 PD, pátý rychlostní se za asi 30 milisekund roztočí na 1000 otáček za minutu. Nejenže je velmi rychlý, ale také má velmi dobrou akceleraci v zatáčkách. Nedochází ke smykům a auto ztáčí bez problémů. Nevýhoda modelu 1.9 TDI je, že je stále klasifikován jako Euro III, takže podléhá jiným daním. Teď se podíváme na jeho výkonnějšího a většího bratra, TDI PD 140 16v se šesti rychlostmi. S tím jsem měl stejný problém jako se SEATEM Altea. Při nízkých rychlostech na úzkých silnicích druhého rychlostního stupně je motor příliš silný. Nemáte žádnou moc nad řízením, máte pocit, že vás vůz každou chvilku katapultuje ze silnice. Na něco takového se dá poměrně rychle zvyknout, ale při prvním seznámení s řízením to opravdu nebylo moc příjemné. Ve chvíli, kdy se naučíte vůz dobře ovládat, je Golf V TDI PD 140 skvělý a velmi rychlý sporťák. Ři nejvyšším rychlostním stupni dosahuje během 33,5 milisekund na 1000 otáček za minutu, takže při 100 otáčkách motoru pracujete s rychlostí pouhých 3000 ot / min. To je velmi dobrá rychlost, přestože mezi 85 a 95 cítíte, že motor má v tu chvíli nejlepší výkonností. S tím se dá cela bez problémů předjíždět. Jestli si vyberete 105 anebo 140 závisí na vaší finanční situaci a požadované kvalitěZákladní cena pro 105 startuje na 400 tisících korun a 140 na 450 tisících. Je asi těžké říct důvod, proč utratit padesát tisíc navíc na to, abych koupil 140. Octavia ovšem není jen o dvou představených dieselech. Automobily nabízejí motor s výkonem 75 koní. Můžete si vybrat mezi TDI PD 105s, TDI PD 140 DSG a 1.6 a 2.0litrové FSI s pětistupňovou manuální, šestistupňovou manuální, pětirychlostní převodovkou Tiptronic nebo šestistupňovou převodovkou DSG. Příští rok vtrhne na trh benzínový turbodiesel, s výkonem kolem 190 - 225 koní. Má cenu se o něj vůbec zajímat? Důvody k tomu se jistě najdou. Pokud si nechcete kupovat Golf a potřebujete trochu větší auto, pak rozhodně neváhejte. Zrychlení, manipulace a celkový výkon znamenají, že nová Octavia stojí za zvážení, a je dobrou protivahou konkurentům jako jsou, jako jsou Mondeo, Vectra, Primera a Laguna. Ještě důležitější je, že Škoda nakonec odhodila starý design vozů. Nová Octavia je dobře udělané auto s podobnou kvalitou jako Golf. Je to auto, na které by každý mohl být pyšný, kdyby už nepatřilo Toyotě.
80%