Řízení si možná neužijete tak jako v případě Volkswagenu Golf, Audi A3 nebo SEATu Leon, nicméně Octavia je především zaměřená na komfort, což znamená kvalitní jízdu, a to i na velmi dlouhé trasy, na kterých se nebudete muset potýkat s jediným problémem. Jelikož je zamýšlená pro jízdu na dálnici, tak by jí špetka přidaného komfortu a větší propracovanosti určitě neuškodila. Klikaté silnice silnou stránkou Octavie určitě nejsou. Řízení je sice rozumně vyvážené a ovládání v zatáčkách obstojné, ale auto vždycky působí dojmem, že mu více vyhovuje jízda klidnějším tempem. Vypovídá to o tom, že Octavii chybí XDS systém, který naleznete v Golfu či Leonu (při rychlém průjezdu zatáčkou systém přibrzdí vnitřní (odlehčené) kolo, čímž zabrání jeho protáčení, a tak docílí lepší trakce při rychlém průjezdu zatáčkou a nižšího sklonu k nedotáčivosti vozidla, díky čemuž může vnější kolo na vozovku přenést vyšší porci točivého momentu). Co se týče nabídky motorů, žádná překvapení nečekejte - všechny z nich se už objevily v širokém spektru aut od Volkswagenu, včetně Octavie hatchback. Tím základním je 1.2 TSI s výkonem 77 kW a maximálním točivým momentem 175 Nm. Zatímco pro hatchback je tento motor dobrý, není jisté, jestli pro kombík nebude příliš malý. Na dálnici a při vyšších rychlostech funguje zcela bez problému, ale když přijde na kopcovitý terén, tak se na něj moc spolehnout nedá a je zapotřebí regulérního řazení rychlostí - a s plným kufrem to platí dvojnásob. Lepší volbou je 103 kW benzínový motor s turbem, se kterým přicházejí i o dost lepší parametry. V základu dostává šestirychlostní manuální převodovku a řidiči poskytuje mnohem živější jízdu. Většina řidičů však volí jeden ze dvou nabízených dieselů. 1.6 litrový 77 kW TDI motor je známý pro svou nízkou produkci emisí - pouze 99g/km. S točivým momentem 250 Nm, který je dostupný již od 1 500 rpm, jede s lehkostí, přičemž si zachovává dostatečnou rezervu pro předjíždění - mnohem větší než 1.2 litrový TSI benzín se stejným výkonem. Je spíše hlučnější, a to hlavně při rozjezdu, nicméně otázkou číslo jedna je, zda se se svou spotřebou skutečně dostane na 3,8 l/100km uvedených výrobcem. Dvoulitrový 110 kW TDI motor je tišší a propracovanější a hravě si poradí i s přívěsem o hmotnosti až 1 600 kg - což je ze všech Octavií Kombi nejvíce. Oba dieselové motory, 1.6 litrový i dvoulitrový, se dají zakoupit s náhonem na všechna čtyři kola, což v kombinaci s zimními gumami představuje skvělou volbu pro ty, kdo bydlí v odlehlejších lokalitách. Co se týče nastavení odpružení, auta s benzínovým motorem a výkonem více než 103 kW a TDI modely s výkonem více než 110 kW dostávají sofistikovanější, víceprvkovou zadní nápravu namísto nápravy s torzní tyčí, kterou disponují modely s menším výkonem. Výsledkem je lepší ovládání v zatáčkách a stabilní jízda, která ale zároveň nepůsobí strnule.
100%