Leon X-Perience jezdí o 28 mm vyšší než Leon ST, plus je vybavený standardním fit systémem pohonu všech kol. V kombinaci s těmito funkcemi je X-Perience schopným vozem pro drsné tratě, špatné počasí a blátivé pole - ale neočekávejte, že překročí řeky nebo překročí extrémní terénní hřiště. Systém Haldex 4x4 je zcela automatický - řidič nemusí dělat nic. Za normálních jízdních podmínek je vozidlo pohonem předních kol, což je lepší pro hospodárnost. Pokud však palubní systémy detekují sklouznutí, může být 50% výkonu zasláno na zadní nápravu. Trakční systém XDS potom může určit, zda má nebo nemá odeslat napájení levému nebo pravému kolu. Na silnici to znamená nižší pravděpodobnost, že se na kluzkých silnicích udeříte, zatímco v terénu byste měli držet krok s blátem. Nicméně výška jízdy X-Perience a nedostatek pokročilejších systémů, jako je řízení sjezdového svahu, znamená, že není vhodný pro náročné podmínky jako vhodný 4x4. Napájení pochází z dvoulitrového dieselového motoru TDI nabízeného ve dvou podobách. Verze 150PS je spojena s manuální převodovkou nebo verzí 184PS s šestistupňovou automatickou převodovkou DSG. Oba varianty mají stejné emise CO2 129g / km a mají stejnou úspory paliva 57,6mpg. Na papíře se model 184PS urychluje rychleji, ale oba motory nabízejí silný výkon na silnici s dostatkem na předjíždění a jízdu na dálnici. Leon X-Perience je snadno ovladatelný vůz, s hladkými, lehkými ovládacími prvky a dobrou zdokonalení. Hladiny hluku jsou nízké, ale z pneumatik je hrubý hluk na hrubých britských silnicích. Kvalita jízdy je zčásti díky vysoké výšce jízdy. To má vliv přes rohy, s trochu víc těla než standardní Leon - ale rozdíly jsou minimální. Existuje spousta trakce, zatímco řízení je dobře vyvážené a dostatečně přesné pro otáčení zpátečních silnic. Systém 4x4 činí model Leon X-Perience ideálním vlečným vozem, který dává trochu větší důvěry při jízdě ve vlhkém poli nebo na trati. Pro ty, kteří mají větší přívěs, stojí za zmínku, že příručka 150 PS má vyšší zatížení s přívěsem s brzdou 2000 kg, oproti 1600 kg pro DSG. SEAT nabízí spoustu šikovných technik včetně adaptivního tempomatu, který zpomaluje, aby odpovídal rychlosti vozu vpředu, a poté zrychluje zpět na rychlost, když je pobřeží jasné. K dispozici je také asistenční systém pro jízdní pruhy, který pomáhá řídit vozidlo, aby zastavilo jeho unášení z dálnice na dálnici, spolu s aktivním bezpečnostním systémem, jako je automatické nouzové brzdění.
80%