SEAT Leon Cupra disponuje pouze jedním zážehovým motorem - motor 2.0 TSI s dvojitým vstřikováním, který je k dispozici ve dvou verzích - 265PS nebo 280PS. Oba mají impozantní točivý moment 350Nm, který dosahuje maxima pouze 1750rpm. Podle oficiálních údajů SEAT bude Leon Cupra pokrývat 0 - 62 km / h za méně než šest sekund, zatímco spotřeba paliva je 42,8 mph. Čísla však neříkají úplný příběh a jediný způsob, jak posoudit tento horký poklop, je vzít jej na silnici, aby si vyzkoušel svou laskavost. Oba možnosti napájení jsou spárovány s hladkou šestistupňovou manuální převodovkou, ale na motoru 285 PS je k dispozici volba DSG s pádlovými posuny, pokud chcete jít automaticky. Zjistili jsme, že manuální převodovka je dostatečná, s dobrými poměry pro rychlou jízdu. DSG nebyl bez problémů v jiných vozidlech a je pomalý, když pracuje na tvrdé jízdě. Testovali jsme Cupra na vlhkých i suchých silnicích, ale přesto jsme zjistili, že je zajištěn přes celou řadu otáček. Dokonce i výtrysky a vlhké odtokové potahy mohou být přeskočeny pod těžkým zrychlením, aniž by byly žádné ošklivé překvapení, takový je impozantní povaha Leonova podvozku. Plynová škrtící klapka a hlučný 2,0-litrový motory slyší spolu s opravdovým zážitkem, přesto zůstává dodávka energie hladká a bez obávaného kroutícího momentu, který pohltí horké poklopy s pohonem předních kol. To není v malém měřítku pomáháno diferenciálu s omezeným skluzem, který je dodáván přímo z Golf GTI. Na venkovských uličkách se Leon Cupra dostává do svého vlastního prostoru a potřebuje jen málo povzbuzení k rychlému řešení náročných cest. Bude to také trvat hodně trestu, než dáte nějaké náznaky, že je připraveno vzdát se svého uchopení, takový je schopnost jeho omezení s omezeným skluzem. Stlačili jsme to tak silně, jak jsme mohli cestou po venkovských cestách, a byli opravdu ohromeni schopností rychle změnit směr a urychlit. Jedná se o opravdu hotový horký poklop. Pokud by myšlenka na hromování kolem krajinných pruhů, jako je Evel Knievel, vás nechá zchladnout nebo pošpinit, pak budete také potěšeni, že Leon naklání věci na dálnici, a motorová poznámka je tlumeně slyšitelným vírem. Nastavení zavěšení lze přizpůsobit tak, aby vyhovovaly vaší náladě, nicméně žádné z nastavení není to, co bychom popsat jako těžké, a to navzdory skutečnosti, že Cupra dostane standardní 18palcové kola.
80%