Stejně jako Renault byl první v Evropě s plným rozměrem MPV (inovativní Espace), byl také první v Evropě s MPV střední velikosti. Nyní jsme do třetí generace Scenic. Takže je to jen změna kvůli změnám, nebo se jim podařilo výrazně zlepšit? Z marketingových důvodů získá Velká Británie nejprve sedmimístný Grand Scenic v květnu a kratší pětiměsíční Scenic bude následovat v červenci. Nový Renault Grand Scenic je pozoruhodný poměr cena / výkon, s cenami od 1 060 liber méně než dříve, pro více automobilů. 14,995 GBP pro základní model 1.6 Extreme podhodnocuje hodně, ale van VW Caddy Maxi Life od £ 1,000. Je zřejmé, že s nárůstem a lepšími motory se ocitnou pod kapotami, Grand Scenics začíná být dražší. Dieselové motory začínají na £ 16,495, u nejnižších emisí 7 míst, které si můžete koupit (138 g / km). Zatím nejlepším motorem (podle mého názoru) je řetězový vačkový, vodou chlazený turbo benzín 1.4TCE 130 od 17.595 liber. Centrální tři sedadla se posunou, padají a zcela odstraní jednotlivě. Nejvzdálenější dvojice sedadel samostatně vytáhnou z nákladové paluby velmi snadno a jsou slušně komfortní pro 5 9 dospělých (me), kteří se sedí, v 89 stupňovém úhlu, s dostatkem prostoru pro klobouk. Všechny modely Grand Scenics nabízejí přední a zadní podlahové skladovací skříně, podnosy pod předními sedadly, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, nastavitelný volant a digitální pomlčku (o to později). Jsou vybaveny bezpečnostní sadu, včetně ABS s EBD a brzdovým asistentem, ESP, přední a zadní airbagy, přední airbagy, dětská sedačka ISOFIX atd. Všechny jsou vybaveny standardním aircon. Začněte trávit trochu víc a získáte více spec. Většinu toho můžete ve videu vidět, ale přesto mám ráda zmínku o úchvatném displeji palubní desky TFT, od Expression spec up a fantastickou hodnotu za peníze Carminat Tom Tom Satnav, která varuje před omezením rychlosti a kamery rychlosti , je snadno aktualizovatelná kartou SD, přesto stojí jen £ 450 jako volitelný doplněk. Specifikace a rozměry jsou uvedeny níže, takže můžete přesně zkontrolovat, co tam dostanete za své peníze. Jeli jsme dvě specifikace a motory. Privilege s 2.0litrovým 160PS Renault / Nissan Alliance naftovým motorem (v ceně 22 695 liber). A Dynamique s TCe 130 1,4 litrovým zážehovým motorem (v ceně £ 18,595). Oba auta se jeli dobře na jejich novém podvozku Megane, ačkoli diesel mě zklamal. Byl to dobrý křižník, který byl smysluplně přizpůsoben, ale hmotnost motoru z něj činila méně citlivou a v typické MPV mizí do nedotáčivosti. A ačkoli se vyvinul silný točivý moment 380 Nm, nebylo tolik dolů. Nechte revs umřít pod 1500 a máte problémy, čelí buď nedostatek reakce nebo blízko stání. 1.4TCe je naopak úžasně dobrý. Tichý, rafinovaný a mnohem pružnější při nízkých otáčkách, dokonce i po tažení z 1.000 otáček za minutu po zaokrouhlení kruhového objezdu v 5. místě. Je to celkem dobře, stejně jako 173g / km jako 2,0litrová motorová nafta (potřebujete 1,9 130 nebo 1,5 106 dieselů, než se dostanete pod 160g / km), ale kombinované 38,7mpg v / s 50,4 pro motorovou naftu 2.0. Faktor v 10% vyšší ceně motorové nafty a rozdíl se trochu zmenší, zatímco 1.4TCe je hezčí a levnější k nákupu.
80%