V případě většiny motorů se jedná o již dříve použité jednotky s rozvodovým řemenem. Nicméně všechny 1.5 litrové diesely se s produkcí emisí vejdou do 121 g/km a ten 1.9 litrový s výkonem 96 kW má opravdu dobrý zápřah. Co je na tomto vozidle opravdu dobré, tedy kromě jeho vzhledu (který se vám bude líbit čím dál tím více), je to, co se společnosti Renault podařilo vytvořit uvnitř. Působí to skoro, jakoby znovu objevili pravý význam komfortu. Podobně jako to udělal výrobce Ford, když přetvořil zadní část FIATu 500, aby z něj udělal Ford Ka, změkčili odpružení a zvýšili stabilitu náklonu vozidla. A u tohoto vozu byli ještě chytřejší než Ford, protože namísto toho, aby k nápravě s vlečenými rameny a torzní tyčí ve tvaru “U” přidali ještě jednu tyč, ji předělali na trubici s téměř čtvercovitým průřezem, která je je zároveň podstatně lehčí. Také dost zapracovali na ovládání. Nejenže je pastorek zasazený do přední nápravy, ale vylepšení se dočkala také citlivost elektronického asistenta motoru, a to za pomocí vysoce inteligentního softwaru. Na rozdíl od spousty dnešních aut, jako například některých verzí Fordu Fiesta, skrze volant cítíte, co se děje s každým ze čtyř kol. Vezměte Megane na nerovnou silnici (což jsme udělali) a měkké odpružení lehce absorbuje všechny hrboly a výmoly. Dokonce i na pneumatikách 205/55 R16, které přicházejí v nejvyšší třídě výbavy s označením Privilege (málokteré modely Megane přicházejí s pneumatikami 195/65 R15 jako Ford Focus Econetic). V zatáčkách přirozeně není zrovna nejostřejší a v některých situacích u něj dochází k nedotáčivosti. Ale pokud jej máte plně pod kontrolou, tak skrze volant bez problému rozpoznáte, kdy byste měli trošku ubrat, abyste vaši tchyni na zadním sedadle udrželi v klidu. Pokud bychom měli řízení popsat jedním slovem, tak bychom ho nazvali jako gumové, což v tomto případě není žádná urážka. Pokud upřednostňujete jízdní komfort nad závodním ovládáním, pak pro vás toto vozidlo představuje tu nejlepší variantu, kterou v této třídě můžete zakoupit. Mezi další pozitivní aspekty tohoto vozu patří kufr s objemem 372 litrů, pod jehož dnem se ukrývá praktický úložný prostor. Zadní sedadla lze zcela sklopit, čímž vznikne nakládací prostor, který je schopen pojmout až 1 129 litrů zavazadel. Palubní deska vypadá opravdu pěkně, je dobře zpracovaná a vyrobená z příjemných materiálů. Volitelná satelitní navigace umístěná přímo v zorném poli řidiče je senzační. Před sebou budete mít také čitelný digitální tachometr. Boční lišty hezky splývají se spodní částí dveří. Celkový dojem z kvality by se dal, stejně jako v případě Renaultu Laguna, srovnávat s vozidly od výrobců Audi, BMW nebo Mercedes. S popisem toho, co se nachází pod kapotou, jsme však ještě neskončili. Spolu s dvoulitrovým 96 kW motorem TCE vstoupila na trh také 1.4 litrová jednotka TCE se stejným výkonem a maximálním točivým momentem 190Nm, která nejspíš nahradí 81 kW motor s objemem 1.6 litru. K dispozici by měla být také automatická převodovka CVT, u 110 kW dieselu automatický převodník točivého momentu a také 118 kW diesel s manuální šestistupňovou převodovkou. Někoho by mohlo překvapit, že navzdory tomu, že Renault pochází z Francie, je Megane španělské auto, podobně jako Opel Corsa, Volkswagen Polo a hromada Fordů. Byl sestaven v Palencii na severu Mandridu - nedaleko od místa, odkud pochází Fernando Alonso. A zdá se, že k tomuto vozu přistupovali se stejným smyslem pro detail jako u Renaultu Laguna ve francouzském Sandouville. Předešlé kombinace francouzské a španělské produkce dopadly opravdu skvěle, a tak není důvod, proč by tomu v tomto případě mělo být jinak.
80%