Musíme poděkovat společnostem BMW a Renault ze jejich statečnost. Právě v momentě, kdy už se zdálo, že styling těchto aut bývá víceméně stále stejný, přišli na scénu Chris Bangle a Patrick le Quemant. Jejich design sice sklízí kontroverzní názory, ale alespoň přitáhl pozornost a přiměl lidi mluvit. Rozhodně je nikdo nemůže obvinit z toho, že sestavili nudná evropská auta. Nicméně na zadní části Renaultu Megane Sport Tourer nenajdete nafouklý spodní okraj. Namísto toho, na rozdíl od Laguny Sport Tourer, je srovnaný do tvaru čtverce, tak jak by to u kombíku mělo být, a ukrývá kufr s působivou ložní kapacitou 1 600 litrů. Je to tedy docela velké auto. Má délku 4 500 mm, což je více, než má průměrný rodinný hatchback ve verzi kombi, ale nevyrovná se Fordu Mondeo, který na délku měří 4 804 mm. Díky této délce a silnému samocentrujícímu volantu s proměnným převodovým poměrem působí opravdu bezpečně na rovných silnicích - lépe než Megane ve verzi hatchback. V dešti ale může být přední část auta trošku nepoddajná, jakoby se chtěla odlepit od silnice, a bude vyžadovat, abyste v zatáčkách snížili tempo o něco více než normálně. Mohlo by se to samo vyvážit, pokud byste měli v kufru dostatek nákladu, to jsem ale nezkoušel. Renault však v rámci volitelného ovládacího balíčku nabízí systém redukce nedotáčivosti. Dvoulitrová 101 kW verze VVTi, kterou jsem měl možnost řídit, měla spoustu výkonu, který dodávala skrze šestistupňovou převodovku, jež na šestý stupeň zvládala při 1 000 otáčkách rychlost 40 km / h. Jakožto tradiční kombi by se toto auto mělo nejvíce hodit těm, kdo potřebují převážet hodně nákladu (v opačném případě byste zvolili hatchback, sportovní sedan, kupé kabriolet nebo Scenic). Takže, i když je nakládací prostor velký a dobře tvarovaný, je docela nemilé překvapení, že se zadní sedadla velice těžko sklápějí do zcela vodorovné polohy, a že dno kufru pokrývá koberec, který vypadá docela lacině. Bylo by mnohem lepší, kdyby byl potažen tvrdým, vroubkovaným plastem. Nelze ale popřít, že toto auto představuje skvělý poměr ceny a kvality. Diesel s objemem 1.5 litru je velice hospodárný. Motor 1.9 DCI s výkonem 90 kW pracuje velice dobře a je nepochybně tou nejlepší volbou. Model s dvoulitrovým benzínem s výkonem 101 kW je dostatečně rychlý na to, aby uspokojil většinu řidičů. Zdá se, že společnost Renault se svou řadou Megane pokryla každou část trhu se středními rodinnými auty a právě proto se nejspíš zařadila mezi nejprodávanější evropské značky.
40%