Renault nabízí jen Koleos s dieselovými motory. Základní dCi o objemu 1,6 litru má výkon 130 koní a dosahuje 320 Nm točivého momentu a oficiální spotřebu paliva 57,6 mbar. Budete obětovat pár MPG pro extra flexibilitu 2.0-litru dCi - a to je punchier a tišší. Je k dispozici také s hladkým a uvolněným autopříslušenstvím X-Tronic CVT a pohonem všech kol. Bez ohledu na to, co je pod kapotou, je hluk tlumen z větší části s nepatrným vývrtem z turbodmychadla a někteří mumlá, když se zrychlují. Výkon není puchýřem od stálého startu, ale na cestách je dostatek úderu pro spojování dálnic, zatímco dálkové plavby jsou klidné zážitky. Naneštěstí na větších 19-palcových kolech, které jsou rozrušené na typických cestách B. Na drsných površích se Koleos nikdy opravdu necítí usazeně, když se zavěšená kabina jemně roztáhne, pokud není hladká. Kola se vrhnou také nad otvory, což je škoda, protože Koleos je jinak dobrá jízda, se světelnými ovladači a spoustou trakčních zákrut. Naštěstí vstupní vozidlo na 18-palcová kola je lepší. Koleos je velmi velký a existuje několik mrtvých míst způsobených velkými pilíři, takže není zvlášť vhodný pro města - ačkoli v této třídě není žádné auto. Na straně plus, pokud potřebujete vytlačit na těsné místo, je k dispozici volitelný hands free parkovací systém, který se postará o řízení, když najde vhodné parkovací místo. Ale i když necháte volné boxy unticked, je tu slušné množství technologie řidiče. Klasická reverzní kamera, upozornění na slepé místo, pomoc při jízdě v jízdním pruhu, rozpoznávání dopravních značek, autonomní nouzové brzdění a pomoc při startu na kopci jsou standardní. Na dolní straně není ani adaptivní plavební systém, ani jako volitelná výbava. Pokud půjdete na hladký, tichý automatický model X-Tronic, dostanete také pohon všech kol. Není to opravdu určeno pro těžké off-road použití, ale je to dost dobré pro štěrkovou dráhu nebo zimní silnici. Je to automatizovaný systém, který detekuje sklouznutí a kompenzuje to, ale můžete stisknout tlačítko pro uzamčení diferenciálu pro pomalejší, klouzavější terén jako vlhké pole nebo bláto.
60%