Peugeot nabízí dobrý výběr motorů pro model 5008, známý z jiných modelů řady Peugeot a Citroen. Vstupní vozy dostanou benzinový benzin s objemem 1,6 litru o objemu 1,6 litru, ale většina kupujících se bude lépe pohybovat až k 1,6-litrovému dieselovému motoru HDi o objemu 115 koní, který produkuje více točivého momentu a nabízí uvolněnější jízdu. Je to také nejšetrnější motor v řadě, s oficiální ekonomikou 65,7mpg a emisemi 113g / km v nejekonomičtějším trimovém přístroji, s podmínkou zastavení / startu a šestistupňovou automatizovanou manuální převodovkou. Bohužel automatizovaná příručka je pomalá převodovka, takže se nedoporučuje, pokud to není nutné. K dispozici je také benzínový motor o objemu 1,6 litru o výkonu 1,6 litru, který je ideální pro řidiče s nízkou kilometrovou výbavou nebo řidiči města, protože vytváří spoustu točivého momentu, který je nízký. K dispozici je také 150PS 2,0-litrový dieselový manuál a 163PS diesel automatická, oba jsou impozantní dálniční a dálkové křižníky. Model 5008 je velmi snadno ovladatelný, s pohodlnou, velice ovladatelnou polohou a dobře umístěnými hlavními ovládacími prvky, jako je vysokozdvižná páka, která je snadno dosažitelná a elektrická parkovací brzda. Navzdory velkému rozměru vozidel je snadné zaparkovat a řídit městskou dopravu díky dobré viditelnosti a velkým zrcadlům, i když vstupní modely bez parkovacích senzorů. Existuje však několik problémů. Spojkový pedál se může zpočátku cítit trochu příliš pevně odpružený, což zjednodušuje startování, dokud se na něj nedostanete. Manuální přenosy nejsou ani nejsilnější, ačkoliv nejsou žádným způsobem strašnými. Peugeot zdůraznil kvalitu jízdy nad dynamikou, takže nad rychlostí nárazů a vývrtů kabina typicky dokáže zůstat klidná a hladká, zejména na dálnici výletní. To ovšem nijak neohrožuje manipulaci - 5008 rohů poměrně dobře, pokud na obzvláště těsných, zkroucených trasách, kde jeho váha způsobí nějaké zatáčení těla. To je více či méně to, co očekáváte od sedmimístného MPV - jediný rival, který dokáže poskytnout opravdu příjemnou manipulaci, je Ford S-MAX. 5008 je mnohem lépe přizpůsoben uvolněnějšímu kroku po silnicích A, na dálnicích a po městě.
60%