Vydal jsem se, abych řídil nový 407 SW, ale nadšené PR mi řekli vyzkoušet nejprve 206 GTI HDI 110. Takže jsem udělal. Vypadalo to tak blízko, jako kdybych kdykoliv dostal 205GTI, který jsem před 16 lety běžel a miloval. Luxusnější, samozřejmě. Se všemi benzinovými modely 206 GTI, včetně 16 slitin, 205/45 pneumatik, Teves ESP, ASR, CDS, ABS s elektronickým brzdovým asistorem a elektronickým rozdělením brzdné síly, automatickou klimatizací, autoklávkou na CD, hlubokými objímkami, hliníkovými pedály a gearknob. A velmi, velmi červená. Ale naftový GTI? Jak by to fungovalo? Dostal jsem se pohodlně, nastavil zrcadla a otočil klíč. Každý, kdo řídil SEAT Ibiza TDI 130 a Škoda Fabia vRS 130 ví, že neřídí nic jako GTI. Dostanete zběsilý grunt mezi 2 000 otáčky za minutu a 3000 ot / min, ale nic pod nebo nad touto rev gramáží a musíte použít šestistupňovou skříňku, aby je získali uspokojivou jízdu. Ovšem PSA 1.6 16v diesel je zcela odlišný. Pohybuje se rychlostí 180 liber za minutu při rychlostech 1 750 ot./min a 110 koní při 4 000 ot./min. Ale také překonává vyšší rychlostní stupeň, jenž dává až 195lb ft. Takže jeho dychtivý, a ne trůnný od stálého startu, pak má krásný kus středního rozsahu nutkání, který doesnt náhle peter jako všichni-nebo-nic motory VAG . Dokonce se otáčí hladce až na 5,200 otáček, což je 50 v 2., 81 v 3., 114 ve 4. a teoretické 142 v 5.. A zatímco tohle není 6000 7000 ot / min pravdivého GTI, je to natolik, že se cítí jako jedna. Toto auto je vážně zábavné řídit. A to vás nezklame v rozích. Ačkoli my 205 je nyní vzdálená paměť, zdálo se, že tento 206 má stejný úchop na přední straně a dostatek nastavitelnosti zvedání vzadu, aby vypadal velmi podobně. Jediným mínusem byl mírně nedbalý kabelový převod, ale ne do té míry, že se to dráždilo. Vypadá to sportovní. Řídí se jako GTI. A také vám dovoluje jíst koláč, protože s kombinovaným výkonem 58,9 m, emisemi CO2 a emisí Euro IV 126 g / km, provozní náklady jsou mimořádně nízké, ať už je to vaše vlastní nebo jako osobní automobil.
40%