MINI John Cooper Works využívá 2.0-litrový turbodmychadlový motor, který je společný s motorem Cooper S, ale byl výrazně přepracován, aby zlepšil výkon na 231PS - což je nejvýkonnější model MINI, který kdy byl vyroben. 320Nm točivého momentu je k dispozici od 1250 ot./min, což umožňuje rychlou akceleraci - 0-62mph trvá 6,3 sekundy s manuální převodovkou nebo 6,1 sekundy s automatickým. Motor skutečně ovládá charakter auta. Výfukové znamení bylo naladěno tak, aby poskytovalo smysluplné vrčení při zrychlování, doprovázené parp na gearchanges a plivání, popping překročení. Ve skutečnosti motor dokonce diktuje styling - dodatečné požadavky na chlazení znamenají, že mlhová světla byla nahrazena dalšími otvory. Naštěstí JCW není divadlo. Má vynikající ovladatelnost, aby odpovídala jeho vzhledu a výkonnosti, s velkým množstvím ruky a spousty pocitů díky řízení i podvozku. Brzdy jsou silné a rohy jsou postaráno způsobem, který vám přináší úsměv na obličej, ale bez strašidelného ostrosti. Je to jednoduchá a jednoduchá zábava. Něco, co skutečně vyniká, je způsob, jak JCW přenáší svou silnou silou na silnici. Palubní systémy monitorují trakci a téměř úplně eliminují točivý moment, což je škoda mnoha silných vozidel s pohonem předních kol. JCW zrychluje silně a jde tam, kde řízení směřuje bez jakýchkoli rušivých událostí nebo se táhne přes volant. Ovládání karoserie skrze zákruty a otáčky je impozantní, ale přichází na úkor jízdního komfortu, i když ne alarmujícím způsobem. Věci se opravdu zneklidňují jen přes hluboké otvory a ty nejhorší z rozbitých britských zadních komunikací - většina z nich se pohybuje poměrně dobře, dokonce i když je to trochu na pevné straně. Existují tři jízdní režimy - zelená, střední a sportovní. Ty změní odezvu škrticí klapky, zvuk motoru a hmotnost řízení, a pokud majitelé zvolili proměnné tlumiče, tuhost závěsu. Různé režimy také mění časování řazení pro automatickou převodovku. MINI nabízí Cooper JCW s volbou ručního nebo šestistupňového automatického ovládání, a zatímco příručka může být výchozí volbou, šestistupňová automatická funkce je skutečně působivá. Je hladký a uvolněný, ale když jsou pádla nastavena na ruční režim, vůz neukradne žádný hromotluk řidiče, zůstane v jakémkoli výbřežku zvolen, dokud se motor nezastaví. Tento automatický systém má také nižší oficiální emise a lepší hospodárnost - 133g / km a 49.6mpg oproti 155g / km a 42.2mpg pro manuály.
80%